Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diafragma op superzoom of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: diafragma op superzoom of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Vraagje om bij te leren

Kan je mij uitleggen waarom de mogelijkheid om het diafragma in te stellen op de lens beter is dan het in te stellen in de body?
    Dat heet totale controle willen hebben over de apparatuur
    Daarom heb ik ook een volledig mechanische camera. Niet afhankelijk willen zijn van electronica. Is ook beter voor compabiltiteit. Dat was altijd het grote voordeel van Nikon tov Canon.

Daarom vrees ik de automatische zoomlens ook. Je moet er toch niet aan denken
    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
      Dat heet totale controle willen hebben over de apparatuur
      Daarom heb ik ook een volledig mechanische camera. Niet afhankelijk willen zijn van electronica. Is ook beter voor compabiltiteit. Dat was altijd het grote voordeel van Nikon tov Canon.
      Ok, dank je voor de uitleg
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
        Je kijkt dus niet door de lens (zoals een D-SLR) maar je kijkt op een klein beelscherm die met een loep is vergroot. De resolutie op dit scherm is korrelig en onbruikbaar. De resolutie op het display is ook niet echt goed. Je hebt dus een handicap bij het komposeren van een foto.
        Hier moet er toch genuanceerd worden.

Je kijkt met de powershot S3 (of S5) weldegelijk door de lens, want er is geen parallax tussen zoekerbeeld en het beeld dat vastgelegd wordt.

Het lage resolutie zoekerbeeld is inderdaad wat korrelig en is dus niet zo aangenaam om mee te werken als een DSLR met matglas, maar om nu te gaan beweren dat dit onbruikbaar is

Het heeft zelfs een aantal voordelen:
        - Het zoekerbeeld geeft 100% weer wat vastgelegd wordt, dit in tegenstelling tot niet-pro DSLR's.
        - Het zoekerbeeld wordt permanent aangepast aan de lichtomstandigheden en geeft real-time weer wat ingesteld is

Ik heb zelf de S5 en gebruik veel meer de zoeker dan het display.
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

Working...
        X