Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D spotgoedkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 40D spotgoedkoop

    Zo zie je maar dat hetgeen ze tegenwoordig verkopen niet echt veel meer waard is, kwaliteit van de onderdelen enz....

    Mijn vader is een verzamelaar van oude toestellen, hetgeen hij nu al bijeen heeft is al een fortuin waard. Hetgeen ik wil zeggen is, als je zon toestelllen vastneemt zoals zo een oude voigtlander, leica, en anderen, tja dan kan ik toch maar enkel vaststellen dat dat echt nog kwaliteit was....

    Zijn onze hedendaagse toestellen binnen 50 jaar nog iets waard?
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

    Comment


    • #17
      Re: Canon 40D spotgoedkoop

      Hmmmmmm

      Ik zou mijn nikon d200 wel eens overwegen om te verkopen als ik die prijzen zie.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #18
        Re: Canon 40D spotgoedkoop

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Zo zie je maar dat hetgeen ze tegenwoordig verkopen niet echt veel meer waard is, kwaliteit van de onderdelen enz....

        Mijn vader is een verzamelaar van oude toestellen, hetgeen hij nu al bijeen heeft is al een fortuin waard. Hetgeen ik wil zeggen is, als je zon toestelllen vastneemt zoals zo een oude voigtlander, leica, en anderen, tja dan kan ik toch maar enkel vaststellen dat dat echt nog kwaliteit was....

        Zijn onze hedendaagse toestellen binnen 50 jaar nog iets waard?
        Dit is natuurlijk een waarheid als een koe
        Maar je moet wel relativeren hier denk ik, in die tijd had slechts een handvol pro's zo'n toestellen, en kostten ze indertijd een fortuin vergeleken met de camera's van nu, die echte verbruikstoestellen geworden zijn, enkele jaren gebruiken en vervangen door het nieuwste model ...

        Ik denk dat als de dslr zoals die nu bestaat er niet geweest was er veel minder amateur en pro fotografen zouden rondlopen ... BD zou niet zoveel leden en bezoekers hebben denk ik.

        Nu, met een prijs van 975 Euro en dan nog een cashback van 150 Euro denk ik er sterk aan om toch mijn 350D te vervangen door een 2de 40D.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #19
          Re: Canon 40D spotgoedkoop

          De 400D + kitlens is daar bovenop nog eens aan een extra dumpingprijs voor het moment. Enig idee of de 5D (ook een toestel dat al een tijd meegaat) ook zo een dumpingronde zou krijgen?

          Comment


          • #20
            Re: Canon 40D spotgoedkoop

            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            De 400D + kitlens is daar bovenop nog eens aan een extra dumpingprijs voor het moment. Enig idee of de 5D (ook een toestel dat al een tijd meegaat) ook zo een dumpingronde zou krijgen?
            Die is toch al bezig?
            200€ Cashback op de 5D alleen dacht ik.
            Doe er de 24-105 bij en je hebt al in totaal 260€ cashback.

            Die cashback zijn gewoon standaard geworden bij canon die dit nu al jaren doen. En ondertussen volgen Nikon en Sony ook met deze praktijk.

            Wil je onmiddelijk een nieuwe camera betaal je de volle pot kun je even wachten is er altijd een cashback. En hoe dichter de camera bij vervanging zit hoe groter de cashback over het algemeen.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 40D spotgoedkoop

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Die is toch al bezig?
              200€ Cashback op de 5D alleen dacht ik.
              Ik bedoel dat er naast de cashback er nog additioneel een prijsdaling is zoals bij de 400D.
              De cashback is tot juni en de kans lijkt me redelijk dat tegen augustus de 5DII er is.
              Dus ik kan maar dromen dat ze tegen dan het 'oude model' ook aan een sterk gereduceerde prijs op de markt gooien zoals de 400D.

              Ik weet wel dat de 5D al serieus gezakt is maar het is nog altijd tegen de 1900 euro en da' s voor de meesten veel geld.
              Last edited by PSG; 2 maart 2008, 22:01.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 40D spotgoedkoop

                Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Ik bedoel dat er naast de cashback er nog additioneel een prijsdaling is zoals bij de 400D.
                De cashback is tot juni en de kans lijkt me redelijk dat tegen augustus de 5DII er is.
                Dus ik kan maar dromen dat ze tegen dan het 'oude model' ook aan een sterk gereduceerde prijs op de markt gooien zoals de 400D.

                Ik weet wel dat de 5D al serieus gezakt is maar het is nog altijd tegen de 1900 euro en da' s voor de meesten veel geld.
                Bij konijnenberg http://www.konijnenberg.be/product_d..._product=21025 staat ie aan 1727€ - 200€ cashback. De 5D is nu dus al te verkrijgen voor +-1500€. Dat vind ik spotgoedkoop maar tja het blijft van de andere kant ook nog steeds veel geld dat is juist.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 40D spotgoedkoop

                  (Ik post nu van een Win/PC )
                  Het ziet ernaar uit dat Canon de link hersteld heeft, want nu er er wel een gebied waar je kunt klikken. Al wat er volgt is franstalig weliswaar, maar dat valt nog te doen.

                  Wat mij wel opgevallen is, is dat verschillende handelaars de afgelopen weken de 40D verkocht hebben aan prijzen beneden de €999.- De laagste die ik gevonden had, was €949.- Wel, exact deze handelaar heeft, bij het ingaan van de cashback actie, zijn prijs eerst verhoogd naar €1049.- Hé makker! Zo kan ik het ook!
                  Konijn adverteert nu een prijs van €975.12, en dan de cashback van €150.- !
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 40D spotgoedkoop

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Bij konijnenberg http://www.konijnenberg.be/product_d..._product=21025 staat ie aan 1727€ - 200€ cashback. De 5D is nu dus al te verkrijgen voor +-1500€. Dat vind ik spotgoedkoop maar tja het blijft van de andere kant ook nog steeds veel geld dat is juist.
                    Yep, maar ik heb gehoord dat Konijnenberg wel eens durft de kits op te splitsen. Dan krijg je uw body in de doos van de kit en kan je fluiten naar uw cashback.

                    Op kamera-express staat die zelfs aan 1715 euro. Maar ook daar heb je weinig controle en het is in Nederland. Ze hebben geen afhaalpunt in België.

                    Aangezien ik in Belgie woon zou ik liefst deze in belgie kunnen bestellen zodat ik er terecht kan als er een probleem is.
                    Fotorubens is daar de goedkoopste die ik heb gevonden (aan 1900 euro - cashback niet verrekend) en waarvan ik weet dat die een OK service levert.

                    Weet iemand anders een andere leverancier in belgië die betrouwbaar is, waar je effectief een winkel hebt waar je terecht kunt bij problemen en die goedkoper is dan 1900 euro (cashback hierin nog niet verrekend).

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 40D spotgoedkoop

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Wat mij wel opgevallen is, is dat verschillende handelaars de afgelopen weken de 40D verkocht hebben aan prijzen beneden de €999.- De laagste die ik gevonden had, was €949.- Wel, exact deze handelaar heeft, bij het ingaan van de cashback actie, zijn prijs eerst verhoogd naar €1049.- Hé makker! Zo kan ik het ook!
                      Konijn adverteert nu een prijs van €975.12, en dan de cashback van €150.- !
                      De prijs bij Keunenberg stond verleden week op 959 Euro, ze zijn dus ook gestegen in prijs met die cashback-actie...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 40D spotgoedkoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                        Yep, maar ik heb gehoord dat Konijnenberg wel eens durft de kits op te splitsen. Dan krijg je uw body in de doos van de kit en kan je fluiten naar uw cashback.

                        Op kamera-express staat die zelfs aan 1715 euro. Maar ook daar heb je weinig controle en het is in Nederland. Ze hebben geen afhaalpunt in België.

                        Aangezien ik in Belgie woon zou ik liefst deze in belgie kunnen bestellen zodat ik er terecht kan als er een probleem is.
                        Fotorubens is daar de goedkoopste die ik heb gevonden (aan 1900 euro - cashback niet verrekend) en waarvan ik weet dat die een OK service levert.

                        Weet iemand anders een andere leverancier in belgië die betrouwbaar is, waar je effectief een winkel hebt waar je terecht kunt bij problemen en die goedkoper is dan 1900 euro (cashback hierin nog niet verrekend).
                        De cashback zijn toch ook geldig op de kits? Dus zelfs in dat geval is dit toch niet een probleem. Misschien zelfs een voordeel want als de lens die dan normalerwijze ook in de kit zou zitten ook een cashback heeft kan je die ook nog krijgen.

                        Als je geen vertrouwen hebt in konijn moet je er natuurlijk zeker daar geen kopen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 40D spotgoedkoop

                          Ik heb een 30D gekocht voor 719 euro, de maanden nadien en toen de 40D aangekondigd werd en zelfs uitkwam, zelfs toen de 30D 'gedumpt' werd was ie nog steeds duurder dan ik betaalde. Zelfs vandaag moet je nog meer betalen voor een 30D dan ik betaalde.

                          Trouwens, gesplitste kits worden ook gewoon aanvaard.

                          Idem voor de 17-55, 70-300 IS, 70-200 F4 IS (korting van 150 op de vorige caskback)

                          Pure gok van me telkens op het gevoel maar het is dus niet omdat je de cashback laat schieten en zegt dat ie nadien wel nog goedkoper zal worden, dat het ook zo is.

                          De snelheid waarmee een 450D aangeboden is en de specs, ik heb niet geweten dat ie ging komen en eigenlijk volg ik dat wel behalve laatste maanden omdat ik verhuisde, de prijzen van de 40D,... de hype rond de nieuwe NIKONS...

                          IK zou zo denken dat de 50D niet lang op zich zal laten wachten...

                          En was aan het denken om een 5D te kopen en de 40D over te slaan en te wachten op de eerste berichten over de mogelijke opvolgers 50D en de 5D II, het wordt weer even langer wachten en twijfelen, lots of fun !!

                          Reservoir_Dog Re: Canon 40D spotgoedkoop

                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Zo zie je maar dat hetgeen ze tegenwoordig verkopen niet echt veel meer waard is, kwaliteit van de onderdelen enz....

                          Mijn vader is een verzamelaar van oude toestellen, hetgeen hij nu al bijeen heeft is al een fortuin waard. Hetgeen ik wil zeggen is, als je zon toestelllen vastneemt zoals zo een oude voigtlander, leica, en anderen, tja dan kan ik toch maar enkel vaststellen dat dat echt nog kwaliteit was....

                          Zijn onze hedendaagse toestellen binnen 50 jaar nog iets waard?
                          Dat dachten ze ook toen de OPEL MANTA A van de band rolde in 100-tallen.

                          2 verschillende era :

                          -professionele oude kamera's zijn in aantal klein. maar mechanisch en te vermaken. kleine aantallen, dus zowiezo zeldzamer, enkel voor pro's
                          -digitale nu zijn veel meer gebruiksvoorwerpen door hun elektronica, als ze in grote getalen weggegooid worden zullen over 50 jaar de nog enkele werkende geld waard zijn. bijna iedereen heeft nu één.

                          kwaliteit in de zin van een gevoel van meer kwaliteit, gewichtiger? nu zijn de produktietechnieken beter, materialen en milieubesparende maatregelen veranderen de produktie, veiligheid etc...

                          das een evengrote dooddoener als "vroeger waren wagens tenminste nog wagens" omdat ze gewalst plaatstaal van 3 mm gebruikten...

                          maar ik ben het wel akkoord met je, de markt evolueert te snel en niet éénduidend. en kwaliteitsmerken staan niet langer noodzakelijk garant voor kwaliteit.

                          de nieuwe iMac, apple had in mijn ogen en volgens vele gebruikers de beste PC. ook volgens testaankoop. wat blijkt na een beetje de kat uit de boom gekeken te hebben in tegenstelling tot mijn vorige decennia van aankopen: de nieuwe generatie stelt veel intense gebruikers teleur, de samsung schermen hebben verschillende issues met gradienten, verschijning en slechte weergaves in kleurvlakken. zelfs hotpixels en de shops nemen ze niet terug. zelfs op hun helpdesksite is het een issue en wissen ze post erover.

                          het lcd tv-aanbod wat testaankoop testte is +1.5 jaar oud. de modellen veranderen om de 4 maand. elke opvolger in de tussenklasse is voorlopig kwa specs een slag in het gezicht van de consument die 1500 neertelde voor zijn 'oud' model. wie in belgie is op de hoogte van DVB-T? vele kleine modellen hebben het nu maar amper grote, behalve de nieuwste terwijl het de standard lijkt te worden... en VRT al 4 jaar digitaal uitzendt. maar men spreekt nu al van het verdwijnen van kabeltv. dat wil ongeveer zeggen dat vb mijn pa met zijn jaar oude LCD een dvb-t tuner extern zal moeten kopen als ze omschakelen. in nederland zit iedereen al op dat systeem.

                          terug ontopic, eigenlijk geldt gewoon, als je koopt, geniet er van. mooie prijzen toch! alleen vraag ik me wel af wie nog een 400D en zelfs 450D koopt nu, behalve als de 40D te groot is voor je handen of je nog wil wachten met fotograferen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 40D spotgoedkoop

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            De cashback zijn toch ook geldig op de kits?
                            Ik hoor daar onduidelijke verhalen over.
                            Ene beweren van wel; andere van niet.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 40D spotgoedkoop

                              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                              Ik hoor daar onduidelijke verhalen over.
                              Ene beweren van wel; andere van niet.
                              ik heb het alleszins wel teruggekregen. maar je moet de correcte streepjescode hebben. en dat dus goed bekijken.

                              bij nader inzien, een 400D voor 499 is natuurlijk nog een groot stuk minder dan 900 euro voor een 40D. maar dat moet je enkel overwegen bij gebrek aan euro's.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 40D spotgoedkoop

                                Ik heb gehoord dat je de barcode van de 'grote' doos moet hebben en die van het accessoire in de doos (lens of flash), heb je alleen de van de grote doos dan geven ze geen cashback omdat het om een 'bulk' product gaat.

                                Althans dat is wat ze mij verteld hebben.

                                Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                                Comment

                                Working...
                                X