Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilemma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dilemma

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
    - a700 heeft 11 punts focus en de a300 9 punts focus
    zou je die 2 echt missen, de kwaliteit van de focuspunten en snelheid van focussen zijn belangrijker
    - a700 kan tot 1/8000 en de a300 tot 1/4000
    hoe vaak gebruik je die snelle sluitertijden?
    - a700 snellere flash sync
    mijn camera flitst altijd ver onder de sync(door mij ingesteld), maar kan het tot een 1/8000 ongeacht de sync tijd
    - a700 kan van + of -3 EV gaan en de a300 slechts +- 2 EV
    nog nooit boven de +/-1 1/3 geweest, bij bracket weleens tot 2
    - continuous shoot is 5 fps bij a700 en 2 of 3 fps bij a300
    heb je dit werkelijk nodig?
    - viewfinder is pentaprism bij a700 (helderder) en pentamirror bij a300 (minder helder)
    zie je dit of lees je dit?
    - 3" scherm voor a700 e, 2.7" bij a300 (en veel hogere resol bij a700).
    kwaliteit is belangrijker als de grote, ik vind de 9MP's op de D300 belangrijker als de 3'', ik heb genoeg aan de 2,5'' maar mis de pixels

de a300 heeft wel flipscreen en life view, dat heeft de a700 niet.
    volgens mij heeft LV alleen veel nut als je een klapscherm hebt, flip is niet echt nodig, denk ik.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: dilemma

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

- viewfinder is pentaprism bij a700 (helderder) en pentamirror bij a300 (minder helder)
      zie je dit of lees je dit?

kwaliteit is belangrijker als de grote, ik vind de 9MP's op de D300 belangrijker als de 3'', ik heb genoeg aan de 2,5'' maar mis de pixels
      JA, je ziet het heel duidelijk in de viewfinder. Niet enkel helderder trouwens, het is ook een iets grotere zoeker.

En wat kwaliteit betreft, die LCD is FANTASTISCH veel beter dan die van de A100 en allicht ook de A200 en A300/A350 aangezien die qua resolutie dicht bij de A100 liggen. Dat is voor mij het meest opvallende verschil.

Maar goed, het toont duidelijk aan hoe belangrijk het is om een toestel eens vast te houden en te testen. Dan VOEL en ZIE je gewoon duidelijk die mooie specs die op papier staan.

En het zorgt misschien niet voor betere beeldkwaliteit (wel ten opzichte van de A100 allicht, van de andere modellen ben'k niet goed op de hoogte van de beeldkwaliteit), maar wel voor een heel stuk meer gebruiksgemak. (En extra stevigheid, de body is gewoon ook bestand tegen iets extremere condities) En dat maakt ieder voor zich uit op het de meerkost waard is. Voor mij in ieder geval wel
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Working...
      X