Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100MP camera commerieel in 5 jaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 100MP camera commerieel in 5 jaar

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    ...
    men gewoon slordig beginnen ontwerpen is
    nog een beetje OT ... met dergelijk knoeiwerk kan men heeeeel rijk worden ... helaas
    on topic ... 100 MP voor een 3D sensorarray ... wait and see ... best nooit voorspellen dat dit zinloos is
    Last edited by Silver Roller; 11 februari 2008, 14:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
      'k herriner mij zo nog iemand die ooit gezegd heeft dat 640Kb meer dan genoeg was voor een homecomputer.

Of iemand die er van overtuigd was dat de wereld niet meer dan 5 computers zou nodig hebben.

Mijn eerste pc had een harde schijf van 1GB, een 486DX4 processor met een snelheid van 100Mhz en 8MB RAM geheugen. Dat was voor die tijd een heel snelle pc met een héél grote harde schijf.
      Ondertussen zijn de toepassingsmogelijkheden van een pc heel wat uitgebreider, en kan je met zo'n oude pc niets meer aanvangen.
      Nu gebruik ik een Aldi-pc die ondertussen al meer dan 5 jaar oud is, en die voldoet nog prima (ik heb er wel een harde schijf bij ingezet voor de foto's, en die is bijna vol).

Maar een foto-afdruk van bijvoorbeeld 20x30cm zal niet veel beter worden als je die met een 100 megapixels maakt of met 10 megapixels.
      Als de printer die resulutie ook werkelijk kan printen, dan kan je misschien wel met een vergrootglas naar de details in de foto gaan zoeken, maar dat is gewoonlijk niet de manier waarop een foto bekeken wordt.

Nu zitten ze trouwens al tegen de limiet van wat de lenzen aankunnen, de lenzen zelf hebben al problemen met die hoge resoluties. De beperking zit dan bij de lenzen, en niet meer bij de sensor.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

... n.m.v.t.
        Last edited by Guest41; 13 november 2014, 23:31.

Comment

Knap, maar altijd nog geen DNA bouwwerk
          Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Taalfoutje Léon,

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Het voordeel van 100 MP is dat je kunt bezuinigen op lenzen. Je kunt volstaan met een groothoek. Wil je een vogeltje fotograferen dan krop je net zoveel tot je een beeld overhoud ( t )als ware het genomen met een 600 mm en je houdt nog voldoende pixels over.

moest zijn: tot je overhoudt

we zijn hier om mekaar te helpen nietwaar

Walter
            D850

Comment

Re: Taalfoutje Léon,

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              moest zijn: tot je overhoudt
              Inderdaad. Is inmiddels gecorrigeerd. Thanks.

Comment

Wel een beetje OT omdat het niet over gigapixel camera's gaat.
                maar wel toepasselijk omdat het ons een blik in de toekomst gunt.

vanavond op canvas dus.
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                  Dan kunde u evengoed beginnen afvragen waarom er zowizo digitale fototoestellen nodig zijn.

10 jaar geleden kon ik met mijn analoog toestel even mooie foto's maken als nu dus waarom hebben we digitaal nodig?
                  tja, waarom zouden we überhaupt een fototoestel nodig hebben...

Enfin, mijn 5D is nu binnen wegens defect, en ik fotografeer nu vrolijk met mijn 5 zonder D, met dezelfde objectieven en een paar fuji filmpjes. Duurt een paar dagen langen voor ik output zie, en kost wat meer - hoewel. Output wordt ook op CD ROM aangeleverd.

Een beetje onhandig, maar het lukt me evengoed.
                  Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Als het van Adobe afhangt.
                    Men heeft een "fly's eye lens" gemaakt die bestaat uit 19 individuele sensoren van elk 5.2MP. Bedoeling van deze lens is het maken van 3D foto's.

Men denkt het commercieel klaar te hebben in 5 jaar (en dan in 200MP uitvoering)
                    lijkt meer beetje op de typische cerebrale masturbatie (ofte blablabla) van een grote fabrikant die (nog maar) even in de media wil komen

Ik sluit me aan bij Black Bandit.

Groet

Bas
                    Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Nu is het gewoon wachten op 3D papier en flatscreens

Comment

Working...
                      X