Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of D300

Ik stond voor dezelfde keuze: van D50 naar D200/D300. Het is uiteindelijk een tweedehands D200 geworden; zo heb ik nog geld over voor fatsoenlijke flits, lens, statief,...

De nieuwe functies van de D300 waren mij niet het dubbele van de prijs waard; ik heb de D200 gekocht voor 730 EUR, met 5700 clicks

R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      EEn digitaal fotolijstje schijnt niet te kunnen,die vraag stelde ik me ook:

Zou zo'n digitaal fotokader kunnen gebruikt worden in combinatie met een DSLR die live view biedt?Op die manier zou je een groot scherm,weliswaar verbonden met een draad,kunnen gebruiken om de camera in heel lage of anderszins moeilijke standpunten te gebruiken.Een HMDI verbinding zou nog beter zijn natuurlijk... Walter

Walter
      Een draagbare DVD speler van ca 100 Euro zou wel moeten werken als 'm een video ingang heeft, maar al deze oplossingen worden snel veel te groot

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Wel de kijkhoek is veel groter he.
        Via de VF moet je e...
        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Inderdaad is de implementatie van Live view op de D300 nog verre van...
        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Inderdaad is een kantelbaar LCD scherm zeer handig maar zonder di...
        Bedankt jullie, ik weet genoeg of met andere woorden : live view is voor macro in de natuur bruikbaar, maar niet ideaal. Als het op 'kritisch scherpstellen' aankomt zal ik blijven vertrouwen op mijn hoekzoeker

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        De oplossing is een extern scherm dat op batterijen werkt De signalen van de live view kan je immers gewoon via de video out bekijken
        Gij zijt nen goeien gij !? Met nog een beetje meer materiaal gaan sleuren zeker ?
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Bedankt jullie, ik weet genoeg of met andere woorden : live view is voor macro in de natuur bruikbaar, maar niet ideaal. Als het op 'kritisch scherpstellen' aankomt zal ik blijven vertrouwen op mijn hoekzoeker

Gij zijt nen goeien gij !? Met nog een beetje meer materiaal gaan sleuren zeker ?
          Da's zeker da Voordeel is dat je nog een filmpje kan bekijken wanneer je onderwerp het laat afweten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Da's zeker da Voordeel is dat je nog een filmpje kan bekijken wanneer je onderwerp het laat afweten
            Haha, met een volledige set studiomateriaal in mijn schuiltentje en een stroomgenerator. Hoogtechnologische natuurfotografie
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Zelf gebruik ik buiten een hoekzoeker maar binnen toch echt live view..... een maal zo gewerkt, nooit meer anders
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Bedankt allemaal. Ik heb ondertussen de keuze gemaakt en het is een D300 geworden. Maar blijf gerust verder babbelen, er zijn misschien nog mensen die (gaan) twijfelen.

Hoofdredenen waarom ik voor de D300 gekozen heb: tweedehands body vertrouw ik wat minder dan tweedehands lenzen e.d., je bent nooit zeker wat er mee gebeurd is. En nieuw woog het prijsverschil niet op tegen de verschillen. Bovendien is het scherm bijzonder indrukwekkend, Capture NX is me wel z'n 130 euro waard, 100% viewfinder is leuk,... Hoge ISO vond ik minder belangrijk, maar nu ik een paar beeldjes heb gezien ben ik toch wel onder de indruk.

Ik heb de camera bijlange nog niet lang genoeg in mijn handen gehad om er veel zinnigs over te kunnen schrijven, maar pen hier later mijn ervaringen nog wel eens neer.

Bedankt allemaal voor alle info

Comment

Daar ga je zeker plezier aan beleven! Veel plezier met je keuze!
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
                  X