Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24-120 G VR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 24-120 G VR?

NIKON 24-120 G VR

Hallo,
    Deze lens zweeft al rond in Europa. Heeft er iemand al een degelijk testrapport of fotoresultaten van gezien?
    Dank en warme groet
    Miel
    Miel

Ik dacht niet dat deze lens al beschikbaar was; staat wel al op verschillende folders.

Het is wel een lens waar met veel aandacht/ongeduld naar uitgekeken wordt (ook door ondergetekende)

Voor preview/korte test, zie www.kenrockwell.com

SjarelKe
    www.jeverphotography.be
    D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

Comment

vandaag nog een AFS gaan afhalen in NL.
      daar verwachten ze hem binnen twee weken.

Op dpreview heeft iemand de eerste beelden gepost, kwaliteit is vergelijkbaar met de AFS 24-85G ED die goed presteert. Persoonlijk vond ik z'n foto's niet schitterend ...

Comment

Phille,

Welke AFS ben je gaan halen? de 24-85. Zo ja, hoeveel heb je die daar betaald?

Binnenkort vertrek ik voor lange periode naar de VS. Daar kan ik de 24-85 voor 350 - 100$ rebate krijgen (samen met nieuwe F80body..Niet slecht denk ik; in vergelijking met de prijs in Belgie!

Het prijsverschil met de 24-120 zal wel groot zijn (bijna dubbel)zodat ik me afvraag of het dat wel waard is...

Originally posted by Phille
        vandaag nog een AFS gaan afhalen in NL.
        daar verwachten ze hem binnen twee weken.

Op dpreview heeft iemand de eerste beelden gepost, kwaliteit is vergelijkbaar met de AFS 24-85G ED die goed presteert. Persoonlijk vond ik z'n foto's niet schitterend ...
        www.jeverphotography.be
        D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

Comment

wel ik heb daar ook over nagedacht, en ik heb (waarvoor mijn dank) via assistentie een aantal shots kunnen bekijken, ik dacht ook eerst aan de 24)120, maar 5X zoom lijkt me altijd een compromis, ok voor de VR, die doet de prijs idd stijgen.

Heb net een eerste run met die 24-85 achter de rug, man die lens is knap scherp, ik las in verschillende reviews dat ie in menig pro z'n tas meereist omdat het scherp glas is, idd, ik kan het nu beamen.

die AFS is smooth, hoort ge niet en zeer snelle AF, ben echt blij dat ik deze heb gekozen voor m'n trip, betaalde 440 euro, en dan nog een goei B&W filter voor protectie erop (35 euro)

P.

Comment

De scherpte van deze lens zal wel ok zijn, maar de vertekening bij 24mm daar heb ik vragen bij.
            Hopelijk een vlugge test. Iets voor Jaco?
            Warme groet
            Miel
            www.pbase.com/pieters1
            Miel

Comment

er is idd vertekening, maar net uitgeprobeerd, alleen als de body schuin wordt gehouden, enkele tests beamen de knappe scherpte die een stuk beter is dan de 28-105 die dan weer uitblinkt voor architecturaal werk.

P.

Comment

Is de 24-85 niet even goed op 28 of 35mm als de 28-105mm op dezelfde brandpuntafstand (dus niet op minimale 24?)?

Originally posted by Phille
                er is idd vertekening, maar net uitgeprobeerd, alleen als de body schuin wordt gehouden, enkele tests beamen de knappe scherpte die een stuk beter is dan de 28-105 die dan weer uitblinkt voor architecturaal werk.

P.
                www.jeverphotography.be

Comment

De 24-85 heeft op 24mm een beetje vertekening als je de camera tilt, die 28-105 is daar de betere, maar de 24-85 is dan weer zeer scherp, en men geeft deze lens echt een knap label mee op 85 mm waar ze uitzonderlijk presteert. De scherpte prestaties en de AFS hebben voor mij duidlijk de doorslag gegeven, en op 24 mm valt alles best mee, zeker op een D1/D100 ... Echt een toffe lens die alle lof toekomt.

Comment

De lens komt binnen op 6 juni.. Nog even afwachten.
                    Groet
                    Miel

Comment

Working...
                    X