Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D3

    Zonder een oorlogje te willen beginnen, ik zie hier hetgeen ik al meermaals gezien heb van de D3, namelijk een zeer sterke ruisonderdukking. Met inderdaad het watercolor effekt als resultaat.
    Wat wil je dan? Het is onderhand wel bewezen dat er op kleinbeeld en hoge ISO's momenteel niet veel beter is dan de D3.
    Na een testritje met een F1 op circuit ben jij de persoon die gaat verkondigen dat op topsnelheid de ophanging te stug stond afgesteld?

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D3

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Uiteindelijk blijkt niets meer goed genoeg. De vraag is waar we nog mee bezig zijn.
      Ik constateer dat dit beeld op 6400 iso nog als zeer bruikbaar kan beschouwd worden. Dit is op zich al heel uitzonderlijk. Uiteraard zal 100 of 200iso kwalitatief beter zijn, het zou er nog aan mankeren. Bedenk dat je in het analoge tijdperk er nog niet moest aan denken om dergelijke beelden te maken op 800 iso bijvoorbeeld. En dat is nog geen 10 jaar geleden.
      Zo is het ! 100 % d'erop

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Klopt: maar een beeld met analoge filmkorrel ziet er beter uit dan een door ruisonderdrukking uitgebete en opgepept beeld
      En dan durf ik je vragen : heb je ooit analoog gewerkt ? Ooit een 400 ASA film opgedreven tot maar 1200 of meer ? Ooit de korrel van die afdrukken gezien ? De korrel van film opgedreven tot 6400 ? Ik ben nooit zover gekomen...
      Maar je hebt gelijk : een analoge korrel is vele malen mooier dan de digitale ruis
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D3

        Am I the only one adding 'grain' to 6400 ISO D3 pics?

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D3

          Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
          Am I the only one adding 'grain' to 6400 ISO D3 pics?

          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D3

            pixel en ruispeepers.............GO HOME mamma heeft visjes gebakken !!!

            MAAR ik vind dit gewoon TOP
            Die iso is gewoon fenomenaal!!!!!!!!!!!!
            zalig,prachtig, dit is supergoed voor de toekomst



            Glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D3

              voor de fans

              iso 2500 24-70 @ 2.8 recht uit de camera en uit de hand natuurlijk
              Active D-light eens op high om te testen vermits ik dacht dan zal het wel fout gaan , maar blijkbaar niet , integendeel

              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D3

                Om het eens over iets anders te hebben.

                Het innova papier wordt aanzien als een eerste generatie bariet papier.
                Er is momenteel een tweede generatie geproduceerd.
                In zowat alle reviews wordt deze tweede generatie als beter aanzien en wordt de eerste generatie bestempeld als "een eerste goede poging".

                Wat de tweede generatie betreft.
                Het Ilford Galerie Gold Silk komt er vaak heel goed uit.
                Het Harman Gloss FB AI kon zelfs een authoriteit uit de analoge doka overtuigen als een goede kopij van het analoge resultaat, terwijl hij het innova papier gewoon afbrak.

                Of digitale prints een kopij moéten zijn van de analoge doka is maar de vraag natuurlijk.
                Veel van de gelauwerde eigenschappen van de bariet papieren hebben veel te maken met het aanvoelen, maar eens achter glas is het meeste daarvan weg.
                Het lijkt vooral interessant voor commerciële doeleinden omdat het veel rijker overkomt dan een 'plastieken' papiertje.

                Misschien ben je er iets mee...
                Niet onbelangrijk : het Ilford papier komt voor een A3+ zowat een halve euro per blad goedkoper uit dan het innova papier.

                In de Photo Réponses van deze maand vind je een review van 17 bariet-achtige papieren.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D3

                  Van de Ilford vind ik het jammer dat de echte witte vlakken (waar geen inkt op zit) nogal afsteken van de gedeelten waar wel inkt op geplaatst is.

                  De Harman gloss heb ik gisteren binnen gekregen maar nog niet geprobeerd. De Harman Matt FB MP heb ik ook binnen gekregen en wel getest. Dat is echt ongelofelijk mooi papier. Lijkt heel veel op de Ultrsmooth van Epson maar heeft een nog fijnere korrel.

                  Verleden week een pak traditional photopaper ontvangen van Espon. Die is trouwens ook ontzetten mooi (mooier in ieder geval dan de Ilford).

                  Kortom, lekker veel om te testen van de week
                  Nikon spul

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D3

                    Oorspronkelijk geplaatst door a90 Bekijk bericht
                    Van de Ilford vind ik het jammer dat de echte witte vlakken (waar geen inkt op zit) nogal afsteken van de gedeelten waar wel inkt op geplaatst is.

                    De Harman gloss heb ik gisteren binnen gekregen maar nog niet geprobeerd. De Harman Matt FB MP heb ik ook binnen gekregen en wel getest. Dat is echt ongelofelijk mooi papier. Lijkt heel veel op de Ultrsmooth van Epson maar heeft een nog fijnere korrel.

                    Verleden week een pak traditional photopaper ontvangen van Espon. Die is trouwens ook ontzetten mooi (mooier in ieder geval dan de Ilford).

                    Kortom, lekker veel om te testen van de week
                    Interessant
                    Hou je ons op de hoogte aub?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D3

                      ...wij kijken uit naar de rersultaten...

                      mvg,

                      Roland

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D3

                        Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
                        voor de fans

                        iso 2500 24-70 @ 2.8 recht uit de camera en uit de hand natuurlijk
                        Active D-light eens op high om te testen vermits ik dacht dan zal het wel fout gaan , maar blijkbaar niet , integendeel

                        Toegegeven, dit is picobello-kwaliteit!

                        mvg,

                        Roland

                        Comment

                        Working...
                        X