Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem 400D. hulp gevraagd AUB!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem 400D. hulp gevraagd AUB!!!

_______
    Last edited by hvr_oosterzele; 25 januari 2008, 09:02.

Comment

Re: Probleem 400D. hulp gevraagd AUB!!!

Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
      Dan zou hij quasi nooit binnen een foto kunnen nemen? Met een 45W lamp erboven een foto nemen van een kaars zou toch geen compleet zwart beeld mogen geven? Je zou toch tenminste de vlam moeten zien? Het zal geen ideale foto zijn, maar compleet zwart?
      En 25" op AV is toch wel erg overdreven, niet? Zelfs 5" op M is veel.
      Ik ken er zelf nog maar bitter weinig van, maar als ik dit lees zou ik met de kodak terug gaan naar de winkel en alles eens laten nakijken. En in de winkel ook eens een ander objectief uit proberen.
      Zijn kaars was uit..
      De foto waarnaar hij een link heeft gezet is genomen op 1/60 bij f11 en ISO 1600. En geen flits. Bij verlichting van één zwak gloeilampje nogal logisch dus dat er niet veel op staat...
      Als je hem terug naar de winkel stuurt gaan ze lachen vrees ik..

En 25" op AV is toch wel erg overdreven, niet? Zelfs 5" op M is veel.
      Waarom?
      Wanneer Glenn zegt 'bij AV bedraagt de sluitertijd 25"' zien jullie allebei blijkbaar over het hoofd dat je het diafragma moet instellen bij AV. En bij die 25" geeft het toestel trouwens aan dat er 2 stops overbelicht wordt.

@Glenn: afgaand op wat je schrijft denk ik dat je best eens de basisbeginselen van de fotografie opzoekt (wat zijn diafragma, sluitertijd, stops, ISO, licht meten, etc. en hoe werken die samen)
      En dan ook nog eens de handleiding van je camera grondig doornemen.
      Tot je dit gedaan hebt fotografeer je best op P - dat is automatisch.

ik dacht aan de belichtingsniveau , maar om de een of andere reden ik die niet aanpassen op dit profiel.
      M is geen 'profiel' of programma - het betekent dat je (itt tot automatisch of bij een 'profiel') de instellingen allemaal zelf kiest. Diafragma en sluitersnelheid kies je dan op basis van je lichtmeting.
      Hetzelfde voor AV of TV: dit wilt zeggen dat je een vast diafragma of vaste sluitersnelheid kiest - en het toestel past dan respectievelijk sluitersnelheid en diafragma aan aan het gemeten licht.
      Op zijn minst de handleiding eens lezen dus.

Bij deze foto's hebt je telkens een veel te klein diafragma gebruikt waardoor je sluitertijd veel te lang wordt.
      En denk eraan dat een lampje van 45watt heel weinig licht is..

Comment

Working...
      X