Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF-28-200MM f3.8-5.6 met finepix S2 Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron AF-28-200MM f3.8-5.6 met finepix S2 Pro

hallo,

ik had een vraag of iemand ervaaring had met deze lens.
    en als het kan in kombinatie met in de titel vernoemde camera?(niet vereist).

Bedankt

PD, ik gebruik de Tamron 28-300 icm S2, zie mij website, de Capelle/Nieuwerkerk pics zijn met deze lens gemaakt. Heb er goede ervaringen mee, was vandaag op de Apenheul in Apeldoorn en heb er prachtige foto's gemaakt met de Tamron/S2. Tevens de materiaal sterkte getest, op een moment hing er een aapje aan de zonnekap om de lens van binnen te bekijken en zaten er 2 op!. Heb er helaas geen foto van

gr rob
    http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Tamron lenzen zonder 'SP' in hun benaming zijn echt niet goed genoeg om het beste uit je S2 te halen. DE 28-300 super zoom mist heel, maar dan ook heel veel scherpte.

Tamron met redelijk groot en heel bruikbaar zoombereik is de SP 24-135mm 3.5-5.6 AF IF Macro is in deze range en voor de te betalen prijs uitzonderlijk goed, maar begrijp me niet even gaavn vergelijken met een goede prime.

Een andere Tamron die uitstekend presteert id de 90mm 2.8 AF Macro, eveneens uit de SP serie, is echt een topper voor een prime in dit gebied en met deze lichtsterkte.

In het algemeen is op te merken, dat lenzen, die je in 'goedkopre' SLR-setjes ziet aangeboden, echte afraders zijn voor gebruik op een S2.

Goedkoop beginnen met een fijne lens op de S2, wel als je van zoom af wilt zien een standaard 50mm 1.8 AF Euro 150, of als je extreem kleine DOF wilt kunnen gebruiken de 50mm 1.4 AF ongeveer E 350,--

Voor een eerste betaalbare en met een fijn zoombereik, kies je de Tamron 24-135, welke effectief 36 to 205mm bereik levert.

Dirk Vermeirre heeft de 28-300 mm gehad en gebruikt op zijn S1, redelijk resultaat, maar op zijn S2, bijna onbruikbaar te noemen.

Daar ik ook veel 'onscherpe' foto's maak, zal dit betoog bij sommige personen wel vreemd overkomen, maar het kiezen voor het maken van een minder scherpe foto, vind ik totaal verschillen met alleen maar onscherpe foto's kunnen maken, omdat de lens van onvoldoende kwaliteit is.

jacques.

Comment

Working...
      X