Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie, Canon of Nikon??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

    Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
    strange
    op alle grote mountainbikewedstrijden waar ik de laatste drie jaar geweest ben zie ik het meeste de Nikon's
    de prof's daar kiezen resoluut voor de nikon zeker als ze met een flister werken
    daar laat canon serieus wat steken vallen kwestie juiste belichting
    Dat kan best zijn, maar het hangt een beetje van sport tot sport af. Zo zijn er in de wielerwereld behoorlijk wat Nikon fotografen en in het voetbal (en de rest) is Canon zeker in de meerderheid. Ik zit op voetbalwedstrijden regelmatig tussen 30 andere fotografen en dan kan je al eens een betrouwbaar onderzoek doen. Op voetbalwedstrijden zal het zo'n 80% Canon zijn. Een belangrijke reden hiervoor is dat Canon beter scoort (scoorde???) op hoge ISO waarden die je in't voetbal zeker nodig hebt. In de wielrennerij (en mountainbike) is dit een stuk minder belangrijk en dat zou het verschil kunnen verklaren. Ik ben sinds een dik jaar overgestapt van Nikon naar Canon en heb daar nog geen spijt van gehad. Ik moet wel toegeven dat ik verrast ben door de specificaties van de 3D. Vorig jaar was de keuze snel gemaakt, maar het zou moeilijker zijn als ik nu zou moeten beslissen.

    Comment


    • #17
      Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
      Als je in staat bent om 15.000 - 20.000 Euro neer te tellen voor een nieuwe uitrusting en niet kunt beslissen, lijkt het me-los van de adviezen- een verstandige zaak om zelf te ervaren hoe genoemde Canon en Nikon uitrustingen jou bevallen door een of enkele dagen te gaan huren. Kost een paar honderd Euro maar met jouw budget lijkt me dat geen probleem te zijn ...

      Succes,

      Humphrey

      Als je zoveel geld gaat uitgeven en zelf niet kan beslissen

      Comment


      • #18
        Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

        Laat je gaan, doe gek....

        Als je al een berg NIKON materiaal hebt, ga je voor nikon.

        In je TS staat bij de body's (2x). 2x een canon van 7200 of bij Nikon 2 body's voor de prijs van 1 canon... En dan zeg je dat Nikon duurder is?

        Ik vind persoonlijk je vraag een beetje raar. Tevens vallen er hier op het forum genoeg nikon/canon wars te lezen, met ieder zijn eigen voorkeur.
        Eigenlijk wilde ik NIET reageren, maar ik kon het niet laten. Meer dan dit ga ik ook niet reageren.
        Last edited by yoy; 4 januari 2008, 10:16.
        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

        Comment


        • #19
          Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

          Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht

          In je TS staat bij de body's (2x). 2x een canon van 7200 of bij Nikon 2 body's voor de prijs van 1 canon... En dan zeg je dat Nikon duurder is?
          bij mijn weten kost de canon 1DmkIII nog altijd maar 3500 euro hoor, en geen 7200
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

            Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
            Laat je gaan, doe gek....

            Als je al een berg NIKON materiaal hebt, ga je voor nikon.

            In je TS staat bij de body's (2x). 2x een canon van 7200 of bij Nikon 2 body's voor de prijs van 1 canon... En dan zeg je dat Nikon duurder is?

            Ik vind persoonlijk je vraag een beetje raar. Tevens vallen er hier op het forum genoeg nikon/canon wars te lezen, met ieder zijn eigen voorkeur.
            Eigenlijk wilde ik NIET reageren, maar ik kon het niet laten. Meer dan dit ga ik ook niet reageren.
            Moet je ook niet doen, als je niet weet waar je over praat.
            Ik heb duidelijk aangegeven dat ik uit een nul situatie vertrekt, dus waarom een domme/rare vraag.
            Trouwens, rare vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
            Dat heb je immers zelf bewezen.
            Last edited by pinokio; 4 januari 2008, 10:42.

            Comment


            • #21
              Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              bij mijn weten kost de canon 1DmkIII nog altijd maar 3500 euro hoor, en geen 7200
              een 1Ds mark III kost 7200

              Comment


              • #22
                Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                een 1Ds mark III kost 7200
                Je hebt verkeerd gelezen powerkiller, Pinokio wil een 1D III

                Comment


                • #23
                  Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                  Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                  Je hebt verkeerd gelezen powerkiller, Pinokio wil een 1D III
                  neenee, yoy heeft verkeerd gelezen, powerkiller heeft goed gelezen
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                    Niet dat ik er iets vanaf weet hoor, maar bij Tennis/Voetbal herken ik toch altijd een berg fotografen met grote witte lenzen.. dus Canon?..

                    M
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                      Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                      Niet dat ik er iets vanaf weet hoor, maar bij Tennis/Voetbal herken ik toch altijd een berg fotografen met grote witte lenzen.. dus Canon?..

                      M

                      Inderdaad...........dat klopt.
                      En hoe dat komt...??????

                      Die hebben geen centen om een echte camera te kopen
                      Nikon spul

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                        Inderdaad...........dat klopt.
                        En hoe dat komt...??????

                        Die hebben geen centen om een echte camera te kopen
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                          Welke reactie verwacht je anders na wat je zelf en ook Jeff schrijft

                          Nikon had tot voor kort geen hoge resolutie camera met goede hoge ISO en geen lange tele's met VR. Met de D3 en AFS VR 400 f/2.8, 500 f/4 en 600mm f/4 en niet te vergeten de excellente 200-400mm f/4 heeft Nikon eindelijk evenwaardig materiaal om Canon te beconcurreren voor sportfotografie in low light. Voeg hierbij de recente Canon 1DIII AF perikelen die het vertrouwen ook geen deugd deden en je zal de zwarte toeters langs de sportvelden wel terug zien opduiken

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Welke reactie verwacht je anders na wat je zelf en ook Jeff schrijft

                            Nikon had tot voor kort geen hoge resolutie camera met goede hoge ISO en geen lange tele's met VR. Met de D3 en AFS VR 400 f/2.8, 500 f/4 en 600mm f/4 en niet te vergeten de excellente 200-400mm f/4 heeft Nikon eindelijk evenwaardig materiaal om Canon te beconcurreren voor sportfotografie in low light. Voeg hierbij de recente Canon 1DIII AF perikelen die het vertrouwen ook geen deugd deden en je zal de zwarte toeters langs de sportvelden wel terug zien opduiken
                            Dat is juist, maar of nu iedereen plots gans zijn canontoeters gaat verkopen is nog maar de vraag.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                              Dat is juist, maar of nu iedereen plots gans zijn canontoeters gaat verkopen is nog maar de vraag.
                              de grote toeters langs de grote sportvelden.... die worden geleend of gehuurd ... die jongens kopen echt niet allemaal dergelijke lenzen hoor...

                              bij de grote evenementen zijn de grote cameramerken zelfs aanwezig om hun materiaal uit te lenen
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                                Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                                de grote toeters langs de grote sportvelden.... die worden geleend of gehuurd ... die jongens kopen echt niet allemaal dergelijke lenzen hoor...
                                Maakt dat dan verschil? Die uitleners, redacties of verhuurders zitten toch ook met die spullen?

                                Comment

                                Working...
                                X