Na er even over nagedacht te hebben ga ik gewoon met mijn D50 blijven fotograferen. Overschakelen naar een D300 (en dus een hele hoop geld uit geven) lijkt me nu nog wat gek, mijn foto's zullen er toch niet veel beter van worden.
Dus heb ik maar besloten (of ben ik daar mee bezig) om een compactcamera te gaan kopen. Want het is vervelend dat ik altijd een zware rugzak moet meeslepen om wat foto's te maken.
Wat zijn de vereisten:
-optische stabilisator (zeker geen electronische)
-het moet COMPACT zijn (in de aard van de ixus 75)
-liefst niet TE veel ruis (maar dit zal misschien altijd wel aanwezig zijn)
-hij moet fantsoenlijk kunnen filmen (30fps in een goede resolutie om op de pc te bekijken).
-als het even kan wat steviger want hij zal vaak in de broekzak zitten.
Ik had al gedacht aan de Panasonic FX-33 of de Nikon Coolpix S510. De Casio toestellen zien er ook mooi uit en vallen qua prijs best mee. Ik weet echter niet of ze goed zijn (rekening houdend met het feit dat ik enkel optische stabilisatie wil).
Samsung heeft ook wat mooie toestellen maar ik ben niet zo bekend met het merk dus weet niet of het goede camera's zijn.
Het zou ook fijn zijn moest het ding geen 12MP pixels hebben (of zelfs een hogere monster resolutie) want dat staat garant voor een enorme hoeveelheid ruis. 8MP zou ideaal zijn.
Als er idee'en, opmerken of gebruikservaringen zijn zijn deze altijd welkom.
Het spreekt voor zich dat ik dpreview al goed doorkamt heb
Dus heb ik maar besloten (of ben ik daar mee bezig) om een compactcamera te gaan kopen. Want het is vervelend dat ik altijd een zware rugzak moet meeslepen om wat foto's te maken.
Wat zijn de vereisten:
-optische stabilisator (zeker geen electronische)
-het moet COMPACT zijn (in de aard van de ixus 75)
-liefst niet TE veel ruis (maar dit zal misschien altijd wel aanwezig zijn)
-hij moet fantsoenlijk kunnen filmen (30fps in een goede resolutie om op de pc te bekijken).
-als het even kan wat steviger want hij zal vaak in de broekzak zitten.
Ik had al gedacht aan de Panasonic FX-33 of de Nikon Coolpix S510. De Casio toestellen zien er ook mooi uit en vallen qua prijs best mee. Ik weet echter niet of ze goed zijn (rekening houdend met het feit dat ik enkel optische stabilisatie wil).
Samsung heeft ook wat mooie toestellen maar ik ben niet zo bekend met het merk dus weet niet of het goede camera's zijn.
Het zou ook fijn zijn moest het ding geen 12MP pixels hebben (of zelfs een hogere monster resolutie) want dat staat garant voor een enorme hoeveelheid ruis. 8MP zou ideaal zijn.
Als er idee'en, opmerken of gebruikservaringen zijn zijn deze altijd welkom.
Het spreekt voor zich dat ik dpreview al goed doorkamt heb
Comment