Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G3 : ISO in "AUTO"-stand.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• G3 : ISO in "AUTO"-stand.

Kan iemand mij vertellen waartoe de "auto"-stand in de ISO-instellingen dient.
    In de handleiding kan ik er niks over vinden. Ik kan kiezen tussen AUTO, of ISO 50, 100, 200 of 400.
    Op een zelfde onderwerp telkens op 1/200” krijg ik met ISO 400 een opening van 4,0, met ISO 200 een opening van 2,5, maar met "AUTO" verschijnt diafragma 2,0 in ’t rood op het LCD scherm, wat wil zeggen dat de opening groter zou moeten zijn dan 2,0, wat echter de grootste opening is voor mijn camera. Ik dacht dat AUTO automatisch de ISO waarde zou verhogen, maar dat is niet het geval. Ik vermoed dat AUTO altijd overeenkomt met ISO 50, en dus nutteloos is?
    Dank bij voorbaat voor uw mening.

Hoi Lucalfred,

Dat staat wel ergens in de handleiding (vraag me niet waar ); AUTO schakelt alleen tussen 50 en 100 ISO. Alles daarboven moet je dus zelf instellen. De 400 ISO geeft wel behoorlijk wat ruis...
    Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Comment

Bedankt voor duidelijk antwoord, Kaveman.
      Ik heb uren zitten zoeken en testen....

Comment

Zeer interessant. Dit ga ik zelf ook eens testen. Ik kan het nergens terugvinden in de handleiding (Engels) dat in Auto ISO mode alleen 50 en 100 ISO wordt gebruikt. Zou wel raar zijn...
        Niet dat ik zelf ooit auto gebruik, maar wel als mijn vriendin in 1 van de simpele settings fotografeerd.
        /V\
        Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
        Canon Digital Ixus
        ImageTank 20GB
        Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

Comment

Eens wat rondgesnuffeld en kwam dit tegen: http://tinylink.com/?jm8nNvkWjB
          Ik heb alleen de electronische versie van de handleiding http://www.powershot.com/powershot2/customer/pdf/G3_CUG_E.pdf (versie CDI-E067-010 XX02CHXX) en het staat niet vermeld wat de in de nieuwsgroep wordt vermeld wat op pagina 92 staat. Zal thuis eens in de Duitse handleiding kijken. Mocht iemand anders dit even kunnen bevestigen... graag!
          /V\
          Canon Digital Ixus
          ImageTank 20GB
          Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

Comment

MLoron,
            ...Dit ga ik zelf ook eens testen...
            Houdt ge ons op de hoogte van uw bevindingen?
            ...Niet dat ik zelf ooit auto gebruik, maar wel als mijn vriendin in 1 van de simpele settings fotografeerd
            Is dat niet seksistisch

Comment

Neu vind ik van niet Of het is niet zo bedoelt in ieder geval... het is gewoon een feit
              Maar goed. Het kan misschien nog even duren. En in principe kan iederee dit doen. Zet je camera op statief neem een onderwerp met constant lichtbron. En meet het ligt (half indrukken ontspanknop) op de verschillende standen. Vergelijk van de overeenkomsten zijn...
              /V\
              Canon Digital Ixus
              ImageTank 20GB

Comment

Ik heb nog even gekeken en het staat in de Nederlandse handleiding op pagina 92 in een voetnoot.

Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Comment

Originally posted by Kaveman
                  Ik heb nog even gekeken en het staat in de Nederlandse handleiding op pagina 92 in een voetnoot.
                  Inderdaad, 't Staat er! 'k Had ni gezien. Bedankt, eh!

Comment

Working...
                  X