Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S2 en de Sigma 100-300 F4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S2 en de Sigma 100-300 F4

Gisteren mijn S2 gehad en zette deze aan stond er gelijk ERR op het display. Even de manuel lezen en deze vertelde dat de AA batterijen vervangen moesten worden. Ze kwamen net uit de oplader maar zoals altijd twijfel je aan jezelf en pakt een nieuw setje. Niet helpen dus, en terug naar Photex in Rotterdam waar Artur mijn uitstekend heeft geholpen. Nieuwe 123 erin en weg was de ERR. Alleen bij langere tijd uitstaan komt ie weer terug dus morgen de nieuwe body halen. Vind ik een prima service van het fotozaakje, die trouwens even duur was als Kamera Express. En over die zaak kan ik nog uren schrijven dus dat doe ik dan maar niet.
    Vandaag kwam er binnen de Sigma 100-300 F4, waarvan ik dacht dat het een prima lens zou zijn. Dat is het ook totdat ik merkte dat de lens niet scherpstelde op oneindig en net boven de 150 mm.
    Twee andere body's gepakt en ook bij deze werkt de lens niet goed, dus probleem was gevonden in de lens. Koijnenberg gebeld en de lens wordt dinsdag omgeruild omdat er dan pas nieuwe binnenkomen. Weer geen verkeerde service vind ik zelf. Ok heb ik Sigma nog gebeld of ze ook wisten van de problemen van deze lens maar daar was natuurlijk niets van bekend. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en hoop toch binnenkort weer een paar foto's te kunnen plaatsen met de lens en body.

Al met al geen beste week, ik denk dat ik maar in bed blijf de rest van de week.

A9 II + 200-600

Ardi,

Ik zou er maar een MB16 onderhangen geen batt. probleem meer.
    Rob
    Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
    Its not what you have, but who you are!

Comment

Originally posted by vliege
      Ardi,

Rob
      Maar dan wel druppels soldeer boven op de kontakten van de MB16 aanbrengen, daar je je anders heel veel uitvallen van de kamera op de hals haalt. Ook alle opstaande randen aan de bovenzijde van de MB16, daar waar hij tegen de S2-body aankomt, glad vijlen.

Heb voor een paar klanten al heel, maar dan ook al heel lang een aantal MB16's in bestelling staan, lijkt in Nederland bijna niet aan te komen.

jacques.

Comment

Hoi aws,

Als je wil zien, wat er uit je S2 kan komen, dan de micro Nikkor 60mm 2.8 AF er op zetten. Dan maar eens vergelijken met wat je krijgt met de andere lenzen.

M.i. moet je ook niet de fout maken de kwaliteit van het beeld 12Mpixel op 100% op je monitor te bekijken zonder je te realiseren, dat je dan tegen een 1,50 brede 'afdruk' zit te kijken op 30 cm afstand !

Als je zo dadeleijk een body hebt zonder problemen, zal je gevoel wel weer snel ten goede veranderen,

jacques.

Comment

Maar dan wel druppels soldeer boven op de kontakten van de MB16 aanbrengen, daar je je anders heel veel uitvallen van de kamera op de hals haalt. Ook alle opstaande randen aan de bovenzijde van de MB16, daar waar hij tegen de S2-body aankomt, glad vijlen.

Heb voor een paar klanten al heel, maar dan ook al heel lang een aantal MB16's in bestelling staan, lijkt in Nederland bijna niet aan te komen.
          Sinds gister hangt bij mij de MB16 er ook onder! Gelet op je opmerking Jacques maik me geloof ik wel heel gelukkig prijzen dat ik het als occasion tegenkwam! Mijn buurman heeft met zijn frees alle randen (hier en daar was achterafgezien niet nodig ) met de rest van de bodem gelijk gemaakt. Ik heb niet hoeven solderen, maar wel een stukje tape om de quasi CR's moeten wikkelen, zodat het geheel goed op de plaats blijft; want inderdaad door een beetje verschuiven wil het contact verloren gaan en dus uitval.

BTW: Jacques, heb jij een fotozaak?

Jan
          You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Er bestaat een herlaadbare versie van de CR123 !
            http://www.2cr5.co.uk
            Dit is misschien een goedkopere en elegantere oplossing.

Robert

Originally posted by jacques
            Ardi,

Rob

jacques.

CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

Hoi Jan,

Nee, ik heb geen fotozaak, maar via mijn computerhandel koop ik wel heel veel dingen anders in, dan in de winkel.

Heb weleens, zonder eerst de forumregels te raadplegen een aanbieding voor imagetanks gedaan, echt tegen voor Belgie en Nederland een 'afbraakprijs', maar dat werd toch niet echt op prijsgesteld.

Overigens wordt er door de importeurs in Nederland een scherm rond de handel opgetrokken om de fotowinkel te beschermen, zo kan ik wel ditale bodies rechtstreeks inkopen, wel van bepaalde merken dan, he nou net geen Fuji ;-(, maar als ik dan over een lens begin, dan zeggen ze doodleuk, nee meneer een lens is analoog, net of ik bodies zou kunnen verkopen, om daarna tegen de klant te zeggen, de lenzen moet u maar ergens anders halen. Nou ja, wat zwaardere netwerkservers leveren, is ook niet zo'n slechte zaak,

jacques.

PS Jan, een beetje soldeer op de kontakten kan echt geen kwaad, eerst werkt het OK zonder, maar ga de kamera maar eens afwisselend in landschaps en portretstand gebruiken op een gegeven ogenblik valt die dan uit. Na ongeveer 15 sets CR123tjes te hebben opgebruikt, gebruik ik sinds januari de MB16, met HAMA 2000mAh cellen, en een Smart-lader, laadt in een uurtje 4 stuks AA-tjes.

Comment

Hoi,

Er zijn S2 camera met een firmware fout. En de geven een ERR, staat op de site van Fuji aangegeven welke serie nummers het zijn.

Ik heb ook problemen met een sigma gehad, betrof een 17-35 die alleen op oneindig ging met een super hoog contrast. Het schijnt dat Sigma er wel vanaf weet, de lens moet worden afgesteld op de camera. Vraag me niet hoe, ik heb de mijne terug gebracht en hoorde het verhaal later pas.

Grtz Willem.
                Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

Comment

Helaas waren het niet de batterijen maar de camera. Vandaag de nieuwe gehad en ben nu in het rijke bezit van 2 DSLR. Toch even een weekendje gaat toeren. Dinsdag wordt de lens omgewisseld en dan kunnen we eindelijk weer eens op die voetballers gaan schieten. De tijd dringt want op een paar toernooien na is ales afgelopen.
                  Bedankt maar mijn nummer begint met 31 en niet met 24. Ik ben trouwens met Photex al bij Fuji NL geweest want zijn winkel zit in het oude pand van Fuji en 100 mtr verderop zit nu Fuji NL.
                  A9 II + 200-600

Comment

Hoi Jacques,
                    goh wat knap dat je naast een eigen bedrijf ook nog zoveel tijd voor fotografie weet te vinden! Maar dat van het zoeken naar talloze MB16's kan ik nu begrijpen. Wat betreft die contactje,mocht gaan gebeuren wat jij voorspelt, wel dan is de soldeerbout gauw gepakt!

Maar goed we zijn inmiddels wel een beetje off-topic geraakt!

Jan
                    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Hoi,

Bel eens naar deze jongens. Ik heb die van mij daar vandaan.

Foto Klein Professional
                      Weena 701/PB 29144
                      3013 AM/3001 CG Rotterdam
                      tel. 010-4141344
                      fax. 010-4144279
                      Ben trouwens nog opzoek naar iemand die zijn CD met Fuji Hyper Utility Software HS-S2 niet meer gebruikt.?? ter overname
                      Groet,
                      Rob
                      Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari

Comment

Hoi,

Ben trouwens nog opzoek naar iemand die zijn CD met Fuji Hyper Utility Software HS-S2 niet meer gebruikt.?? ter overname
                        Groet,
                        Rob
                        Lol, ik ook.

Grtz Willem
                        Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

Comment

Willem,

Dit is de link naar de handleiding voor de MB16 verbouwing.
                          http://www.pbase.com/dannerw/mb16s2

Heb wel de MAC Ex converter, Wil er iemand ruilen???

Comment

De nieuwe S2 werkt gelukkig goed en dat is goed voor mijn vertrouwen in de camera. Nu nog e lens vervangen en dan eindelijk eens na een week schieten. Ben op zoek gegaan naar de oplaadbare versie van de CR123 en heeft deze gevonden bij een klein electronicazaakje. Gelijk maar 4 gekocht met lader zodat ik altijd wat achter de hand heeft. De bodem van de portemonnee was wel gelijk te zien maar ja je moet wat over hebben voor je hobby. En gelukkig brengen mijn jonge vogels genoeg op om dit te bekostigen.
                            A9 II + 200-600

Comment

Hyper-Utility Software HS-S2

hallo,
                              ik zoek ook de software hs-s2, van iemand die geen s2 meer heeft of z'n originele cd wil verkopen.
                              het betreft de shooting software
                              alvast bedankt
                              Nikon D1 / Sb-28dx / Sb-24 vivitar 28-200 / nikkor 28-70 / Pentax optio 450

Comment

Working...
                              X