Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLR's met stabilisatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SLR's met stabilisatie

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Dan is de K100d de enige oplossing waarbij Nete op al haar wensen een "ja" als antwoord krijgt .

Ik zou zeggen, ga dat toestel eens proberen en dan gewoon kopen als het je meevalt .
    = "zijn"

Ik heb het niet zo voor CF. Ik denk dat CF een beetje voorbijgestreefd geraakt: nogal fragiel met die rijen pinnentjes, nogal groot, en beperkt in capaciteit tot 4GB (hoger zie ik nergens staan). En bovenal zeer duur in verhouding met SD kaarten.

Ik heb nogal wat SD kaartjes, ik zie dat er converters bestaan van SD naar CF. Als je dan de lege CF "huls" in de camera kan laten zitten en de SD kaartjes eruit kan halen is dat probleempje natuurlijk opgelost.
    Iemand ervaring met zo'n convertors ?
    Last edited by nete; 19 februari 2008, 13:01.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      = "zijn"
      euhhh, mijn excuses
      (Dochtertje van vrienden heet Nete, vandaar mijn te snelle conclusie...)
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

...beperkt in capaciteit tot 4GB
        16Gb volgens sandisk op hun site

Comment

De bekende dslr camera's die stablisator hebben in de body is Olympus , Sony en Pentax.
          Misschien dat ik er nog 1 vergeet?
          (zoals de Lumix dslr van Panasonic of de Samsung)

Als ik jouw was zou ik even wachten Sony en (Pentax Samsung) komen met twee nieuwe camera's uit
          Op deze zitten ook Live view , aangezien je ook een camera had met live view (FZ30) is dat meteen meegenomen.
          Bovendien de nieuwe Sony's a300 en a350 zijn in advies prijs redelijk goedkoop als ik zo de reviews lees.
          De K20d van Pentax heeft een wat moeilijker menu, maar daar staan ook weer wat voordelen tegenover.

Als je wacht tot de nieuwe pentax op de markt is,heb je kans dat de pentax k100 super nog meer zakt in prijs
          Last edited by Forestwalker; 19 februari 2008, 13:45.

Comment

= "zijn"

Ik heb het niet zo voor CF. Ik denk dat CF een beetje voorbijgestreefd geraakt: nogal fragiel met die rijen pinnentjes, nogal groot, en beperkt in capaciteit tot 4GB (hoger zie ik nergens staan). En bovenal zeer duur in verhouding met SD kaarten.
            Bij mijn weten zijn CF kaartjes juist de meest robuste en betrouwbaarste kaartje. Zijn ook de goedkoopste(als je met alles rekening houd zoals snelheid, capaciteit) en komen ze altijd met de hoogste capaciteiten eerst uit.
            Momenteel CF tot 32GB SD momenteel tot 8GB

Het enige nadeel van CF is dat ze ze breder dan lang gemaakt hebben, waardoor je ze er per ongeluk op de kant zou kunnen in duwen en dan riskeer je om de pinnekes te beschadigen als je gaat doordrukken. Ik heb daar echter nog nooit een probleem mee gehad. Als je de kaart met een beetje gevoel in de houder steed, voel je direct of ze goed of slecht zit zonder iets te beschadigen.
            Akkoord ze zijn wat groter maar dat opend ook andere perspectieven om in de kaart in te bouwen zoals bv wifi,..(is ook reeds in SD kaarten maar met geen te grote capaciteit)

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Even bijsturen ivm wat komen gaat.

Volgens je vereisten zit je inderdaad in de richting van Pentax. De Pentax K100D Super is zeker een mooi toestel, maar staat op het punt vervangen te worden door de K200D. Die heeft dezelfde 10MP sensor als de K10D van Pentax, de A100 van Sony, en de D80 en D200 van Nikon. Een proven sensor in een camera met een iets lagere drempel dus.

De K200D zal een verbeterde SR hebben tov wat in de huidige generatie zit (of dit een significant verschil is moet nog blijken) en is bovendien stof- en spatwaterdicht. Een erg complete camera, die weliswaar een stapje boven de instappers zal staan. Er zou ook een echte instapper komen, maar daar zou ik niet op wachten want dat gaat ten vroegste voor het najaar zijn...

De Pentax DA18-250 is optisch dezelfde als de Tamron 18-250. Da's geen uitzonderlijk objectief, maar wel een van de betere in z'n klasse. Volgens mij maakt het niet uit of je de Tamron koopt in Pentax vatting of de Pentax zelf...

Pentax heeft overigens een world wide garantie. In 't buitenland kopen zou dus in principe geen probleem mogen zijn.

hth, Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Over SD kaartjes...

Persoonlijk ben ik voorstander van SD kaarten, maar ik moet in alle eerlijkheid toegeven nooit CF kaarten te hebben gebruikt. Pentax heeft immers (op de eerste *istD na) al z'n DSLRs met SD kaarten uitgerust, en ik ben pas sinds de *istDS (de eerste met SD) op digitaal overgestapt...

Het argument van de pinnetjes lijkt me erg terecht, maar ik kan me inbeelden dat het een beetje afhangt van je gebruik. Persoonlijk heb ik altijd een image tank bij waarop ik m'n kaarten in-het-veld overpomp. Dan heb je snel wat pinnetjes omgeplooid. Als je natuurlijk altijd maar in de beslotenheid van je leeftkamer werkt, dan is 't natuurlijk wat anders.

SD kaartjes zijn fysisch kleiner, en dus ben je ze mss sneller kwijt? Maar langs de andere kant kan ik er 4 kwijt in een doosje dat nauwelijks groter is dan 1 CF kaart. En bovendien krijg ik er makkelijk nog twee in een opbergvakje in de riem aan m'n camera, en heeft de grip van m'n K10D ook nog een extra opbergvakje. Bij CF kaarten zou dat iets lastiger zijn (maar natuurlijk niet ondoenbaar).

Dat ze kleiner zijn in capaciteit is voor mij nog nooit een punt geweest (ondanks de relatief grote RAW files uit de Pentax DSLRs). De bovengrens lag steeds hoog genoeg voor mij. Mede dankzij m'n principe dagelijks over te pompen naar m'n image tank (die ik extreem goed bescherm van alle elementen en calamiteiten). Ik ben daarnaast voorstander van spreiding van risico. Liever twee kaartjes mee waarvan er eentje kapot kan gaan en ik nog met het tweede kan werken (eventueel mits een korte selectie sessie in het veld), dan maar één gigantische kaart waarbij ik bij faling alles kwijt zou zijn, of de rest van de dag niets meer zou kunnen opnemen... Ik denk dan altijd aan het verhaal van Robert Capa die tijdens WOII bij de landing in Normandië als enige fotograaf enkele filmpjes volschoot, die echter op 11 opnames na in het labo verloren gingen door een foutje van de labo-technicus... Als die alles op één kaart had gehad was er niks van overgebleven... Maar we zijn natuurlijk geen Robert Capa hé...

hth, Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Dit zijn de prijzen van de Sony toestellen welke ik gepikt heb van een andere topic op dit forum

De A200 en A300 hebben dezelfde door Sony geproduceerde 10mp sensor, zoals ook te vinden in de Nikon en Pentax toestellen.
                  De A300 en alsook de A350 hebben live view met draaibaar LCD scherm en met normaal AF gebruik tijdens live view.
                  De A350 heeft een nieuwe Sony sensor van 14mp.
                  De A200 is een 60 euro goedkoper dan de A300, dus een 600 euro met kitlens en is volop beschikbaar. (540 zonder lens)

prijzen bij top-foto.de.

Sony Alpha (a) 300 Gehäuse schwarz : 599 euro (04/2008)
                  Sony Alpha (a) 350 Gehäuse schwarz : 739 euro (03/2008)

Sony Alpha (a) 300 schwarz + Sony 18-70/3,5-5,6 AF DT : 669 euro (04/2008)
                  Sony Alpha (a) 350 schwarz + Sony 18-70/3,5-5,6 AF DT : 799 euro (03/2008)

Sony Alpha (a) 300 schwarz + Sony 18-70/3,5-5,6 AF DT + Sony 55-200/4-5,6 AF DT : 849 euro (04/2008)
                  Sony Alpha (a) 350 schwarz + Sony 18-70/3,5-5,6 AF DT + Sony 55-200/4-5,6 AF DT : 989 euro (03/2008)

18-200 lens is ook beschikbaar bij Sony en waarschijnlijk aan een betere prijs bij TAMRON en Sigma.
                  Last edited by puerte; 19 februari 2008, 19:23.

Comment

Ik heb vorig jaar een Pentax K100D gekocht. Prijzen zijn sindsdien behoorlijk gezakt. Heb alleen de body gekocht voor 520 Eur. Heb eerst mijn oude analoge Pentax-objectieven gebruikt op de body (dateren van midden de jaren 80; geen AF, begon toen pas op te komen). Ben behoorlijjk tevreden over die camerabody. Werkt met gewone batterijen: mocht je ooit zonder stroom vallen, kun je in de eerste de beste supermarkt een nieuwe set kopen. Lijkt me dus een voordeel te zijn. Heb in augustus 2007 de 18-55 kitlens gekocht voor zo'n 100 Eur. AF werkt snel en precies, kwaliteit voor die prijs is uitstekend. Zie o.m. de besprekingen van photozone.de van beide kitlenzen. De telezoomlens komt in die bespreking er minder goed uit dan de groothoek-matigtelezoomlens. Die laatste wordt zelfs beter bevonden dan de Canon en Nikon kitlenzen. Veel kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.

Comment

Let wel dat met een body-stab, je ook niet in de zoeker kunt zien of je scherpte in orde is/was bij de opname! (in de zoeker blijft het beeld blurry)
                      Voor stillevens no rprobs.
                      Bij “one shot, chance, opportunity” toestanden...... hééél belangrijk.

agzz
                      I Love Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                        Let wel dat met een body-stab, je ook niet in de zoeker kunt zien of je scherpte in orde is/was bij de opname! (in de zoeker blijft het beeld blurry)
                        Voor stillevens no rprobs.
                        Bij “one shot, chance, opportunity” toestanden...... hééél belangrijk.

agzz
                        Tegenwoordig ziet een camera dat zelf, en veel beter dan dat je dat manueel kunt inschatten, of je moet in MF werken en dan nog zal de camera confirmeren of je scherp zit. He beeld zal wel wat meer dansen in de zoeker bij hogere tele, boven de 200mm, maar dat doet niets af aan de scherpte. Maar ja dan heb je ook weer live view, en bvb het sony systeem laat toe live view te gebruiken met full AF gebruik. (aparte sensor)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                          Of de opname scherp was, kan je nooit zien in de zoeker, maar wel met een heel goed LCD-scherm achteraan.
                          En of de focus correct is of niet, kan je ook perfect zien met SSS.
                          Je kan enkel minder precies inschatten welk effect jouw eigen beweging nog zou kunnen hebben op de beeldkwaliteit.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Met mijn "soms" zwaar geschut, is een objectief met IS toch veel aangenamer en realistischer werken, hoor!
                            Nadeel is de prijs van het IS glas
                            voordeel ze zijn een stuk beter, voorlopig

agzz
                            I Love Leica

Comment

Zo, de FZ30 is intussen verkocht.
                              Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de Sony A350 en de Pentax D200.
                              Ik wacht wel even tot deze op de markt zijn en gereviewd worden door foto sites én gebruikers.
                              Toch al bedankt voor al jullie waardevolle input.
                              En als je vindt dat ik met mijn voorlopige keuzes op het verkeerde spoor zit, laat maar weten waarom.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Zo, de FZ30 is intussen verkocht.
                                Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de Sony A350 en de Pentax D200.
                                Ik wacht wel even tot deze op de markt zijn en gereviewd worden door foto sites én gebruikers.
                                Toch al bedankt voor al jullie waardevolle input.
                                En als je vindt dat ik met mijn voorlopige keuzes op het verkeerde spoor zit, laat maar weten waarom.
                                Oei dat lijkt wel leuk dat je je FZ30 hebt verkocht alleen ik heb het zelfde gedaan en dan begin je na een paar weken het fotograferen toch wel temissen
                                Ik heb toen een DSLR gekocht alleen net drie dagen voor een cashback actie
                                Die twee toestelen die je noemt ,(beide leuk) zijn net nieuw op de markt en dus kosten nog de hoofd prijs
                                En ja ik blijf een nederlander maar vindt het toch rot dat je hetzelfde toestel over twee maanden voor 150€ minder kan kopen
                                En wat betreft die toestelen ,kijk eerst eens of je je ideale lens kan vinden voor dat betreffende toestel (en of het een beetje leverbaar is)

Comment

Working...
                                X