Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje nikon d80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vraagje nikon d80

Met welke lens raden jullie deze camera aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht

met de d70s was dit niet zo want die heb ik ook gehad....
      D70s óók niet!! net als de D80
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Ben ik verkeerd wanneer ik hier op antwoord dat je met een spiegelreflex nooit 100% ziet door je zoeker (enkele uitzonderingen op deze regel zoals de nieuwste Olympus E3) maar slechts ongeveer 95% (optisch beeld).
        D300, D3, D2x enz, Canon zal er ook wel een paar hebben.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Ben ik verkeerd wanneer ik hier op antwoord dat je met een spiegelreflex nooit 100% ziet door je zoeker (enkele uitzonderingen op deze regel zoals de nieuwste Olympus E3) maar slechts ongeveer 95% (optisch beeld). Bij een bridge is dat voor zover ik weet wel altijd 100%, maar dan electronisch beeld (gepixeld dus).
          Nu kan het LCD scherm van de D300 bij liveview misschien wel een 100% beeld geven, maar dat is toch ook zo bij alle bridges/compactjes.

Of heb ik het verkeerd voor, mis ik iets of begrijp het verkeerd?
          Daar heb je gelijk in, ik snap ook niet goed waarom ze de zoekers niet gewoon 100% maken

Comment

Uit de specificaties van de D300: Beelddekking zoeker Circa 100% (verticaal en horizontaal)

Jos
            Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Nu blijken de topmodellen wel 100% beeld in hun zoeker te tonen (zie ook het antwoord van hjanssen) de niet-toppers niet dus. Mag ik wel even opmerken dat het topic gaat over de D80, niet de D300, en verder over de DSLR in het algemeen.

Maar toch goed gezien Josp

Comment

Sommige nmensen hebben liever 95% in de zoeker, omdat afknippen nog steeds een stuk makkelijker is als bijknippen. Ook ben je het stukje 'groter' afdrukken dan ook weer voor, foto's worden net iets groter afgedrukt, want dan heb je zeker geen wit randje, van vroeger weet ik nog 100% is een enorm gehannes.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
                  Met welke lens raden jullie deze camera aan?
                  Het is te zien voor wat je hem wilt gebruiken.
                  Maar voor een beginner (zoals ook ikzelf) is een 18-200 lens of 18-135
                  wel handig .
                  Ikzelf heb als eerste lens een af-s Nikkor 18-200 VR, en ben super tevreden ervan (dit is wel mijn mening hé)

Comment

Ik zou een goede standaardzoom aanraden een Tamron 17-50 2.8 bv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      met de d70s was dit niet zo want die heb ik ook gehad....
                      Kriek dus.
                      Maar een geluk bij een ongeluk : de D80 heeft een heel goede viewfinder dus door dat gaatje piepen is een heel verschil met de D70.
                      Wat een mens allemaal niet bijleert na een toestel gekocht te hebben.
                      Nu wel gebruiken he .

Comment

Working...
                      X