Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik wil scherpe foto's !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ik wil scherpe foto's !!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Kan toch hé Leon, dat hij ze allemaal getest heeft en dat voor hem deze de beste is. Kan toch?

    Comment


    • #17
      Re: ik wil scherpe foto's !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      en dat voor hem deze de beste is. Kan toch?
      Voor hem de beste, ja, dat kan heel goed.

      Comment


      • #18
        Re: ik wil scherpe foto's !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Voor hem de beste, ja, dat kan heel goed.
        Voor een paard is haver ook het beste wat er is.
        Ik heb toch ook liever nen biefstuk friet.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #19
          Re: ik wil scherpe foto's !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Voor een paard is haver ook het beste wat er is.
          Ik heb toch ook liever nen biefstuk friet.

          Hubert
          Haha

          Comment


          • #20
            Re: ik wil scherpe foto's !!!

            Net de tamron 28-75 afgeregeld op mijn d300. Een duidelijk verschil ten opzichte van mijn 18-200 VR
            natwork.be

            Comment


            • #21
              Re: ik wil scherpe foto's !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
              Net de tamron 28-75 afgeregeld op mijn d300. Een duidelijk verschil ten opzichte van mijn 18-200 VR
              Gelukkig .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: ik wil scherpe foto's !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                Net de tamron 28-75 afgeregeld op mijn d300. Een duidelijk verschil ten opzichte van mijn 18-200 VR
                en hoe ga je hier dan juist te werk om alles op elkaar af te stellen

                grtz tweetty
                ps ik moet nog heel veel leren ze
                bd0379be

                Comment


                • #23
                  Re: ik wil scherpe foto's !!!

                  Die persoon vroeg om 40D, E510, D70... niet om een Sony.
                  Gezien wat zelf aangegeven wordt als interessant, is het misschien nuttiger om erop te wijzen dat de Olymus origineel van concept is, maar in 4/3 formaat, met de nodige implicaties bij afdrukken (tenzij je alles gaat croppen).
                  En 40D of D70: prijs scheelt niet zoheel veel, en de 40D is recenter en sneller en wordt in tests vergeleken met de D200 en D300. Daar dus voor gaan in dat geval...? Ik zou zeggen van wel. Prijs-kwaliteit een heel goede keuze. Upgrade naar 1D mogelijk, of naar 5D full frame. Bij Nikon naar de D300 of full frame (zeer dure) D3. Canon upgrade goedkoper dan. Olympus heeft de E-3 nog, ook 4/3de maar met stabilisatie in de body ingebouwd. Goedkoepr, en scheelt op prijs lenzen. Kijk dus ook naar de lenzen die je evt. wil gaan gebruiken.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: ik wil scherpe foto's !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                    en hoe ga je hier dan juist te werk om alles op elkaar af te stellen

                    grtz tweetty
                    ps ik moet nog heel veel leren ze
                    Op de D300 kan je voor een 12 tal lenzen een AF correctie inbrengen. Elke lens heeft immers een focus afwijking. Mijn tamron had nogal wat backfocus. Mijn D70 heb ik dan bijgeregeld met gereedschap, met de d300 is het een menu instelling. (Mijn D70 werkt natuurlijk nu nog enkel goed met mijn tamron lens, laat dat duidelijk zijn).
                    natwork.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: ik wil scherpe foto's !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door verswe Bekijk bericht
                      ... scherpe foto's met een goede diepte en scherpe details...
                      Eerste opdracht aan de academie: foto's met bewegingsonscherpte, spelen met scherptediepte en abstractie door volledige onscherpte.
                      Dus, wat is voor jou een goede diepte? Welke details?

                      Zoals hier al gesteld: hoe kleiner het toestel, hoe scherper alles is.
                      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                      Comment


                      • #26
                        Re: ik wil scherpe foto's !!!

                        Met hetzelfde probleem heb ik vorige maand de Pentax K100D gaan kopen met een 18-70 sigma (ongeveer 700 bucks)
                        later nog een 50mm f1.4 bijgehaald.

                        K heb een maand alle opties doorloopt, overwogen en vergeleken
                        Eerste optie was de nikon D40, maar de lensbeperking deed em de das om.

                        -een d80 kost zowieso meer dan 1000 euros als ge nog een lens wilt.
                        - ge kunt natuurlijk nog steeds een topklasse compact gaan kopen he, of panasonic FZ50?
                        Pentax K100D Super
                        - The early worm gets eaten by the bird -

                        Comment


                        • #27
                          Re: ik wil scherpe foto's !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door ETown Bekijk bericht
                          Met hetzelfde probleem heb ik vorige maand de Pentax K100D gaan kopen met een 18-70 sigma (ongeveer 700 bucks)
                          later nog een 50mm f1.4 bijgehaald.
                          Da's toch perfect. Zoals gezegd: om aan scherpe foto's te geraken kan je vrijwel elke dslr gebruiken. De lens erop is meer van belang.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: ik wil scherpe foto's !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Da's toch perfect. Zoals gezegd: om aan scherpe foto's te geraken kan je vrijwel elke dslr gebruiken. De lens erop is meer van belang.
                            Onderschat natuurlijk ook niet de bijdrage van de fotograaf.
                            Ken mensen die met een prima body en een geweldige lens nog geen scherpe foto's afleveren.

                            Daarmee wil ik niet zeggen dat TS zo is hé.

                            Je zou eens moeten checken of je lens geen backfocus probleem heeft.
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: ik wil scherpe foto's !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                              Onderschat natuurlijk ook niet de bijdrage van de fotograaf.
                              Ken mensen die met een prima body en een geweldige lens nog geen scherpe foto's afleveren.

                              Daarmee wil ik niet zeggen dat TS zo is hé.

                              Je zou eens moeten checken of je lens geen backfocus probleem heeft.
                              Oppassen hoe je je uitdrukt
                              Een fotograaf die met backfocus of frontfocus geteisterd wordt kan hier zelf niet aan doen. Zelfs een topfotograaf kan met front- of backfocus geen scherpe foto's nemen, tenzij hij manueel focust.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #30
                                Re: ik wil scherpe foto's !!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                                Onderschat natuurlijk ook niet de bijdrage van de fotograaf.
                                Ken mensen die met een prima body en een geweldige lens nog geen scherpe foto's afleveren.

                                Daarmee wil ik niet zeggen dat TS zo is hé.

                                Je zou eens moeten checken of je lens geen backfocus probleem heeft.
                                vandaar mijn comment.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X