Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke reflex voor motorrijder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke reflex voor motorrijder

    Oorspronkelijk geplaatst door weemaes Bekijk bericht
    Sorry hoor, is het niet "...mensen die meer weten DAN IK ...."
    Maar hij doet dan wel in goede extreme vorm, dit is toch veel beter als 'als ik' of 'dan mij'
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: welke reflex voor motorrijder

      Ik vind een D40 met 18-200 ideaal voor het beschreven gebruik, dus helemaal akkoord met Josp, en de D40 wordt momenteel gedumpt, dus het is het moment om er eentje te kopen (heb het zelf gedaan).

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      (Eerst staken die spullen in de topkoffer, maar dan had ik bij stoplichtsprints altijd problemen om het voorwiel aan de grond te houden, vooral als ik de 100-400 bij had.)
      Ik heb ook met een Bandit 1200 gereden; waarom wil je je voorwiel aan de grond houden bij stoplichtsprints ? Die heeft toch geen "traction-avant" ?

      Comment


      • #18
        Re: welke reflex voor motorrijder

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Maar hij doet dan wel in goede extreme vorm, dit is toch veel beter als 'als ik' of 'dan mij'
        Dit begrijp ik toch niet helemaal
        Ik vind het toch jammer dat er zo gehamerd wordt op taalfouten. Ik denk toch dat ik verstaanbaar was?


        Een D40 is inderdaad een aantrakkelijk camera, maar besef goed dat je dan (bijna) geen primes kan gebruiken (enkel met manuele focus).
        En ik vind persoonlijk dat een groot deel van het hele dslr gebeuren net in die primes ligt.
        Nuja, het is een persoonlijke keuze en de D40 is zeker geen slechte camera.

        Comment


        • #19
          Re: welke reflex voor motorrijder

          Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
          Ik heb ook met een Bandit 1200 gereden; waarom wil je je voorwiel aan de grond houden bij stoplichtsprints ? Die heeft toch geen "traction-avant" ?
          Het was niet altijd de bedoeling om dat voorwiel omhoog te krijgen (dat is nooit een probleem met een Bandit 1200), maar wel om sneller te zijn dan de anderen van de motorclub. En dat was meestal ook geen probleem, zelfs met alle drie de koffers gemonteerd heb ik zo nog een VTR SP2 "afgedroogd", zelfs twee stoplichten na elkaar.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: welke reflex voor motorrijder

            Oorspronkelijk geplaatst door ZR7 Bekijk bericht
            En waarom deze keuze?
            Sorry, was nogal snel in mijn antwoord, hier de uitleg waarom:

            a) zoals het er naar uitziet (camera op moto) heb je nood aan een compacte camera die een beetje een duiveltje-doet-al is (de Fuji voldoet aan dat concept.)
            b) de Fuji maakt gebruik van een grotere sensor die vergelijkbaar is aan de APS digitale reflexen. Maw. De beeldkwaliteit zal niet onderhevig zijn aan de gebreken die gelden bij andere compact camera's
            c) Fuji = altijd goed (in zijn klasse.)
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #21
              Re: welke reflex voor motorrijder

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als je plaats genoeg hebt om een DSLR mee te nemen op je motor, dan maakt het helemaal niet uit welk merk je koopt.
              Welke onderwerpen je wil fotograferen, dat is bepalend voor de lenskeuze, voor de rest kan je met elk merk wel ongeveer dezelfde foto's maken.
              Als je alleen maar een 18-200 wil kopen, dan ben je wel het best af met een Nikon, want de enige 18-200 die goed presteert is de Nikon 18-200 VR.
              De Sigma en Tamron-versies zijn wel goedkoper, maar optisch ook héél wat minder.

              De laatste jaren dat ik met mijn Bandit 1200 rondreed, zat er altijd een Canon EOS 300D + kitlens + 28-135 IS in één van de zijkoffers. Als ik meer tele nodig had dan stak ik ook nog een 100-400 L IS bij in die koffer.
              (Eerst staken die spullen in de topkoffer, maar dan had ik bij stoplichtsprints altijd problemen om het voorwiel aan de grond te houden, vooral als ik de 100-400 bij had.)

              Een vrij grote camera meenemen in een rugzak is niet erg veilig, daar steek je bij voorkeur enkel zachte spullen in, dat zorgt voor minder (rug)problemen als er toch eens wat mis zou gaan.
              Als je alles in de tanktas steekt, dan moet je er wel voor zorgen dat alles goed "vast" zit, spullen die tegen elkaar aan schuren worden heel snel beschadigd.
              Zijn de machneten van een tanktas niet slecht voor de camera?
              geheugenkaart?

              Comment


              • #22
                Re: welke reflex voor motorrijder

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dit is echt een héél goed toestel.

                @ZR7 : Je haalt zelf al aan dat bepaalde toestellen je beter in de hand liggen, daar zou ik toch zeker al rekening mee houden.
                Maar er ontbreekt toch nog enige info ... wat fotografeer je zoal en hoeveel? Onnodig een toestel aan te raden dat je van geen kanten nodig hebt of niet zou voldoen.
                Tip : Let op (zoals reeds aangehaald) met een toestel in een rugzak als je met de motor rijdt ... bij een eventuele val heb je heel veel kans je rug zwaar te kwetsen.
                Wel momenteel neem ik een compact toestel mee op de motor.
                Ik stop om een totoke te nemen als ik ergens een mooi uitzicht heb of iets mooi zie.
                Ook durf ik andere motorrijders die mooi in de bocht liggen te fotograferen.
                Vrienden motorrijders in een cafe , aan het rusten.
                Feestje van de motorclub.

                Het enige wat ik niet zozeer zou doen zijn macro opnamen denk ik.

                Comment


                • #23
                  Re: welke reflex voor motorrijder

                  Een Canon 40D is dat een goede keuze?

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke reflex voor motorrijder

                    Oorspronkelijk geplaatst door ZR7 Bekijk bericht
                    Een Canon 40D is dat een goede keuze?
                    Dat is zeker een goede keuze.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke reflex voor motorrijder

                      'k twijfel nu nog tss de Canon 40D en de Nikon D80

                      Niet makkelijk je eerste digitale reflex te kiezen.

                      Kent iemand de pro's en contra's van beide toestellen?
                      Last edited by ZR7; 8 maart 2008, 23:59.

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke reflex voor motorrijder

                        Oorspronkelijk geplaatst door ZR7 Bekijk bericht
                        'k twijfel nu nog tss de Canon 40D en de Nikon D80

                        Niet makkelijk je eerste digitale reflex te kiezen.

                        Kent iemand de pro's en contra's van beide toestellen?
                        De 40D is op dit ogenblik het nieuwste toestel, er zit een functie in waardoor het stof van de sensor wordt getrild, en die heeft ook Live View (die ik zelf nooit gebruik).
                        De hoge iso van een 40D zou iets beter zijn, en de camera is ook wat sneller (meer beelden per seconde).

                        Er is natuurlijk nog een hele lijst met kleine verschillen, Canon en Nikon hebben beiden hun sterke en iets minder sterke punten.

                        Nikon brengt binnenkort een nieuw model uit dat de D80 zal vervangen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke reflex voor motorrijder

                          Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen. zou ik de canon nemen.
                          Voor mijn gevoel het makkelijks te bedienen, ook al heb je een keer koude fingers, of zelfs met handschoenen aan.

                          Ik zelf koos voor olympus (E510), maar dat is hier bij BD (bijna niet) toegestaan.
                          makkelijk te bedienen, compact, licht, lenzen goede kwaliteit, goede flits voor 190 euro.

                          Ik heb niet zoveel ruimte aan boord om niet rekening te houden met gewicht en volume.

                          Maar canon of nikon is ook een goede keus.
                          canon 7D >> EF 70-200 2.8 is L usm II >>>EF 24-105 4.0 L >>>speedlite ex 580 II >>> Gitzo statief >>> Manfrotto balhoofd

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke reflex voor motorrijder

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                            Je zegt dat je een minolta hebt.
                            Dan zou ik zeker Sony overwegen. Je minolta lenzen gaan daar op passen en ik schat dat je direct vertrouwd zal zijn met de sony body, hoewel er natuurlijk op 20 jaar wel wat veranderd
                            Vreemd dat niemand dat hier opmerkt
                            Dit advies klopt natuurlijk niet. De topicstarter stelt duidelijk en expliciet dat hij een manuele analoge minolta reflex heeft. En die heeft een smallere x-vatting . Jouw Rokkors gaan zeker niet op een Sony passen, of er moet ergens een verloopring zijn.
                            Ik ben op zoek naar een MB-20.

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke reflex voor motorrijder

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                              Vreemd dat niemand dat hier opmerkt
                              Dit advies klopt natuurlijk niet. De topicstarter stelt duidelijk en expliciet dat hij een manuele analoge minolta reflex heeft. En die heeft een smallere x-vatting . Jouw Rokkors gaan zeker niet op een Sony passen, of er moet ergens een verloopring zijn.
                              Oei, dan heb ik verkeerde informatie gekregen, mijn excuses
                              Ik trek bij deze mijn woorden terug

                              Als ik moest kiezen tussen een 40D en een D80 zou ik ook wel voor de 40D gaan denk ik, hij is een stuk nieuwer en heeft dan ook enkele leuke functies die een D80 niet heeft.
                              Een D80 kan je dan weer vrij goedkoop occasie kopen waardoor je geld uitspaart voor je objectieven, want die kosten wel wat bij nikon.

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke reflex voor motorrijder

                                Hoe zit het met de bijgeleverde software?

                                Van mijn compact van nikon ken ik de software die bij de D80 zit.
                                Persoonlijk gebruik ik die niet omdat ik dat gewoon crap vind.
                                Ook heb ik gehoord dat het meegeleverde schouderbandje rommel is.

                                Hoe zit het met de bijgeleverde software van de 40D?
                                Wat is er meegeleverd inde box van een 40D en als er een schouderband in zit, is die bruikbaar?

                                't wordt zo moeilijk dat de kleine dingen ook al beginnen mee te spelen.
                                Hoe zit het als er toch iets stuk gaat, zowel in als buiten de garantie?
                                Hoe wordt je behandeld door Nikon en canon?
                                Updates van firmware, ...

                                Nooit gedacht dat het zo moeilijk wordt.

                                Weet iemand wanneer de opvolger voor de D80 komt?

                                Comment

                                Working...
                                X