Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D100 werpt zich in de prijzenslag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    jamonadap, waar heb je berichten gezien dat de fuji S2 "zich in de strijd mengt" ?
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Phille
      shop www.progress.nl : 2037 euro btw in, ze geven de prijs zonder taks op, dus effie uitrekenen ...

      Nu nog 2023 euro...
      1x 6.3 Megapixel Nikon D100 Professionele Camera (alleen body)
      € 1700.20

      Subtot: € 1700.20
      BTW: € 323.04
      Totaal: € 2023.24

      Keep on going, progress.nl en ik sta binnenkort eens aan uw deur

      Comment


      • #18
        Hoi Tom,

        Ik spreek even voor mijn beurt betreffende je vraag aan Jan.
        Bij kamera express wordt de S2 voor ? 1895 aangeboden.
        Ik denk dat Jan door op doelt. Zo niet....dan laat hij dat uiteraard weten.

        Rick

        Comment


        • #19
          heb zelf een mooie test gelezen tss de 28-105 en de 24-85 AFS
          de 28-105 zou idd minder last hebben van distortion en dus ideaal zijn voor bv architectuur, de 24-85 zou dan weer zeer scherp van glas zijn, een wolf in schaapsklederen, aan een sterke prijs.

          Comment


          • #20
            Phille,

            Heb je die test gelezen in Practical Photography?
            De 24-85 heeft idd last van distortion.. maar op de 24! Ik vermoed dat het op 28mm al veel beter is, en vergelijkbaar met de minimale 28-stand van de 28-105?

            SjarelKe

            www.jeverphotography.be
            D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

            Comment


            • #21
              Ik heb juist een S2 gekocht aan 1710 Euro...

              Robert

              Originally posted by Rick
              Hoi Tom,

              Ik spreek even voor mijn beurt betreffende je vraag aan Jan.
              Bij kamera express wordt de S2 voor ? 1895 aangeboden.
              Ik denk dat Jan door op doelt. Zo niet....dan laat hij dat uiteraard weten.

              Rick

              CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

              Comment


              • #22
                Waar robert met of zonder BTW???

                Comment


                • #23

                  ? 1710
                  ehh...waar heb je die gekocht ?

                  Comment


                  • #24
                    Hoi Tom,

                    Wel je hebt al wat reply's gezien met, zelfs voor mij verbluffende prijzen, maar mijn reactie was gebasseerd op de prijsstelling die ik zag bij Konijnenberg ( www.geengeld.nl ) waar men de S2 aanbiedt voor 2095 euro. Een plotselinge scherpe prijsdaling, waaruit ik zelf afleidt dat Fuji de strijd aanbindt (maar ik kan het mishebben natuurlijk, echter ik denk niet dat Konijnenberg een marge heeft van ca. 400 euro op een body, dus ....)

                    Jan

                    Zelf heb ik vorig jaar september 2550 euro betaald! Ik moet zeggen, ook met de huidige prijzen, heb ik er nog geen seconde spijt van gehad, de camera bevalt me uitstekend, en nog steeds leer ik en leer ik. Dankzij de tip van Tribal (mb16) werk ik louter op penlights (8 stuks) en mijn ervaring tot nu toe is dat ik daar toch een paar honderd opnamen mee kan maken. (weinig tot geen flitsen en matig lcd gebruik)
                    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                    Comment


                    • #25
                      WWW.foto-mundus.de



                      Originally posted by Rick

                      ? 1710
                      ehh...waar heb je die gekocht ?


                      CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                      Comment


                      • #26
                        Thanx,

                        maar als ik op die site zie dan kost de S2 1849 euro .....

                        Comment


                        • #27
                          Koop jij altijd aan de vraagprijs ? Ik in principe NOOIT, tenzij dat ik iets absoluut nodig heb.

                          Interessant is de prijzen zoekrobot WWW.GUENSTIGER.DE .
                          Hierop staat de FUJI S2 1739 Euro. Met een betere resolutie dan de D100 en 300 à 400 Euro goedkoper is de keuze snel gemaakt.

                          Op bovengenoemde site staat de CANON 10D aan 1819 Euro.

                          De tendens is duidelijk dalend.

                          Robert

                          Originally posted by Rick
                          Thanx,

                          maar als ik op die site zie dan kost de S2 1849 euro .....


                          CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                          Comment


                          • #28
                            nog een interessante:

                            www.fotoversand-brinker.de CANON 10D aan 1799 Euro.

                            Robert
                            CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by megapixel
                              Met een betere resolutie dan de D100 en 300 à 400 Euro goedkoper is de keuze snel gemaakt.
                              ik denk dat 400 euro wel iets uitmaakt, maar resolutie = interpolatie, er wordt upsampled naar 12 en dan terug naar 6 MP...
                              Maar daar alleen een toestel voor kopen ???

                              ik ging voor de D100 voor wel heel andere redenen.
                              In ieder geval is de prijsdaling een ingezette trent voor alle merken, dat lijk wel zo, met Belgenlandje er weer wat achteraan huppelend.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Phille
                                maar resolutie = interpolatie, er wordt upsampled naar 12 en dan terug naar 6 MP...
                                Maar daar alleen een toestel voor kopen ???
                                Die resolutie van de Fuji is niet zomaar een upsampelen zonder die 12MP heb je omwille van die Sccd zelfs geen beeld. Het ding werkt gewoon wat anders met als doel vooral de horizontale en vertikale resolutie te verbeteren. Het geeft je natuurlijk wel geen 12MP beeld maar wel de hoogste resolutie in zijn klasse zoals met elke Sccd van Fuji. Tot iemand met iets beters komt natuurlijk.

                                Of het verschil het waard is om dat toestel te kopen hmmm das persoonlijk zeker.

                                Comment

                                Working...
                                X