Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herzien van mijn mening over trage toestellen (à la 400D) en snelle CF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: herzien van mijn mening over trage toestellen (à la 400D) en snelle CF

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    UDMA ? zoals in PC's ? "ultra direct memory access" ? .. en waar wordt die spec dan ergens neergeschreven ? Ik volg al 10 jaar redelijk intens, digicam reviews maar daar moet ik dan altijd al over gelezen hebben
    leg uit ?
    De Nikon D3 heeft in elk geval UDMA. Inderdaad in de zin van ultra direct memory access zoals dat in pc's zit.
    UDMA is trouwens nu ook weer niet zo'n spectaculaire techniek, het effect ervan is spectaculair omdat de CPU van de camera zich plots veel minder moet bezig houden met het verplaatsen van data, maar hoe lang zit dat al niet in computers, dat een camera dezelfde raw processing algoritmes ingebouwd heeft als de supertrage Capture NX op computer vind ik al veel spectaculairder.

    Comment


    • #17
      Re: herzien van mijn mening over trage toestellen (à la 400D) en snelle CF

      camera's zoals een 350d/400d/d40/d50 hebben niks aan extreme kaarten, daar moet je gewoon een ultra inrammen

      even een vergelijk via rob galbraith
      eos 350D
      SanDisk Extreme III 1GB SanDisk____ 6.263MB/sec
      SanDisk Ultra II 1GB_______________5.787MB/sec
      SanDisk Standard 1GB_____________1.068MB/sec

      nikon d50
      SanDisk Extreme III 2GB____________3.465MB/sec
      SanDisk Ultra II 2GB_______________2.800MB/sec
      SanDisk "standard" 1GB____________2.015MB/sec

      en voor u Matthias, eentje van onzen 1D mkii
      CF
      SanDisk Extreme IV 2GB____________7.473MB/sec
      SanDisk Extreme III 2GB____________6.861MB/sec
      SanDisk Ultra II 2GB_______________6.796MB/sec
      SanDisk "standard" ________________4.448MB/sec

      SD
      SanDisk Extreme III 1GB____________8.258MB/sec
      SanDisk Ultra II 2GB_______________8.019MB/sec
      SanDisk "standard" 1GB____________2.715MB/sec

      conclusie : neem gewoon iets high speed achtigs, of daar nu 66x, 100x, 133x of 266x opstaat.. geen kl*te van aantrekken en gewoon gaan fotograferen ipv liggen te discussieren hoeveel foto's er in den buffer inkunnen en hoelang het duurt eer die zijn weggeschreven.
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

      Comment


      • #18
        Re: herzien van mijn mening over trage toestellen (à la 400D) en snelle CF

        Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
        camera's zoals een 350d/400d/d40/d50 hebben niks aan extreme kaarten, daar moet je gewoon een ultra inrammen
        Het prijsverschil tussen een Ultra II en Extreme III is zo klein (6 euro voor 4GB en 3 euro voor 8GB) dat er eigenlijk geen enkele zinnige reden is om nog zo'n traag kaartje te kopen.
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

        Comment

        Working...
        X