Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan een twijfelaar helpen aub?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie kan een twijfelaar helpen aub?

Al weken ben ik het internet aan het afschuimen om een goed digitaal toestel te zoeken (wat wil ik?: een gemakkelijk te gebruiken toestel waar ik nadien in kan doorgroeien met een redelijk zoombereik.Maar ik wel een toestel waar ik enkele jaren mee verder kan;ik bedoel een toestel dat kwaliteitsfoto's levert tot maximum 20x15,meestal 15x10).
    Ik ben een beginner(mijn oude Minolta X-300 met telelens heb ik liefst 17 jaar gebruikt en is aan vervanging toe).Daar ik recent terug in het onderwijs ben gestapt heb ik opnieuw veeeeeel vrije tijd en daar we veel wandelen en reizen lijkt de fotografie me een aanvullende en boeiende hobby.
    Wat is het probleem?Eerst ging mijn voorkeur uit naar Fuji S602 vanwege de 6x zoom,vervolgens naar de Canon G3 en nu denk ik ook aan de nieuwe Olympus C5050 Bij Bartok te Hasselt raadde men me Fuji af en stelde men me de Nikon Coolpix 5700 of de Sony DSC-F717 voor.Om een lang verhaal kort te maken:ik weet het verdorie niet meer!!Ik begin zelfs te twijfelen of ik niet beter een analoog toestel zoals de Canon EOS300V met een extra zoomlens 75/300 kan kopen...daar ik steeds weer lees dat de kwaliteit van digitale foto's nog steeds niet aan "gewone foto's kan tippen.
    Wie kan er me op weg helpen aub?Ik ken de revieuwsites op het net allemaal al van buiten en weet het nog niet.Bij Bartok beviel de Canon G3 me het meeste (ik hou niet van die te compacte toestellen)Die moeilijkheid komt er dan ook nog bij.En de SLR zijn me veel te duur!HULP!!!HULP!!!!!
    Danny

Ongeveer 30 berichten geleden (toen ik hier net nieuw was) heb een soort gelijke vraag gesteld.

Het licht eraan wat je met de foto's wilt doen, alleen op de computer bekijken, dan is een camera van rond de 3 Megapixal al voldoende, maar wil je mooie kwaliteitsprintjes maken, dan zou ik toch voor iets meer megapixels gaan. Ik heb destijds zitten twijfelen tussen de Minolta Dimage 7I, de Sony F717 en de Nikon 5700.

Volgende week krijg is mijn Nikon binnen !!!

Goede camera, compact, goede zoom, goede macro en veelzijdig in gebruik.

Ik hoop er jarenlang plezier van te hebben

Comment

Ik heb een paar weken geleden dezelfde keuze moeten maken.
      Heb toen toch weer gekozen voor Nikon. Het enige nadeel aan de 5700 is dat de leercurve nogal stijl is. Maar daartegenover staat dan weer een toestel met extreem veel en bruikbare functie's.

Jurgen

Originally posted by dannyv
      Al weken ben ik het internet aan het afschuimen om een goed digitaal toestel te zoeken (wat wil ik?: een gemakkelijk te gebruiken toestel waar ik nadien in kan doorgroeien met een redelijk zoombereik.Maar ik wel een toestel waar ik enkele jaren mee verder kan;ik bedoel een toestel dat kwaliteitsfoto's levert tot maximum 20x15,meestal 15x10).
      Ik ben een beginner(mijn oude Minolta X-300 met telelens heb ik liefst 17 jaar gebruikt en is aan vervanging toe).Daar ik recent terug in het onderwijs ben gestapt heb ik opnieuw veeeeeel vrije tijd en daar we veel wandelen en reizen lijkt de fotografie me een aanvullende en boeiende hobby.
      Wat is het probleem?Eerst ging mijn voorkeur uit naar Fuji S602 vanwege de 6x zoom,vervolgens naar de Canon G3 en nu denk ik ook aan de nieuwe Olympus C5050 Bij Bartok te Hasselt raadde men me Fuji af en stelde men me de Nikon Coolpix 5700 of de Sony DSC-F717 voor.Om een lang verhaal kort te maken:ik weet het verdorie niet meer!!Ik begin zelfs te twijfelen of ik niet beter een analoog toestel zoals de Canon EOS300V met een extra zoomlens 75/300 kan kopen...daar ik steeds weer lees dat de kwaliteit van digitale foto's nog steeds niet aan "gewone foto's kan tippen.
      Wie kan er me op weg helpen aub?Ik ken de revieuwsites op het net allemaal al van buiten en weet het nog niet.Bij Bartok beviel de Canon G3 me het meeste (ik hou niet van die te compacte toestellen)Die moeilijkheid komt er dan ook nog bij.En de SLR zijn me veel te duur!HULP!!!HULP!!!!!
      Greetz,

Comment

Ikzelf heb een G2 en ben daar heel tevreden over. De kwaliteit van het toestel en van de afdrukken is prima. Het enige wat ik mis is het reflexgevoel. Met een SLR kijk je door de lens en dat voelt gewoon beter (vind ik).
        Als je een SLR gewoon bent denk ik dat je misschien beter voor de Nikon 5700 of voor de Sony kan gaan. Geen DSLR's maar je bent niet genoodzaakt om het schermpje te gebruiken.

Veel succes in elk geval.

Comment

We gaan het je nog wat moeilijker maken denk ik
          Ik heb sinds januari een G3, met zijn 4 megapixel moet hij niet onderdoen voor een ander merk 5 megapixel camera kwa afdrukken dan denk ik. Onlangs heb ik nog een 30/45 afdruk laten maken en die ziet er perfect uit. Het is een goed in de handliggende en perfect regelbaar ding voor beginners zowel als voor gevorderden. De instellingen zijn na het lezen van de duidelijke en uitgebreide handleiding direct onder de knie te krijgen.
          De optische zoom was voor mij voldoende maar heb nu een tele- en groothoeklens waar ik dik tevreden over ben.
          Het enige minpuntje vind ik het moeilijk scherpstellen bij weinig licht maar daar zullen de meeste niet-dslr's wel last van hebben denk ik.
          Verder heb ik me het nog geen moment beklaagd dat ik gekozen heb voor de G3 en met de prijs waar je hem nu voor kan krijgen zou ik zeggen, ga ervoor.
          Het is natuurlijk niet zo dat de andere camera's die je noemt niet goed zijn hé maar je zal de voor en nadelen tegen elkaar moeten afwegen en niet te lang treuzelen want welke van de cams je ook neemt, eens je foto's kan nemen en experimenteren is deze moeilijke periode snel vergeten
          Groetjes, en succes met je beslissing
          @mimi
          "There is no path
          You create it
          Once you set out to walk it"

Canon 350D + canon 28-135 IS USM

Comment

Als je komt van een reflextoestel denk ik dat het moeilijk is van de manier van werken afstand te nemen. Als het momenteel te duur voor U is om een digitale SLR te kopen zou ik kiezen voor een analoog toestel bijvoorbeeld een EOS 33 of 30, is niet zo duur en je optiek is up to date, en kan later dienen op een digitale SLR. Ik ben een beetje omgekeerd begonnen met een digitale SLR (D60) daarna een analoge body en dan daarna een diascanner. Dan heb ik mijn G2 verkocht en een tweede analoge body gekocht, ik kan nu perfect met alle lenzen wisselen van dia naar echte zwart-wit film en digitaal. Mijn donkere kamer is zuitver digitaal en alles is perfect op mekaar afgestemd. Na wat oefenen zijn er uit een fotoprinter (Epson Stylus 1290) prachtige zwart-witjes te halen van gescande negatieven. Bij het kiezen van je lenzen, denk na en ga niet voor een super zoom van groothoek naar tele, maar beperk het bereik tot driemaal. ik bezit de volgende lenzen, die dus op drie body's kunnen werken

Sigma 15-30 F3,5 4,5 EX
            Sigma 24 -70 F2,8 EX ( is de standaardlens geworden)
            Sigma 105 Macro F2,8 EX
            Canon 70-200 L F2,8 (prachtige lens vooral gebruikt voor kleinbeeld dia's)

Door op deze manier te werk te gaan heb ik nu een systeem dat mij vele mogelijkheden geeft.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bij Bartok te Hasselt raadde men me Fuji af en stelde men me de Nikon Coolpix 5700 of de Sony DSC-F717 voo
              Kun je aangeven waarom ze de 602 afraden ?
              Geen stock ? Niet duur genoeg ? Onvoldoende winstmarge ? Zoe het zo iets kunnen zijn ?

In elk geval: laat je niet al te veel leiden door advies, doe je eigen research en maak je keuze.

Als je vragen hebt over de 602, laat ze maar horen, er zijn hier nogal wat tevreden 602 gebruikers...
              Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
              http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Kijk eens hier op de Home pagina, dan helemaal onderaan bij revieuws, daar staat een BD test tussen voor de 5700 en de 717

Comment

Peter1,ik zou niet weten waarom ze Fuji afraadde.Alle revieuws zijn zeer positief.Ik heb het toestel niet in de hand gehad want ze hadden er geen in voorraad vorige week.Zoals je zegt is de winstmarge misschien niet groot genoeg.In elk geval allemaal bedankt voor jullie (snelle)antwoord en hulp.Deze site is echt reuze (zeker voor een beginnend kieken zoals ik).
                  Groeten.
                  Danny
                  Danny

Comment

ik zou gaan voor de nikon CP5700. beter een toestel waar er ogenschijnlijk "te veel" op zit, dan dat je binnen X aantal maand beseft dat het "speeltje" te licht uitvalt. aangezien je toch al enige ervaring hebt in de fotografie moet zoiets zeker te doen zijn.

mvg,
                    Dieter

Comment

Working...
                    X