Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLR's met stabilisatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SLR's met stabilisatie

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
    Met mijn "soms" zwaar geschut, is een objectief met IS toch veel aangenamer en realistischer werken, hoor!
    Nadeel is de prijs van het IS glas
    voordeel ze zijn een stuk beter, voorlopig

agzz
    Volledig mee akkoord.

Je ziet in de zoeker wanneer de VR/IS het even wat moeilijker heeft en dan kan je wachten tot alles weer perfect stilstaat

MVG,

Comment

De A350 heeft een uniek live-view feature (heeft aparte sensor voor live view) welke het mogelijk maakt normaal te autofocussen zonder enige beperkingen, wat wel het geval is bij andere toestellen.Heeft ook een draaibaar LCD scherm.

De standaard lens is vrij goed, maar als je een groter budget hebt is de Carl/Zeiss-Sony 16-80mm lens een aanrader, maar deze kost al vlug rond de 600 euro.

Comment

Ik heb nog wat tijd, zal eerder voor het najaar zijn. En ik heb nog de FZ 18 die ik later toch behoud als backup camera.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
          Met mijn "soms" zwaar geschut, is een objectief met IS toch veel aangenamer en realistischer werken, hoor!
          Nadeel is de prijs van het IS glas
          voordeel ze zijn een stuk beter, voorlopig

agzz
          Jij gebruikt de canon 5d en hebt ook de pentax k10 dacht ik hé?

Je geeft blijkbaar wel de voorkeur aan canon IS.

Enig idee van de levensduur van IS op canon IS lenzen tov de pentax body met stabilisator?

Hoe de sensor reageert op cleaning, kan je die stabilisator ontregelen of beschadigen?

Want lenzen met IS zijn duurder maar beter kwa stabilisatie wordt gezegd.
          Maar als de stabilisatie in de lens niet kapot gaat, heb je dan wellicht een langere levensduur van de lens. Bodies vervangen sneller dan lenzen.

Comment

Dagzz schijnt tot 2022 weg te zijn... (zie handtekening).

Een sensor reiningen geeft ook met in-body-stabilisatie geen enkel probleem (althans niet bij Sony/KM; nooit bij een Pentax geprobeerd).

Er wordt inderdaad gezegd dat stabilisatie in de lens nog effectiever is (alhoewel de 3 of zelfs 4 stops die de producent opgeeft niet altijd realiteit blijken te zijn; bv. 18-55 VR - zie DPR).

Bodies worden inderdaad over het algemeen sneller vervangen dan lenzen, waardoor je ook automatisch het beeldstabilisatiesysteem vervangt (wat je in veel gevallen een upgrade geeft). Qua defecten: mijn 7D is ondertussen 2 jaar en nog geen problemen met AS gehad. Mijn andere twee 7D's waren jonger maar hadden meer kliks: ook geen AS-problemen.
            Aangezien je lenzen gewoonlijk langer houdt, zou ik verwachten dat ook de levensduur van in-lens-systemen daarop berekend is.

Dit vind ik een vrij goeie samenvatting van voor- en nadelen van elk :
            http://www.bobatkins.com/photography...ilization.html
            Last edited by K-2; 13 maart 2008, 13:19.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Dagzz schijnt tot 2022 weg te zijn... (zie handtekening).
              Ik interpreteer dat als tot 22 maart...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Ik interpreteer dat als tot 22 maart...
                Euh ja, kan ook. De toon van het laatste topic heeft me waarschijnlijk op een verkeerd been gezet...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik ben nog volop aan het rondkijken. Maar hoe langer ik rondkijk hoe moeilijker het wordt.

En het wordt dan helemaal moeilijk als ik een kennis uitnodig die een 350D en en 40D van Canon heeft.
                  Die 40D doet me echt watertanden...
                  Maar helaas, ik fotografeer hem dan in de vlucht efkes met mijn FZ18, op 1/10 sec uit de hand, op ISO200.
                  Dat geeft volgende foto en daaronder een crop op 108%, enkel BDSizer, geen enkele nabewerking of NR.
                  Als ik dat resultaat zie vraag ik me weer af of ik niet beter eens een mooi reisje plan met het geld van een SLR en daar veel foto's neem met mijn FZ18.
                  Wie overtuigt me van het tegendeel ?

Comment

Als je zo sterk twijfelt of je naar een dslr zou gaan, dan is het waarschijnlijk zo dat je FZ18 ongeveer alles voor je doet wat je verlangt.
                    Blijf dan gewoon bij je huidige toestel en zet de centen op een rekening.

Als je een keer echt de behoefte hebt om naar een dslr te gaan, dan kan je op dat moment nog altijd een recenter toestel kopen dat wat vandaag beschikbaar is...

Comment

Ik alvast niet. Dit is deftige kwaliteit. je zal dit alleen niet doen met een voorbijvliegende hond bijvoorbeeld, en dat zal met een DSLR dan weer wél lukken. Je zal zelf moeten beslissen of je al dan niet overschakelt, dat kunnen wij niet voor jou doen.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Uiteraard moet ik er zelf uitgeraken.
                        Tot nu toe had ik met de FZ5 en FZ30 nooit zo'n resultaat bij een 100 % crop, bij zo'n vergroting mocht je het stilaan vergeten. Vandaar mijn verbazing.
                        Als die stomme eindeloze grijze herfst ooit eens wil eindigen, ga ik dat FZ18 beestje eens serieus aan de tand voelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                          Het argument van de pinnetjes lijkt me erg terecht, maar ik kan me inbeelden dat het een beetje afhangt van je gebruik.
                          Ik heb sinds 2002 CF-kaarten in gebruik en slechts één kapotte(door de was en ik denk dat een SD ook was overleden). Hoe je de pennetjes krom kan krijgen? Als de kaart niet goed in de camera zit kom je nooit bij de pennetjes, want dan loopt het heel stroef, maar met wat kracht krijg je natuurlijk alles kapot, maar dat ligt dan niet aan CF.

Inmiddels is er wel één SD kaart overleden, omdat bij gebruik in de reader ineens de blokkeer schuif weg was, natuurlijk in de geblokkeerde staand.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik alvast niet. Dit is deftige kwaliteit. je zal dit alleen niet doen met een voorbijvliegende hond
                            Heel subtiel Simplephotography, den deze bleef goed zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Ik alvast niet. Dit is deftige kwaliteit. je zal dit alleen niet doen met een voorbijvliegende hond bijvoorbeeld, en dat zal met een DSLR dan weer wél lukken. Je zal zelf moeten beslissen of je al dan niet overschakelt, dat kunnen wij niet voor jou doen.
                              Inderdaad, geen snel bewegende voorwerpen, en ook geen mooie backgroundblur/bokeh...

In jouw geval zou ik eens goed kijken naar deze Pentax combo van 800 euro:

Een compacte 6mp body met een goede gestabiliseerde sensor + dust-reduction functie
                              + 2,5" scherm + werkt met je huidige SD-kaartjes + AA-batterijtjes

Review body:
                              Thank you for visiting the TechnologyGuide network. Unfortunately, these forums are no longer active. We extend a heartfelt thank you to the entire community for their steadfast support—it is really you, our readers, that drove

Review lens:
                              1: http://www.popphoto.com/cameralenses...-ii-macro.html
                              2: http://www.photozone.de/Reviews/Pent...8-250mm-f35-63

Mocht je er de camera en de lens apart kopen dan kom je aan 950 Euro...
                              Reeds een voordeel van 150 dus + nog eens 2 jaar garantie...

Maar blijkbaar had ik dat hierboven al eens eerder gezegd

Worst case scenario:
                              Je hebt je een DSLR + lens gekocht (800 euro), maar na een paar maanden testen zie je er geen voordeel in...
                              Je verkoopt de set terug 2dehands met nog +-1,5 jaar garantie in perfecte staat aan +-600 euro...
                              (of misschien nog meer met wat geluk)...

200 Euro kwijt, maar een ervaring rijker en geen knagende gedachte van dat je misschien toch beter af zou zijn met een DSLR
                              Last edited by scalll; 27 maart 2008, 14:44.

Comment

Twee zaken heb ik nog niet gezien hier:

1/ Compactjes hebben SD, misschien wel omwille van het formaat? Instap DSLR's hebben ook SD. En de duurste DSLR's hebben CF... vreemd, niet?

2/ IS in een body is ok, maar IS in een lens zie je door je zoeker! De Olympus bevriest het beeld op zijn LCD, maar niet door de zoeker (electronische IS). Een IS of VR van Canon respectievelijk Nikon is op de lens gemaakt en geeft het IS-beeld door de zoeker weer. Uiteraard is een body-IS goedkoper omdat je er in één keer vanaf bent en niet meer in de lenzen hoeft te investeren (tenzij je een IS-lens koopt en de IS in de body afzet, want samenwerken lukt uiteraard niet).
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X