Ik heb in de handleiding gevonden hoe de witbalans af te stellen op de omgeving maar de txt van de handleiding vind ik verwarrend.
EXTRA vraag.
Als in dezelfde ruimte verschillende lichtbronnen (TL, Halogeen, kwikdamp) hangen, moet ik deze dan allemaal achter mij hebben om een gemiddelde te hebben?
Wat staat er:
1) druk op knop WB (OK)
2) Selecteer persoonlijke witbalans (OK)
3) Fotografeer een wit object
en daar schrijven ze de lens manueel te focussen op een wit object (OK) en een witballansinstelling te kiezen (huh?). Daar start de verwarring. Ik wil de kleurtemperatuur meten en toch niet instellen?
Dan...
4) Selecteer [Handmatige witbalans] en vanaf daar ben ik de draad volledig kwijt. Dat is in het menu, dat weet ik maar ik zie de opname niet die ik heb genomen, ik kan alleen de temp kiezen uit een lijstje.
Heeft iemand een stap voor stap uitleg die klopt want ik kom er niet.
Groetjes en bedankt.
EXTRA vraag.
Als in dezelfde ruimte verschillende lichtbronnen (TL, Halogeen, kwikdamp) hangen, moet ik deze dan allemaal achter mij hebben om een gemiddelde te hebben?
Wat staat er:
1) druk op knop WB (OK)
2) Selecteer persoonlijke witbalans (OK)
3) Fotografeer een wit object
en daar schrijven ze de lens manueel te focussen op een wit object (OK) en een witballansinstelling te kiezen (huh?). Daar start de verwarring. Ik wil de kleurtemperatuur meten en toch niet instellen?
Dan...
4) Selecteer [Handmatige witbalans] en vanaf daar ben ik de draad volledig kwijt. Dat is in het menu, dat weet ik maar ik zie de opname niet die ik heb genomen, ik kan alleen de temp kiezen uit een lijstje.
Heeft iemand een stap voor stap uitleg die klopt want ik kom er niet.
Groetjes en bedankt.
Comment