Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mirror luck-up versus zelfontspanner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mirror luck-up versus zelfontspanner

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

mirror lock-up geeft dus geen sluiter vertraging(geen 0.4 sec), dus camera instellen op bloemetje, spiegel omhoog en wachten op het bijtje en klik en als je dat dat met spiegel voorontspannen is die dus allang weg...
    Hmm, bij Mirror Lock-up kan je niet meer door de zoeker kijken en neem je dus blindelings een foto in dit geval. Ik vind dit toch in heel wat gevallen heel erg vervelend.
    Bij de spiegel voorontspanning heeft dit inderdaad een vertraging van 0,4 sec (en geen 4" - sorry mijn fout) maar ik vind dat heel wat minder hinderlijk. En in heel veel wat gevallen zeker afdoende om het gewenste beeld trillingsvrij te maken.

Uiteraard is het beter na afloop de voorontspanning terug op OFF te zetten.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Bij mijn camera gaat als ik de zelfontspanner op s sec zet, de spiegel omhoog als ik de ontspanknop indruk. Dan wordt na 2 sec de foto gemaakt.
      In hoeverre dat werkt bij jouw camera weet ik niet. Probleem daarbij is wel dat de autofocus dan niet meer werkt, want die gaat dacht ik op het matglas.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Hmm, bij Mirror Lock-up kan je niet meer door de zoeker kijken en neem je dus blindelings een foto in dit geval.
        Soms staat de camera gewoon op een statief met de bloem scherp in beeld en dan ben je dus niet blindelings aan het werk, want als het insect op de bleom zit, weet je dus dat die ook op de foto staat en nog scherp ook.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X