Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 400D vs upper models

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eos 400D vs upper models

    Niet focussen in donkere omstandigheden? Met lichtsterke 1.4-2.8 toch wel?
    Bij ISO800 zou ruis nog doenbaar zijn, heb vele reviews en tests hierover gelezen, dit is ook de reden waarom ik de EOS400D verkies boven de Nikon D40x.


    Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
    Met bepaalde GSM's kun je ook mooie foto's maken maar ik denk dat de meeste toch niet echt showcase-waardig zullen zijn

    De fotograaf zal voor het grootste deel bepalen of het een goede foto is maar de 400D heeft toch een aantal beperkingen waardoor het maken van bepaalde foto's heel moeilijk of zelfs onmogelijk is.

    Zo kan de 400D niet focussen in donkere omstandigheden. Manueel focussen is dan ook quasi onmogelijk omdat de zoeker veel te donker is.
    Ik gebruik uitsluitend het middenste focuspunt maar het focusgebied is te groot waardoor het heel moeilijk is om de focus juist te krijgen bij onderwerpen waar je een small DOF wilt bekomen (met bv. een 85 f/1.8 objectief).
    Andere nadelen:
    De 400D ondersteunt maar tot ISO1600 en dat is bijna onbruikbaar door de grote hoeveelheid ruis. De interne ruisonderdrukking is ook behoorlijk slecht.

    Comment


    • #17
      Re: Eos 400D vs upper models

      Zet in plaats van de kitlens eens bijvoorbeeld een EF-S 17-55 f2,8 IS op je 400D, dat maakt al een héél groot verschil in scherpte (of een Sigma 18-50 EX DC of Tamron 17-50 f2,8 XR DI).

      Een professionele DSLR zal inderdaad wel wat beter zijn, maar het echte verschil ga je pas in extreme omstandigheden zien. Dan zullen de snellere AF, betere prestaties bij hoge iso en andere zaken pas echt opvallen. Voor de meeste foto's zal een 400D (of 40D) ruimschoots voldoen, als er maar geen te slechte objectieven gebruikt worden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Eos 400D vs upper models

        Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk bericht
        Ik zag enkel nog maar door de kijker van zijn toestel, man man, dat was een wereld van verschil. Het zag er 100x maal mooier uit ten eerste, en toen ik later de onbewerkte foto's mocht aanschouwen, was mijn toestel maar speelgoed hoor.
        Dat is dan ook een van de zaken die een betere body je zal geven.
        Een grotere en heldere zoeker.
        Je autofocus zal vaak beter zijn.
        De body zal makkelijker in je hand liggen.
        Je zal veel meer functies vanop het toestel kunnen gebruiken (dus zonder in de menu's te moeten gaan graven).
        Minder ruis in hoge iso's (dit is wel niet altijd waar).

        Het is eigenlijk vooral zo dat een duurdere body je NIET PER SE mooiere of betere beelden gaat geven maar dat het vaak wel een stuk leuker werken wordt.

        Comment


        • #19
          Re: Eos 400D vs upper models

          Ik hoor hier dikwijls dat het toestel niet veel doet, maar ik merk toch goed het verschil tussen mijn 5D en mijn oude 400D. Heb die overlaatst nog eens mogen teruglenen om een huwelijk te doen en 2 body's te hebben.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #20
            Re: Eos 400D vs upper models

            Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
            Met bepaalde GSM's kun je ook mooie foto's maken maar ik denk dat de meeste toch niet echt showcase-waardig zullen zijn

            De fotograaf zal voor het grootste deel bepalen of het een goede foto is maar de 400D heeft toch een aantal beperkingen waardoor het maken van bepaalde foto's heel moeilijk of zelfs onmogelijk is.

            Zo kan de 400D niet focussen in donkere omstandigheden. Manueel focussen is dan ook quasi onmogelijk omdat de zoeker veel te donker is.
            Ik gebruik uitsluitend het middenste focuspunt maar het focusgebied is te groot waardoor het heel moeilijk is om de focus juist te krijgen bij onderwerpen waar je een small DOF wilt bekomen (met bv. een 85 f/1.8 objectief).
            Andere nadelen:
            De 400D ondersteunt maar tot ISO1600 en dat is bijna onbruikbaar door de grote hoeveelheid ruis. De interne ruisonderdrukking is ook behoorlijk slecht.
            Ik gebruik mijn 400D tijdens concerten met een sigma 18-50 2.8 zonder problemen. Nog nooit problemen gehad met focussen. Doet het altijd.

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment

            Working...
            X