Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1000€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1000€

    Even een vraagje. Om welk K-glas gaat het? D'er zitten daar immers een paar erg fijne glaasjes bij, die zeker de concurrentie van de huidige digitale instapobjectieven aankunnen. Ik veronderstel dat er een 50mm bij is die minstens f/2 is? En als ik mag raden, ook een 28mm f/2.8? Dat zijn immers de klassiekers...

    Wat verwacht je van je output? Foto's op web, afdrukken tot hoe groot, zwaar uitsnijden? Wanneer wil je je toestel hebben?

    Als 't gewoon voor reisfoto's is en je K-glas de moeite is om voor Pentax te gaan, dan raad ik je de K100D Super met DA18-55 en DA50-200 aan. De Tamron die je boven wordt aangeraden is mss nog een beter idee als je stoffige oorden wil opzoeken... Mindere lichtomstandigheden kan je mss wel met je oude K-glas aan zonder dat je zotte kosten moet doen.

    6MP is voldoende voor prints tot A4 en de K100D Super is lekker compact en licht. De AA-batterijen die deze o.a. gebruikt zijn overigens ideaal voor op reis als back-up voor de betere (en eveneens ondersteunde) CRV3s.

    En als je nog wat tijd hebt om te beslissen, wacht dan even op wat Pentax eind van de maand zal aankondigen. Het ziet er immers naar uit dat ze de stof- en spatwaterdichtheid van de duurdere K10D in hun volledige gamma van de volgende generatie zullen stoppen. Wie weet zit je ideale reiscamera in de K200D die 10MP zal zijn... Dat zou dan meteen de enige stofbestendige digitale reflexcamera zijn binnen je budget!!

    hth, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #17
      Re: 1000€

      bridge:

      zoals boven al aangegeven: ik zie er voordelen in, compacter, lichter, vaak een evenwicht in kwaliteit van de sensor en de lenzen. Ik was ook redelijk tevreden van mn Z2 bridge, maar hij was veel te traag voor sport, gaf flauwe resultaten bij moeilijk licht (schemer, binnen of in de bergen), accessoires waren bijna nergens te vinden...
      Ik ken die panasonic niet, maar zal m wel eens van dichtbij bekijken.

      redenen voor mij om wel voor DSLA te gaan:
      -het is vaak een platform waarbinnen je nog kan evolueren -momenteel geen plannen
      -snellere toestellen
      -meer instellingsmogelijkheden met vaak een ruimer bereik.
      -algemeen gesproken beter glas
      -meer accessoires, beter te krijgen.

      kortom, ik heb eens een paar weken gespeeld met een D50 en vastgesteld dat id zwaarder en duurder is, maar dat ik er veel foto's mee zou kunnen maken hebben die ik met die Z2 heb moeten weggooien (beweging gemist, binnenhuisfoto's mislukt, fataal overbelichte berglandschappen,zelfs mét een zonnebril ervoor ;-) ....)
      Ik sta open voor briges, maar met mijn beperkte kennis van de markt ken ik geen bridge cams die goed genoeg zijn. Bovendien is een D40Xkit of een 400D kit niet zoo veel duurder dan een goeie bridge. Maar alleen ne zot verandert niet van gedacht, dus overtuig me maar.

      Schijnbaar kunnen we best nog even doorgaan als ik hoor wat er op een dikke maand tijd allemaal gaat gebeuren in fotoland!
      Het verhaaltje van een compacte stofdichte +6mp pentax met behoorlijke lenzen klinkt wel érg interessant, Hopelijk heeft die inderdaad ook AA batterijen, dat was een van de hoofdredenen voor de Z2 en heeft me al vaak gered (gebeurt wel vaker dat je in geen 10 dagen kan opladen....)

      pentax glas: geen idee, zal checken. Het Nikon Glas is wel meer dan behoorlijk: nummertjes vergeten maar herinner me toch nog de ruzies over t geld toen ze gekocht werden ;-)
      Doel van de foto's: we drukken toch wel een en ander af. 60/40 moet er nog echt natuurlijk uitzien, maar met 6 MP moet dat probleemloos kunnen. Kamerbrede posters: dan moet t mannetje eerst wat betere foto's trekken ;-)
      Last edited by Mingh; 10 januari 2008, 14:59.
      http://www.effieweg.tk

      Comment


      • #18
        Re: 1000€

        Eigenlijk valt deze vraag niet te beantwoorden omdat er toch heel wat meer duidelijkheid zou moeten zijn over wat voor fotografie je eigenlijk wenst te doen.

        Is het bijv echt vaak lowlight dan voldoet hier nog niets dat men reeds voorgesteld heeft. Dan ga je beter voor een set met prime lenzen.

        Maar als ik iets moest kopen op dit moment in dezelfde trend als reeds verschenen is dan was het dit:

        Sandisk ultra II 4Gb
        Tamrac Velocity (das een tas)

        En natuurlijk ook nog de body en lenzen:

        Canon 400D + 18-55 IS en 55-250 IS

        - Canon want je weet nog niet echt waar je uiteindelijk gaat belanden met je fotografie en met Canon kan je alle richtingen uit.
        -Die 2 lenzen zijn volgens iedereen die ze al in hun handen gehad heeft ongeloofelijk goed bijna te goed om waar te zijn. Je vindt die superzoom lenzen misschien aantrekkelijk maar vergeet niet dat deze lenzen grote compromissen zijn. Het kunnen verwisselen van lenzen is het grootste voordeel dat een SLR heeft.
        - En de 400D is een body die je niet gaat teleurstellen. De kans is groot dat er binnenkort een opvolger is maar dat maakt deze body niet slechter natuurlijk.

        En dit alles voor 1014€.

        Maar eigenlijk moet je toch meer uitzoeken wat je juist wil kunnen en hoe.

        Comment


        • #19
          Re: 1000€

          Met een DSLR op de mountainbike ik wil het wel eens zien gebeuren. Op mooie wegen OK. Op toertochten e.d.
          Indien toch: Pentax K 10 D (eventueel kitlenzen 18-55 en 50-200): een dikke 800€ bij Konijnenberg.
          Meer praktisch volgens mij: Panasonic FZ 18: een kleine 400€ bij Konijnenberg.
          Tamelijk veel instel mogelijkheden, veel zoom maar geen DSLR.
          De beslissing is aan U.

          Comment


          • #20
            Re: 1000€

            Ik heb een bridge gehad en nu een dslr. Ik ben tevreden over mijn overstap, maar kost ook een klein beetje meer.
            Eerst had ik een panasonic fz50. koste mij iets meer dan 400 euro. Zéér prachtig toestelleke. mooie zoom, goeie macro, en anti bibber.

            Ik heb mij een nikon d200 gekocht en die koste mij al 1000 euro 2dehands.
            dan nog eens macrolens 365 euro, een sigma 10-20 voor 399 euro, heb dan nog geen gewoon bereik dan maar nikon 18-70 voor 200 euro plus dat ik nog een 70-300 te kort kom om hetzelfde te bereik te hebben als mijn fz50.
            maar die heb ik momenteel nog niet wegens centjes te kort.

            Een brigde is heel handig als je het extreme niet nodig hebt. Heb je geen superbreedhoek nodig en geen supertele en snelle lenzen, Dan zou ik voor een bridge gaan. Goedkoper en toch zeer degelijk.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #21
              Re: 1000€

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Eigenlijk valt deze vraag niet te beantwoorden omdat er toch heel wat meer duidelijkheid zou moeten zijn over wat voor fotografie je eigenlijk wenst te doen.

              Is het bijv echt vaak lowlight dan voldoet hier nog niets dat men reeds voorgesteld heeft. Dan ga je beter voor een set met prime lenzen.
              Maar eigenlijk moet je toch meer uitzoeken wat je juist wil kunnen en hoe.
              Ik trek op reis veel foto's. Dat is uiteraard heel divers: landschappen, portretten, acties, architectuur natuur.....En dat is de hoofdbrok. Ik trek de meeste opreis, mn beste en de vereisten zijn daar ook allemaal op gericht

              Daarbuiten kan t nog evolueren, ik ben nog geen jaren met fotografie bezig, ben verre van een pro en heb helemaal niet die ambitie. Dus het moet nog kristalliseren of en zoja welke soort fotografie me meer interesseert.

              Dus ik kan niet antwoorden op een meerkeuzevraag waarbij ik hokjes moet aanvinken, maar als je echt wil:
              O studio
              O concerten
              V landschappen
              O macro's
              0 treinen/vliegtuigen
              V portretten
              V sport
              O Reclame
              V familiekiekjes
              O naakt
              V architectuur

              Verder: niet óp de mountainbike! ik ga vaak afdalen, meestal n t buitenland. En dan is t wel s tof om foto's te hebben van wat je allemaal uitspookt. Mindere prioriteit dan de reisfoto's. Sites als deze
              sports, mountain biking, mtb, downhill, freeride, badminton, shots, pics, pictures, photos, photographs, photography, digital photography, concerts, dance, festivals

              geven t idee wel weer. Niet dat ik dat nivo ambieer
              http://www.effieweg.tk

              Comment


              • #22
                Re: 1000€

                wie mn voorbije posts een beetje gevolged heeft: ik ben in mn zoektocht de keuze nu stevig aan t beperken. Momenteel is t nek aan nek tussen een K10 met 18-55 en 55-200 tegen een D80 met 18-200VR. Het naaldje schommelt vandag to dag eigenlijk, en is nog niet stabiel.

                Pentax
                +stofmaatregelen
                +goeie reputatie vr ruis
                +2 lenzen: niet altijd de hele walvis mee
                +goeie naam vr service
                +scoort goed qua ruis
                -schijnt moeilijk scherp te stellen bij weinig licht
                -groot en zwaar (zeker met 2 lenzen)
                -witbalans soms ni stabiel (ergens gelezen hier)

                +Nikon
                +geen banding
                +compacter
                +kan al eens een lensje lenen, of 2e hands scoren
                -batterijen schijnen niet extreem lang mee te gaan
                -ruis
                -flitser: rear curtain (gebruik ik vaak op de D50 die ik wel s leen van mn pa)

                iemand die hier graag commentaar op heeft, of argumenten die nog niet genoemd zijn?
                http://www.effieweg.tk

                Comment


                • #23
                  Re: 1000€

                  Neem ze beiden eens vast en laat je gevoel doorwegen.

                  De zgn VPN banding op de K10D ga je in de praktijk nauwelijks merken evenals de ruis op de D80. 't Verschil in gewicht lijkt me te verwaarlozen. Tweedehands kan je als je genoeg zoekt voor beiden wel wat vinden hoor, hoewel je bij Pentax je zoekterritorium mss wat internationaler moet maken... Maar dat kan in deze tijden van internet en globalisering niet echt een probleem zijn. Dat was het althans nooit voor mij...

                  't Belangrijkste verschil moet stabilisering op alle objectieven zijn bij de K10D tg de in-objectief stabilisatie bij de 18-200VR (maar niet in andere objectieven, zeker niet in de tweedehandse). En daarnaast de weather sealing (stof- en spatwaterdichtheid) van de K10D. Voor mij is dat laatste essentieel op reis. Ik weet natuurlijk niet wat voor reizen je op oog hebt, maar mijn camera's krijgen toch altijd hun aandeel aan stof en regen... Met de K10D fotografeer je rustig verder, terwijl je ander gerief mss best wegstopt bij de eerste druppels...

                  Maar het gevoel bij vasthouden zou toch moeten doorwegen... idealiter geblinddoekt...

                  Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment


                  • #24
                    Re: 1000€

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Als ik eerlijk mag zijn, voor 1000€ geen SLR met nog glas bij. Dus een goede hybride camera is hier aan te raden denk ik.
                    Dit eerste advies was m.i. het verstandigste. (zéker als je het op reisfotografie hebt)

                    wacht effe en probeer deze eens uit:

                    http://www.dpreview.com/news/0801/08...ujifS100FS.asp

                    (zie ook thread op dit forum hierover)
                    equipment: camera's, lenses & some imagination

                    Comment

                    Working...
                    X