Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop eerste digitale camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop eerste digitale camera

hallo allemaal,

ik ben al een tijdje op zoek naar informatie over digitale fotografie en al surfend ben ik hier op dit forum beland. en ben hier blijven plakken.

zelf heb ik nog geen digitale camera (ik werk nog met analoge pentax-canon-minolta's) maar ik ben van plan er eentje te kopen. in een vorig leven heb ik nog fotografie gestudeerd (Narafi-Vorst) maar tegenwoordig zit ik meer in de grafische sector (photoshop). nu weet ik niet goed of ik klein moet beginnen met een camera van pakweg 600euro, of ga ik mij dat achteraf beklagen en koop ik beter ineens iets deftig, zoals de canon G3 of de nikon 5700? of nog beter?

iemand een idee? het mag tamelijk goed zijn want ik kan ook een beetje mijn plan trekken met technische camera's, hasselblad en dat soort rommel.

met een budget van 600 euro, hoef je niet zo heel veel meer bij te leggen hoor voor een G3. Ik zou het alvast doen, de kans is groot dat je er achteraf spijt van zult hebben als je het niet doet.
    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

ik denk het ook, ik ben overlaatst een paar dagen op schok geweest met een pentax 430. niet slecht voor zijn prijs, maar ik ben kwaliteit van analoog middenbeeld (pentax645) gewoon en dan valt zo'n kleine pocketcameraatje wel dik tegen. geef mij maar iets in handen dat tenminste op een kleinbeeldreflexcamera lijkt, en niet op zo van die wegwerptoestelletjes van uit de sjikkenbak. (kauwgomballenautomaat voor de hollanders)

Comment

in dat geval; nikon 5700 of fuji s602z, gezien het budget is vooral de laatste interessant.
        heb hem zelf ook en ben er content van.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

ben na lang twijfelen ook overgestapt van analoog toestel (nikon f65),en scande nadien in met negatiefscanner,naar coolpix 5700 en resultaat is gewoonweg schitterend.

Comment

Wel wil je dezelfde mogelijkheden als die je in je analoge kamera's hebt, geen andere keus en vrij veel centen voor een digitale spiegel reflex.

Die kleintjes hebben heel andere eigenschappen, zeker niet te versmaden, maar ....

jacques.

Comment

ik zal dus maar best ineens iets goed kopen zeker?
              dat zal dan wel eerst nog een beetje sparen worden vrees ik.

Comment

Originally posted by the hustler
                ik zal dus maar best ineens iets goed kopen zeker?
                dat zal dan wel eerst nog een beetje sparen worden vrees ik.

De Dimage 7(h)i van Minolta is anders ook een erg goed en proffessioneel aanvoelend toestel!
                De 7i is in Duitsland te verkrijgen voor 829 Euro, de 7hi zou te vinden zijn voor een 1125 Euro meen ik.

groetjes,
                Kristien
                Olympus E500
                take the time it takes so it takes less time...
                www.pnh.be

Comment

nu weet ik niet goed of ik klein moet beginnen met een camera van pakweg 600euro, of ga ik mij dat achteraf beklagen en koop ik beter ineens iets deftig, zoals de canon G3 of de nikon 5700? of nog beter?
                  hustler, een G3 koop je voor pakweg 650 euro hoor.
                  fredje.

Comment

bedankt voor de reacties

Comment

Working...
                    X