Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel raden jullie aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welk toestel raden jullie aan?

    Er zijn hier niet veel Fuji s9500/s9600 gebruikers (of laten toch erg weinig van zich horen), dus googlen maar?

    Moest je een Panasonic verkiezen, zie eens naar de 'aangeboden' sectie. Daar staat een FZ30 te koop van een zeer gewaardeerd lid (nete). Kan je voor weinig geld instappen in de wereld van de fotografie en bekijken wat je later wil worden, pardon, doen.

    Comment


    • #17
      Re: Welk toestel raden jullie aan?

      Alles wat je wil is verkrijgbaar voor de Fuji.
      ik heb ook veel gegoogled op die Fuji en je staat versteld van de mogelijkheden van het toestel in handen van pro's. Veel oefenen dus.
      Flickr één
      Flickr two

      Comment


      • #18
        Re: Welk toestel raden jullie aan?

        Ik zou opteren voor de Canon Powershot S5 IS. Dit een gebruiksvriendelijke bridge die ook op automatische stand heel degelijke foto's neemt. Wil je een stapje verder gaan, dan kan he ook zonder problemen leren prutsen met de instellingen (sluitertijd, diafragma ...). Bovendien kan je op de S5 een filtser plaatsen (dit kan je niet bij de S3)

        Ik heb al meer dan een jaar de S3, het oudere broertje van de S5.
        Ik heb heel veel plezier beleefd aan dit toestel. Het is echt ideaal om te leren spelen met de instellingen. Het heeft ook alles wat jij nodig hebt. Indien je dit wenst, kan je op dit toestel (zowel S3 als S5) voorzetlenzen of filters plaatsen als je de adapter koopt. Je zal in elk geval goedkoper gediend zijn als wanneer je een reflex koopt.

        Succes met het maken van je keuze!

        Voor een uitgebreide review: http://www.dpreview.com/reviews/canons5is/
        Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

        Comment


        • #19
          Re: Welk toestel raden jullie aan?

          Weet er iemand wat een 0,8x Groothoekconverter, geeft op een Fuji S9600.
          Kan ik dan dicht bij de wagen staan en hem er helemaal op krijgen? Of ge ik toch nog een eind van de wagen moeten blijven. Op een Fuji S9600 zit volgende lens op (Lens 28-300mm mm ). Ook had ik nog een vraag, zit er veel verschil op een lens van een bridge toestel of die van een DSLR standaard bijgeleverde Kitlens? Bedoel gewoon kwa kwaliteit, of zijn ze kwalitatief gelijk. Ga toch voor een bridge toestel opteren, omdat de wagens toch stilstaan. Moet dus eigenlijk geen actie foto's nemen. Nu enkel hopen dat het bij een indoor event lukt, met het valslicht. Grtz en iedereen al hartelijk bedankt om me verder te helpen.

          Comment


          • #20
            Re: Welk toestel raden jullie aan?

            Als je investeert in een bridge met converters kun je beter je geld meteen stoppen in een dslr met een groothoeklens erbij. Vele beter resultaat en vermoedelijk minder afschrijving.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Welk toestel raden jullie aan?

              Mijn vriendin heeft een S9600 gehad. De camera is qua beeldkwaliteit wel ok maar er zit een draaiknop op die heel snel kapot gaat.
              Ook de autofocus werkt slecht (bijna niet) in minder goede omstandigheden.

              Kijk, als ik je een goede tip mag geven, spaar nog heel even door een koop je een D40 met bv 17-55 of 18-70. Die gaat je een veel snellere autofocus geven, betere beeldkwaliteit (vooral op hoge iso's dan). Je zal dan wel niet zoveel tele hebben (niet zo ver kunnen inzoomen) maar ik denk ook niet dat je dat nodig hebt om auto's te fotograferen.

              Ik dacht eerst ook, ik heb geen snelle AF nodig en beeldkwaliteit zal ook wel volstaan van mijn bridge. Maar na een tijd ga je de tekortkomingen van je toestel merken en ge je een dslr willen. Maar dan heb je natuurlijk al je geld in een bridge gestoken en moet je die met verlies gaan verkopen.


              Als je nu ECHT zeker weet dat je met die bridge genoeg zal hebben moet je natuurlijk niet gaan sparen voor die dslr want dan zal je natuurlijk ook maar je geld wegsmijten.

              Comment


              • #22
                Re: Welk toestel raden jullie aan?

                Ik zie net dat je voor een kleine 400 euro de fuji S9600 hebt:


                Maar voor 440 euro hebt je een D40 met lens:


                Dus dat is dan 60 euro meer voor de dslr. Ik kan je garanderen dat je daar geen seconde spijt van gaat hebben.
                Als je met die D40 nog niet genoeg groothoek zou hebben kan je nog altijd sparen voor een ultragroothoeklens, die zal je nog wel een 400 euro kosten, maar dan ga je echt verschieten van wat je allemaal op je foto gaat krijgen.
                Maar ik denk dat je met die 17mm wel genoeg gaat hebben hoor.

                Bekijk het even, denk er eens even over na.
                Maar ik ben er echt bijna zeker van dat je beter af bent met die dslr.

                Ik zie net ook dat de eos 400D 550 euro kost:


                Dit is ook een heel goede camera, maar ik heb er wel geen ervaring mee.

                Comment

                Working...
                X