Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kostprijs reiniging sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kostprijs reiniging sensor

    Als ik de foto's van mijn Nikon D70 bekijk dan zie ik een een paar vlekjes (geen stof vermoed ik), kun je dat ook reinigen met TAPE of gebuik je hier best een swab voor? (Tot nu toe heb ik het gereinigd via PS)
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

    Comment


    • #17
      Re: Kostprijs reiniging sensor

      Ik heb een Olympus en daar zit een werkende antistof op (dus heb geen last van stof )

      Comment


      • #18
        Re: Kostprijs reiniging sensor

        Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
        Ik heb een Olympus en daar zit een werkende antistof op (dus heb geen last van stof )
        Wacht maar, uw tijd komt nog !

        Comment


        • #19
          Re: Kostprijs reiniging sensor

          Ik heb het bij Nikon laten doen. Nadat ik zelf de sensor bijna verknald had. 50 euro was het daar geloof ik.
          Ik ben op zoek naar een MB-20.

          Comment


          • #20
            Re: Kostprijs reiniging sensor

            Het is vrij simpel en spotgoedkoop dit is de PRO methode!!!
            Maak een loop’je van minstens 12.5 cm (totale lengte 26cm met overlap) kleefzijde aan de buitenkant
            Zoek, of maak iets, dat smaller is dan de Magic-tape en wat korter is dan de loop! (Zorg dat dit van hout of plastic is en geen scherpe kanten vertoont + afgeronde hoekjes heeft)
            Als je nu de loop tussen duim en wijsvinger neemt, daar waar hij overlapt, het hulpstukje in de loop-as brengt, heb je volledige controle!
            Laat zakken, positioneer, heel lichtjes aandrukken, met het hulpstukje en traag/rustig weer (zijdelings) verwijderen!
            Kost niets, poepsimpel en je sens is really clean!!
            Wat niet, na een Caonon reiniging, kan gezegd worden.
            Neem wel géén andere Tapes dan de: Magic van Scotch, de blauwe voor licht, de groene voor zwaardere verontreinigingen.
            Zeker Nooit post-it's gebruiken, zoals soms door onkundigen aangeraden wordt.
            De kleefstof is wel dezelfde, maar 't papier geeft prob's..

            Beware; batterys vollenbak opladen alvorens te cleanen

            Voor heel zware plak, apotheek > Isopropanool en Bril/Lensdoekjes.
            Dit product is 100% zuiver, veilig en ook geschikt voor: TV, LCD screens, plotters, scanners, plastic ... enz, te reinigen (heeft als + een antistatische werking/eigenschap)


            Je reinigt trouwens nooit je sensor, maar een stukje glas en/of filter, dat ervoor staat

            Suc6
            agzz

            *edit*
            Wat zeer belangrijk is!!
            Bewaar de tape niet in een tapehouder, maar enkel het rolletje, in een stofdicht en super proper doosje!!!
            Last edited by Dagzz; 21 februari 2008, 17:08.
            I Love Leica

            Comment


            • #21
              Re: Kostprijs reiniging sensor

              De kostprijs an reinigen is niet interessant, maar wel wat je er voor moet betalen...... er kan een extreem groot verschil tussen die 2 zitten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Kostprijs reiniging sensor

                waarom zou je zelf gaan knoeien, met het risico dat je de boel verknalt.
                laat het toch door de vakman doen.
                zelf tevreden en de vakman tevreden, kan toch niet mooier.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Kostprijs reiniging sensor

                  Bouk; ik maak jaarlijks een wereldreis.
                  Als ik gedurende mijn trip vaststel dat mijn sensor bevuild is, wil ik die zo rap mogelijk gekuist zien.
                  De enige realistische manier blijkt dan niets anders dan het zelf te doen.
                  Mijn manier is het borsteltje van Copperhill (vergelijkbaar met Visible Dust). Deze manier werkt voor mij snel, efficiënt en veilig.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kostprijs reiniging sensor

                    Heb ik nu zo verkeerd gelezen maar konijnenberg doet dit voor 20 euro dacht ik? Ik zal ook eens moeten gaan vrees ik.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kostprijs reiniging sensor

                      Kom heren, de Scotch tape! 2 euro voor een rolletje van 100 beurten.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kostprijs reiniging sensor

                        Kan er geen sensor-schoonmaak-meet-'n-greet komen?
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kostprijs reiniging sensor

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Vanmorgen toen ik een spinnetje wou vastleggen, heb ik gemerkt dat ik ook een stofje op de sensor heb.

                          http://i257.photobucket.com/albums/h...album/stof.jpg

                          Het zal de eerste keer worden dat ik hem moet reinigen. Bibberende handjes verzekerd
                          tja, macro is onverbiddelijk voor sensorstofjes
                          Maar er is niks aan hoor. Koop gewoon Eclipse + sensorswaps. 1x keer je het zelf gedaan hebt, vraag je je af waarom je er zo'n schrik van had.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment

                          Working...
                          X