Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke keuze ...Canon 450D of Nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke keuze ...Canon 450D of Nikon D300

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
    Ken rockwell... wat een referentie
    ???

Lowel Lighting has been providing photographers, videographers, content creators, and more with versatile and reliable location lighting equipment for over 60 years. Explore some of the most popular lighting solutions like the EGO LED, Blender XL, RIFA LED, and more.

Hi weet er in ieder geval wel wat van. Hem neerhalen laat jezelf niet "stijgen".

Karel

Comment

Als scenemodes belangrijk zijn, vergeet de K20D ook maar. Daar staat tegenover dat Pentax tezelfder tijd (nu ongeveer dus) met een K200D komt die in hetzelfde segment zit (om het zo te noemen) van een 400D/450D/A100/A200/......
      De K20D is de opvolger van de K10D en de K200 van de .. juist de K100D(super), met eraan toegevoegd dat (een groot deel van) de techniek van de K10D in de K200D wordt gestopt. De K200D heeft 10Mpix, een spatvrije en stofvrije body, beeldstabilisatie, anti-stofsysteem, .... en scenemodes. Het overwegen waard. Zeker als je weet dat de K10D (geen scenemodes overigens) als één van de beste cameras in zijn segment geldt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
        ???

Lowel Lighting has been providing photographers, videographers, content creators, and more with versatile and reliable location lighting equipment for over 60 years. Explore some of the most popular lighting solutions like the EGO LED, Blender XL, RIFA LED, and more.

Hi weet er in ieder geval wel wat van. Hem neerhalen laat jezelf niet "stijgen".

Karel
        Bwaaah .. hij doet toch alsof ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thoomie Bekijk bericht
          .Tot op heden werkte in met de Sony-R1 bridge, maar ik kon hier weinig mee doen wegens te ingewikkeld, en weinig scene mogelijkheden (tegenover de Ixus).
          Als dit oz is nooit aan een DSLR beginnen!
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Als dit oz is nooit aan een DSLR beginnen!
            Zo cru zou ik het nu ook niet stellen, maar met een D300 zal het niet minder ingewikkeld worden
            Maar een Sony R1 is een verdomd onhandig ding Qua menu indeling, dat vond ikzelf ook, ik heb een paar weken geleden deze van een vriend nog eens heringesteld, omdat deze er zelf niet meer zo goed wijs uit kon, en de menustructuur zit toch wel niet logisch in elkaar, vind ik toch

Comment

Beste dank voor al jullie reacties.
              Eigenlijk heb ik het meer voor Canon,daar ik eerder uiterst tevreden was over hun IXUS compactjes. Ik heb dus geen enkele reden om voor Nikon te kiezen.
              Tot op heden werkte in met de Sony-R1 bridge, maar ik kon hier weinig mee doen wegens te ingewikkeld, en weinig scene mogelijkheden (tegenover de Ixus).Resultaat was dat de foto's haast beter waren met een Ixus dan met de R1 uiteindelijk.
              Dat wil ik dus liever niet terug meemaken wanneer ik een D300 zou aanschaffen. Het moet uiterst gebruiksvriendelijk blijven.
              Ik denk dus beter toch aan de 450D.
              Welke lenzen kan ik daar best voor kiezen, een voor algemeen gebruik (landschappen), maar zeer goede scherpte en diepte, en nog een extra zoom lens(toch zo een 300mm).
              Nogmaals dank voor jullie uitgebreide info en tips !
              Een DSLR is zeker niet minder ingewikkeld dan een Sony R1. En ze hebben allemaal toch minder Scene modes dan een ixus of zo hoor. Misschien toch eens nadenken of je wel echt een DSLR wil. Best eerst eens wat uitproberen en zien of het je ligt alvorens echt er 1 aan te kopen.

Als voor Lenzen voor een eventuele 450D wel de 17-55 IS USM en de 70-300 IS USM. Dat lijkt mij wel geschikt voor wat je wil. Eventueel de 70-300 vervangen door de 70-200 f4 IS USM. Deze is nog beter maar heeft wel een iets kleiner bereik. Maar ook hier toch eens zien of deze lenzen wel overeenkomen met wat je verwacht.

Scherpte is zeker OK met deze lenzen. Maar wat wil je zeggen met diepte? Als het scherptediepte wil zeggen dan komt het erop neer je diafragma kleiner te maken maar hier hang je dan wel terug vast aan de scenemodes van je camera die dat gaan kiezen. Hoe deze juist dit gaan interpreteren kan ik alleen maar gokken want ik gebruik nooit de scenemodes.

Die Pentax K20D heeft deze dan een scene menu zoals de EOS , en wat betreft gebruiksgemak een goede keuze ?
              14 megapixel is natuurlijk wel de overweging waard, want ik druk veel af op groot formaat.

Thanks voor je antwoord !
              Staar je niet blind op megapixels. Ze hebben natuurlijk hun belang maar je mag dat niet overschatten. Het verschil tussen 12MP en 14MP en zelfs 10 MP is verwaarloosbaar. In ideale omstandigheden zal de 14MP iets groter kunnen afdrukken.
              vb uitgaande van 180 DPI wat mijn persoonlijke limiet is voor grote prints waar ik geen enkel probleem mee heb. Dit verschilt voor iedereen want dit is een persoonlijk iets.
              K20D = 66x44 cm 450D = 60x40cm
              Voor de perfecte print waar niemand ook maar over zal klagen 300 DPI
              K20D= 39x26cm 450D = 36x24 cm

Maar dit zijn ideale omstandigheden de kans is groot dat eens de omstandigheden niet meer ideaal zijn je uiteindelijk een betere grote print gaat halen met bijvoorbeeld een 10MP DSLR camera.
              Laat je dus maar niet teveel leiden door de MP. Maar ze hebben ook wel hun belang natuurlijk.
              De betere lens gaat echter je nog meer helpen om groot te drukken.

Al bij al kan je nog een stuk groter met beide printen hoor want hoe groter de print hoe kleiner de DPI eigenlijk mag zijn. Je zit immers toch niet met je neus tegen de foto als je een 100x70 cm foto afdrukt.

???

Karel
              Het neerhalen dat heeft Ken Rockwell aan zichzelf te danken. Hij heeft al zoveel idiote standpunten en vgl gemaakt in het verleden dat hij heel veel respect is kwijtgeraakt.(bijv een volledige camera beoordeling maken en ophemelen of de grond in boren zonder deze camera zelf ooit vast gehad te hebben, laat staan er 1 foto mee gemaakt te hebben). En als je zijn testen goed bekijkt zal je steeds zien dat ze eigenlijk opgesteld worden en geinterpreteerd worden om zijn standpunt weer te geven en niet om een correcte vergelijking te maken.

Ken is ook een Nikon fanboy zijn volste recht natuurlijk maar dat gaf wel problemen. Om de D70 beter te kunnen vinden dan de 20D had hij het antwoord gevonden de flash sync speed van 1/500 dat was zo belangrijk dat al de camera's die dit niet konden zwaar inferieur waren(de redenen waren nogal belachelijk maar hij moest iets vinden). Daarmee veroordeelde hij ineens ook alle nikon Pro body's en hij hield dus vol dat die minder goed waren (hij wou die toch ook niet)...... Hij durft dit nu niet meer want sinds de D70 heeft geen enkele Nikon nog zo een hoge flash sync meer gehad. En dus zijn de D3 en D300 ook nog steeds inferieur aan de D70
              Last edited by Kevlar; 29 februari 2008, 14:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                En dus zijn de D3 en D300 ook nog steeds inferieur aan de D70
                Onzin, dat verzin je zelf.

Altijd aardig KR te quoten: de "kenners" manifisteren zich direct....

Karel

Comment

Onzin, dat verzin je zelf.

Altijd aardig KR te quoten: de "kenners" manifisteren zich direct....

Karel
                  Nee dat was het standpunt van Rockwell. Dat hij nu niet meer durft herhalen natuurlijk omdat het maar al te belachelijk is.

Kijk hier zelfs nog een quote uit het verleden waar hij dit bevestigt:
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ken Rockwell
                  1/500 sync speed, superior to Nikon D2H, D100, Canon 20D, 10D, 1Ds and 1D-Mk II and every other consumer DSLR. Read why sync speed is so important here. This is a critically important spec and a key reason I would buy the D70 over the more expensive D100, D2H, Canon 1Ds ($8,000), 10D, 20D or Digital Rebel
                  Zo zie je zelf maar dat ik dit helemaal niet zelf moest verzinnen.
                  Last edited by Kevlar; 29 februari 2008, 14:27.

Comment

Staar je niet blind op megapixels. Ze hebben natuurlijk hun belang maar je mag dat niet overschatten. Het verschil tussen 12MP en 14MP en zelfs 10 MP is verwaarloosbaar. In ideale omstandigheden zal de 14MP iets groter kunnen afdrukken.
                    vb uitgaande van 180 DPI wat mijn persoonlijke limiet is voor grote prints waar ik geen enkel probleem mee heb. Dit verschilt voor iedereen want dit is een persoonlijk iets.
                    K20D = 66x44 cm 450D = 60x40cm
                    Voor de perfecte print waar niemand ook maar over zal klagen 300 DPI
                    K20D= 39x26cm 450D = 36x24 cm

Maar dit zijn ideale omstandigheden de kans is groot dat eens de omstandigheden niet meer ideaal zijn je uiteindelijk een betere grote print gaat halen met bijvoorbeeld een 10MP DSLR camera.
                    Laat je dus maar niet teveel leiden door de MP. Maar ze hebben ook wel hun belang natuurlijk.
                    De betere lens gaat echter je nog meer helpen om groot te drukken.

Al bij al kan je nog een stuk groter met beide printen hoor want hoe groter de print hoe kleiner de DPI eigenlijk mag zijn. Je zit immers toch niet met je neus tegen de foto als je een 100x70 cm foto afdrukt.

Ik begrijp best dat een degelijke lens mogelijks veel belangrijker is, maar ik zou daarom niet besparen op de lens hoor. Alleen moeten afdrukken van 100cm ,liever nog groter ,wel best kunnen, anders had ik de Sony DCS-R1 beter kunnen houden denk ik ?

Comment

Nee dat was het standpunt van Rockwell. Dat hij nu niet meer durft herhalen natuurlijk omdat het maar al te belachelijk is.

Kijk hier zelfs nog een quote uit het verleden waar hij dit bevestigt:

Zo zie je zelf maar dat ik dit helemaal niet zelf moest verzinnen.
                      D3 en D300 worden daar niet genoemd. D300 had ik in de quote, KR zei het lovende terwijl hij de sluiter van een D70(s) goed kent. Zo is dat met z'n proza, daar is gemakkelijk doorheen te lezen.

Karel

Comment

Ik stem voor de Canon 400D Waarom? Vlot leverbaar, goedkoop, hoge resolutie zat en grote keuze aan tweedehands objectieven en andere randapparatuur

MVG,

Comment

D3 en D300 worden daar niet genoemd. D300 had ik in de quote, KR zei het lovende terwijl hij de sluiter van een D70(s) goed kent. Zo is dat met z'n proza, daar is gemakkelijk doorheen te lezen.

Karel
                          Natuurlijk niet dat is juist mijn punt. Eenmaal dit hem niet meer goed uitkomt zullen we het maar niet echt meer hierover hebben. Vroeger was het volgens hem nochtans een "a critically important spec" en "a key reason I would buy the D70 over the more expensive D100, D2H, Canon 1Ds ($8,000), 10D, 20D or Digital Rebel". En D2x was daarom ook al niet echt interessant.......enz....

Sinds hij een D200 kocht tja is dat plotseling geen critically important spec meer. Tja.......

Duidelijk dus als je zo een dingen regelmatig doet dat je jezelf alleen maar naar beneden haalt. En dus je geloofwaardigheid verliest!
                          Last edited by Kevlar; 29 februari 2008, 16:54.

Comment

Natuurlijk niet dat is juist mijn punt. Eenmaal dit hem niet meer goed uitkomt zullen we het maar niet echt meer hierover hebben. Vroeger was het volgens hem nochtans een "a critically important spec" en "a key reason I would buy the D70 over the more expensive D100, D2H, Canon 1Ds ($8,000), 10D, 20D or Digital Rebel".

Sinds hij een D200 kocht tja is dat plotseling geen critically important spec meer. Tja.......
                            Da's toch heel normaal? Hij is een gepassioneerd fotograaf en gadgetfreak. Dat zie je in een paar minuten op z'n site. Maar ook veel waardevolle info.

Ik heb daar geen problemen mee: m'n D70 was een superkeuze 4 jaar geleden en nu is m'n D300 dat.
                            Hou wel m'n D70 voor binnen, met flits....

Karel

Comment

Da's toch heel normaal? Hij is een gepassioneerd fotograaf en gadgetfreak. Dat zie je in een paar minuten op z'n site. Maar ook veel waardevolle info.
                              Probleem is dat er veel info op zen site staat maar waardevol.....heel gekleurd vooral. Erg waardevol is dat niet.

Dat maakt van een D300 of D70 geen slechte body's hoor. Maar wel van Rockwell een slechte referentie.

Comment

Probleem is dat er veel info op zen site staat maar waardevol.....heel gekleurd vooral. Erg waardevol is dat niet.

Dat maakt van een D300 of D70 geen slechte body's hoor. Maar wel van Rockwell een slechte referentie.
                                Is wel raar dat KR voor Nikonians veel nuttige info geeft die Canonians te gekleurd vinden en waardeloos.

Hubert
                                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                                X