Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed fototoestel:

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goed fototoestel:

ik zou er vanaf blijven want je gaat gefrustreerd geraken als je nog maar gewoon binnen in huis foto's wil nemen...

Kijk even naar foto 0017 die door dacale gepost is...

wat een ruis op ISO400
    die kippen staan er ook al niet te scherp op...

mijn raad zoals hierboven : koop een camera in een fotowinkel en je patatten in de lidl
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      wat een ruis op ISO400
      Nu moet ge ook niet gaan overdrijven. Op de meeste compacten heb je op ISO400 zoveel ruis.
      Sommige beginnen een beetje aan DSLRittis te lijden. Bij een DSLR heb inderdaad op ISO400 nog zo goed als ruisvrije beelden maar je moet dan ook appelen met appelen vergelijken. En er zullen er dan ook nog zeggen dat het met ne fuji beter gaat en ze zullen waarschijnlijk gelijk hebben maar dat is dan de uitzondering en moet je ook de prijsklasse vergelijken.
      Als TS met dit toestel tevreden is voor zijn toepassing, ok dan. Wil hij eerst wat leren en nadien verder gaan, dan heeft hij voor relatief weinig geld er goed op los kunnen experimenteren en kan hij dan het toestel nog aan de kinderen of kleinkinderen geven.
      Zeggen dat je voor eenzelfde prijs een vergelijkbaar merktoestel kan kopen, klopt niet. Dan moet je er toch 50 tot 100 euro bijtellen.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Nu moet ge ook niet gaan overdrijven. Op de meeste compacten heb je op ISO400 zoveel ruis.
        no offense maar ik denk dat ik op mijn Powershot A80 van 4jaar op ISO400 minder ruis heb hoor...

misschien overdrijf ik ook wel omdat ik DSLR gewend ben en die zijn uiteraard beter op het gebied van ruis...

t zal gewoon aan mij liggen dat ik electronica uit LIDL/Aldi niet vertrouw wegens slechte ervaringen... Ik betaal dan wel liever die 50-100 € meer voor een bekender merk maar dat is natuurlijk anders voor iedereen.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          no offense maar ik denk dat ik op mijn Powershot A80 van 4jaar op ISO400 minder ruis heb hoor...
          Kan zijn maar was die ook in dezelfde prijsklasse?

Omdat ik en jij en nog verschillende anderen hier weten wat ze juist willen met hun fotografie, zullen we liever 100(of zelfs een veelvoud hiervan) uitgeven om die normen te halen. Maar een andere groep van mensen steld deze eisen of normen niet en dan voldoet zulk een toestel wel en is €50 extra gewoon een verspilling. Zoals ik reeds zei kunnen ze dan later, als ze andere eisen hebben nog over stappen.
          Moesten zulke low-budget toestellen niet bestaan, dan zou de drempel voor sommige mensen te hoog kunnen zijn en nooit aan digitale fotografie beginnen. En een kleine 15000 mensen vinden de weg naar BD en krijgen hier raad maar de overige 10000000 vinden de weg niet of liggen nog in de wieg

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Kan zijn maar was die ook in dezelfde prijsklasse?

Omdat ik en jij en nog verschillende anderen hier weten wat ze juist willen met hun fotografie, zullen we liever 100(of zelfs een veelvoud hiervan) uitgeven om die normen te halen. Maar een andere groep van mensen steld deze eisen of normen niet en dan voldoet zulk een toestel wel en is €50 extra gewoon een verspilling. Zoals ik reeds zei kunnen ze dan later, als ze andere eisen hebben nog over stappen.
            Moesten zulke low-budget toestellen niet bestaan, dan zou de drempel voor sommige mensen te hoog kunnen zijn en nooit aan digitale fotografie beginnen. En een kleine 15000 mensen vinden de weg naar BD en krijgen hier raad maar de overige 10000000 vinden de weg niet of liggen nog in de wieg

Hubert
            hub2805 , dit heb je mooi verwoord , waren er maar meer die zo redeneerde
            BD zou een nog grotere groep aantrekken.
            Mischien met minder kwaliteit maar met meer plezier voor de beginnende
            digitale fotoamateur.
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Ik zou het in elk geval ook nooit in een suppermarkt kopen.
              Ik heb al eentijd terug eens een foto genomen met mijn canon powershot A520 (4mp) en dan dezelvde foto met een nieuwere camera van den aldi (traveler, en is niet mijn camera), die volgens het boekje veel beter was.

De resultaten van de traveler waren echt op zijn zachst gezegt "slecht".
              Dat zijn gewoon veredelde webcams

En natuurlijk waren de foto's van de canon veel mooier van kleuren en duidelijker.
              Maar het idd wel zo dat die powershot op iso 400 al aardig wat ruis levert.

Ik zou dus ook echt wel aanraden om een iets in den aard van een canon powershot te kopen, of een ander betrouwbaar merk.
              Canon PowerShot A520 - Canon Eos 350D + efs 18-55mm + ultrasonic 28-105 + speedlight 420EX
              - gsm met ultra 0.3mp color camera(telt da nie mee soms? )

Comment

Ik zou zeggen spring eens een Carrefour binnen en kijk daar eens naar de prijzen van de instapmodellen van de gekende merken.

Ik heb vorig jaar in augustus mijn moeder getrakteerd op haar 1e digitaal fototoestel, een Kodak met 6 megapixel en 3x optische zoom en die kostte nog geen 100€.
                Natuurlijk moet je dan wel zelf nog oplaadbare batterijen met lader en een geheugenkaart kopen maar ik denk niet dat dat veel duurder zal uitkomen.

Bovendien kan je van de gekende merken recensies terugvinden op http://www.kieskeurig.nl/.

Mijn 1e digitaal fototoestel kwam ook van de Lidl(in 2003) maar er zat toch redelijk wat vervorming op lens :
                Foto01B.jpg
                Foto17B.jpg

Groetjes
                Sven
                Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Sven

De link naar jou foto's werkt niet
                  Even melden

Mvg,
                  SW
                  BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                    Sven

De link naar jou foto's werkt niet
                    Even melden

nu wel hoor(en ik heb niks veranderrd)

Comment

Is een SONY DSC-W80 nu te koop in Carrefour voor 199 Euro veel beter koop volgens jullie?
                      Je krijgt er een geheugenkaart van 1G bij. De kamera 7,2 megapixel 6,3 cm LCD scherm, beeldstabilisator, herkent gezichten en 3x optische zoom.

IK heb al een sony, heb ook al 2G geheugenkaart. Wat natuurlijk nog een voordeel is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk bericht
                        Is een SONY DSC-W80 nu te koop in Carrefour voor 199 Euro veel beter koop volgens jullie?
                        Je krijgt er een geheugenkaart van 1G bij. De kamera 7,2 megapixel 6,3 cm LCD scherm, beeldstabilisator, herkent gezichten en 3x optische zoom.
                        Ik heb de reviews op kieskeurig.nl gelezen en hij scoort maar matig.
                        Vooral foto's 's avonds zouden een probleem zijn.

Comment

Working...
                        X