Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herkent iemand dit probleem? Eos D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

    Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
    Allen bedankt voor het meedenken.

    Probleem is ondertussen opgelost.

    Met zeer veel dank aan forumlid Dingsken.

    Wreed bedankt, maat!
    Wie A zegt moet ook B zeggen hé Neos,

    We zijn nooit te oud om te leren, en zeer nieuwsgierig

    Comment


    • #17
      Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

      Ik had enkele dagen geleden deze camera gekocht via het forum hier

      http://forum.belgiumdigital.com/show...&highlight=d60

      Toen bleek dat er één en ander niet juist zat heb ik Dingsken gecontactererd. Ik ken hem persoonlijk en weet dat hij wel wat ervaring heeft met die oudere types van Canon.

      Hij stelde als diagnose dat die sluiter wel eens te traag zou werken door vet en stof op de lamellen.

      Dus heb ik gisteren op zijn aanraden die sluiter gereinigd zoals je en sensor zou cleanen. Met swab en eclips. Ik moet jullie er niet bijvertellen dat dit een heel secuur en riskant werkje is zeker. Dan die sluiter laten werken als zot. Nadien nogmaals gereinigd en weer flink aan het werk gezet. Toen is hij erdoor gekomen.

      Groetjes

      Marc
      http://www.pbase.com/neos_marc

      www.caridina.be

      Comment


      • #18
        Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

        Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
        Ik had enkele dagen geleden deze camera gekocht via het forum hier

        http://forum.belgiumdigital.com/show...&highlight=d60

        Toen bleek dat er één en ander niet juist zat heb ik Dingsken gecontactererd. Ik ken hem persoonlijk en weet dat hij wel wat ervaring heeft met die oudere types van Canon.

        Hij stelde als diagnose dat die sluiter wel eens te traag zou werken door vet en stof op de lamellen.

        Dus heb ik gisteren op zijn aanraden die sluiter gereinigd zoals je en sensor zou cleanen. Met swab en eclips. Ik moet jullie er niet bijvertellen dat dit een heel secuur en riskant werkje is zeker. Dan die sluiter laten werken als zot. Nadien nogmaals gereinigd en weer flink aan het werk gezet. Toen is hij erdoor gekomen.

        Groetjes

        Marc
        Zelf je sluiter reinigen is zeker een secuur werkje, nu veel gebruiken zou ik zeggen, zodat na het volledig verdampen van je vloeistof de lamellen los blijven.
        Ik heb het ooit eens gedaan met de lamellen van een diafragma, en deze zijn nog steeds mooi los, ik heb deze gereinigd met Isopropanol alcohol, en nadien nogmaals met een mengeling van isapropanol met 20% ciliconeolie, na het verdampen blijft dan een heel miniscuul beetje van deze olie de lamellen smeren.

        Comment


        • #19
          Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

          Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht

          Hij stelde als diagnose dat die sluiter wel eens te traag zou werken door vet en stof op de lamellen.

          Dus heb ik gisteren op zijn aanraden die sluiter gereinigd zoals je en sensor zou cleanen. Met swab en eclips. Ik moet jullie er niet bijvertellen dat dit een heel secuur en riskant werkje is zeker. Dan die sluiter laten werken als zot. Nadien nogmaals gereinigd en weer flink aan het werk gezet. Toen is hij erdoor gekomen.

          Groetjes

          Marc
          Goed om weten. Zoals je weet heb ik deze zomer een gelijkaardig probleem gehad met mijn D60 bij hoge sluitersnelheden.

          Comment


          • #20
            Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Goed om weten. Zoals je weet heb ik deze zomer een gelijkaardig probleem gehad met mijn D60 bij hoge sluitersnelheden.

            Oorzaak zou kunnen zijn door de camera lange tijd niet te gebruiken en hem platliggend te bewaren. Naar het schijnt is dat laatste niet goed voor je sluiter. Dus beter rechtop bewaren. Er zit inderdaad wel wat logica in, daar de lamellen dan op elkaar liggen.

            Als je dit herkent, zou je inderdaad ook wel eens hetzelfde probleem kunnen gehad hebben.
            http://www.pbase.com/neos_marc

            www.caridina.be

            Comment


            • #21
              Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

              Eind goed alles goed hoop ik Neos?
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
                Ik had enkele dagen geleden deze camera gekocht via het forum hier
                http://forum.belgiumdigital.com/show...&highlight=d60
                die duimpjes naar beneden begrijp ik toch niet hoor

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #23
                  Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  die duimpjes naar beneden begrijp ik toch niet hoor

                  mm
                  Als je zelf een defecte tweedehands-camera koopt, dan zal je ook wel zo'n "Smileys" gebruiken...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Als je zelf een defecte tweedehands-camera koopt, dan zal je ook wel zo'n "Smileys" gebruiken...
                    Als ik er dan nog bij vertel dat de meegeleverde batterijen ook al defect bleken te zijn en de lader niet origineel is. Gevolg van die verkeerde lader is, dat ik de sensor niet kan reinigen zoals het hoort. Om de sensor van de D60
                    te reinigen heb je DC stroom nodig die via de originele lader geleverd wordt via een bijhorend kabeltje.

                    Dan heb ik daar nog enkele te weinig bij gezet.
                    http://www.pbase.com/neos_marc

                    www.caridina.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                      Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
                      Als ik er dan nog bij vertel dat de meegeleverde batterijen ook al defect bleken te zijn en de lader niet origineel is. Gevolg van die verkeerde lader is, dat ik de sensor niet kan reinigen zoals het hoort. Om de sensor van de D60
                      te reinigen heb je DC stroom nodig die via de originele lader geleverd wordt via een bijhorend kabeltje.
                      Marc,

                      Die batterijen verslijten, da's normaal. 'k Heb er net een 4 tal besteld trouwens (aan ongeveer 7 euro 't stuk) want ook mijn 20D & G5 werken met deze batterijen. Wat betreft die originele lader en die adaptor om de sensor te reinigen, woon jij niet in Wetteren?, maar je mag altijd deze van mij eens lenen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Marc,

                        Die batterijen verslijten, da's normaal. 'k Heb er net een 4 tal besteld trouwens (aan ongeveer 7 euro 't stuk) want ook mijn 20D & G5 werken met deze batterijen. Wat betreft die originele lader en die adaptor om de sensor te reinigen, woon jij niet in Wetteren?, maar je mag altijd deze van mij eens lenen.
                        Waar heb je die batterijen besteld? 7 euro is ook geen geld, hé. En neen, Hans, ik woon niet in Wetteren, maar toch hartelijk bedankt voor het aanbod.
                        http://www.pbase.com/neos_marc

                        www.caridina.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                          Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
                          Waar heb je die batterijen besteld? 7 euro is ook geen geld, hé.
                          Bij www.akkuinternational.de. 7,14 euro (excl BTW) maar ik zie dat ze al iets duurder geworden zijn. Ik heb vorige week 47,15 euro betaald port & BTW inbegrepen voor 4 stuks.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                            Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
                            Als ik er dan nog bij vertel dat de meegeleverde batterijen ook al defect bleken te zijn en de lader niet origineel is. Gevolg van die verkeerde lader is, dat ik de sensor niet kan reinigen zoals het hoort. Om de sensor van de D60
                            te reinigen heb je DC stroom nodig die via de originele lader geleverd wordt via een bijhorend kabeltje.

                            Dan heb ik daar nog enkele te weinig bij gezet.
                            Dat hangt er natuurlijk van af, op welke manier je het toestel hebt gekocht, maar als je het toestel hebt kunnen uitproberen en op zijn toestand beoordelen
                            Mischien lag het toestel reeds enkele maanden ongebruikt in een kast, en was de verkoper zich van geen schuld bewust
                            Mensen die regelmatig iets tweedehands kopen, hebben eerst of laatst allemaal wel eens een soortgelijke ervaring, natuurlijk nooit prettig
                            Maar volgens dat je hier leest, zijn deze toestellen blijkbaar gevoelig voor dat probleem, er moet niet veel zijn, om een sluiter af te remmen, en waarscijnlijk is er in de tijd een verkeerde soort smering gebruikt geweest, die na enkele jaren wat gaat demineraliseren
                            Wat je ook weet, is dat batterijen maar een bepaalde levensduur hebben, dat is de normaalste zaak van de wereld
                            Enige probleem dat je nu nog hebt, is dat kabeltje, of heb je ook de orriginele lader niet ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Dat hangt er natuurlijk van af, op welke manier je het toestel hebt gekocht, maar als je het toestel hebt kunnen uitproberen en op zijn toestand beoordelen
                              Omstandigheden waren niet echt ideaal te noemen... Heb dit toestel enkel uitgetest met mijn macro lens en ringflitser, omdat ik dit toestel hoofdzakelijk daar wil voor gebruiken. Aangezien het toestel dan op 1/200ste sec syncroniseert was het gebrek niet vast te stellen.


                              Mischien lag het toestel reeds enkele maanden ongebruikt in een kast, en was de verkoper zich van geen schuld bewust
                              Mensen die regelmatig iets tweedehands kopen, hebben eerst of laatst allemaal wel eens een soortgelijke ervaring, natuurlijk nooit prettig
                              Dit toestel werd aangeboden in algemene goede staat en zelfs aangeraden voor een beginner. Die had er goed af mee geweest. Ben er zeker van dat de verkoper van wanten wist, daar hij nadien niet geantwoord heeft op PM daaromtrent.


                              Maar volgens dat je hier leest, zijn deze toestellen blijkbaar gevoelig voor dat probleem, er moet niet veel zijn, om een sluiter af te remmen, en waarscijnlijk is er in de tijd een verkeerde soort smering gebruikt geweest, die na enkele jaren wat gaat demineraliseren
                              Weet niet of dat nu echt eigen aan dat type toestel is. Vind er nergens iets van op internet. Denk eerder dat dit voor elk toestel geldt.


                              Wat je ook weet, is dat batterijen maar een bepaalde levensduur hebben, dat is de normaalste zaak van de wereld
                              Dat klopt inderdaad, maar dan gooi je die weg....en gebruik je die niet om een verkoop aantrekkelijker te laten overkomen.

                              Enige probleem dat je nu nog hebt, is dat kabeltje, of heb je ook de orriginele lader niet ?
                              Heb noch de lader noch het kabeltje.

                              En de body is ook niet van aluminium zoals de verkoper in zijn aankondiging stelt, maar van kunststof.

                              Dus
                              http://www.pbase.com/neos_marc

                              www.caridina.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Herkent iemand dit probleem? Eos D60

                                Lees nu pas deze topic...
                                Dit was de EERSTE reactie van meneer Neos..Nadat hij hem al een WEEK in zijn bezit had...Op vrijdag kreeg ik deze PM binnen na een week tussen verkoop en PM wel te verstaan..
                                Had geen tijd om te reageren omdat ik voor een shoor naar Berlijn ben vertrokken!..Ga er uiteraard ook echt niet meer op reageren na dit gelezen te hebben!

                                Citaat

                                "Hé man, jij hebt me serieus bedonderd met die camera, hoor. Die vertoont een ernstig gebrek aan de lichtmeting en dat heb je wel degelijk geweten!"
                                Canon 5DII Canon 24-105mm f/4L IS USM Canon 50mm f1/2L Canon 85mm f1/2LCanon 16-35mm 2.8 IIL Canon 15mm Fisheye Sigma 12-24mm Canon 70-200mm 2.8 ISL Canon 180mm 3.5 MacroL

                                Comment

                                Working...
                                X