Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-510 geen sportbeest ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

    Ergens wel Maar 't is natuurlijk ook nog een nieuw toestel.
    Sony a200 /Minolta 28-105/Minolta 50mm F1,7/Minolta 70-210mm F4 Beercan - Canon Ixus 850

    Comment


    • #17
      Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

      Er zijn hier weinig Olympus gebruikers. Ik ben bang dat je je informatie ergens anders vandaan moet halen. Dat er weinig over Olympus en zaalsport hier te vinden is, wil niet zeggen dat de camera daarvoor niet geschikt zal zijn. Het wil alleen maar zeggen dat hier weinig Olympus eigenaren zijn.

      Groeten,
      Bart

      Comment


      • #18
        Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

        Kijk anders even op DPR, daar heb ik dit gevonden:
        http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=26300982

        MVG,

        Comment


        • #19
          Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

          Kijk eens naar de Olympus SLR geschiedenis. Dat biedt geen vertrouwen voor de toekomst
          Ik ben op zoek naar een MB-20.

          Comment


          • #20
            Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

            Oorspronkelijk geplaatst door mrfets Bekijk bericht
            Ergens wel Maar 't is natuurlijk ook nog een nieuw toestel.
            Zaalsport staat bijna altijd gelijk aan geen ideale verlichting wat op zicht gelijk staat aan hoge ISO's. Hoge ISO's staat dan gelijk aan hoe kleiner de sensor, hoe meer ruis.
            De Olympus is hier met zijn 4/3de sensor serieus in het nadeel, waardoor hij zeker geen ideale camera is voor zaalsporten. De nieuwe D3 van Nikon daar en tegen zal met zijn FF sensor en nieuwe generatie van hardware nieuwe normen leggen. Hij heeft maar één nadeel. €€€€€

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #21
              Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

              Oorspronkelijk geplaatst door mrfets Bekijk bericht
              Nu staat ie daar in elk geval voor 711 euro, niet 611, en NIET op voorraad ..

              Comment


              • #22
                Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                Nu staat ie daar in elk geval voor 711 euro, niet 611, en NIET op voorraad ..
                Op de E-510 is er een cashback van 100€, wat TS ook al had vermeld...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #23
                  Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                  647 bij redcoon in nl, 657 in belgie ...weet niet of de cashback er al af is...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                    Er zijn hier weinig Olympus gebruikers. Ik ben bang dat je je informatie ergens anders vandaan moet halen. Dat er weinig over Olympus en zaalsport hier te vinden is, wil niet zeggen dat de camera daarvoor niet geschikt zal zijn. Het wil alleen maar zeggen dat hier weinig Olympus eigenaren zijn.

                    Groeten,
                    Bart
                    En als ze wat zeggen worden ze voor gek gezet
                    Heb vandaag een workshop van Olympus gehad gegeven door twee profesionele fotografen en die bevestigden dat de stand SI2 uitstekend te gebruiken was voor bijv pannen
                    Kwam net een site tegen met revieuws van lenzen

                    Canon Nikon eat your hart out
                    Iedereen zit altijd tezeuren dat glas het belangrijkst is
                    Olympus heeft super lenzen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                      En als ze wat zeggen worden ze voor gek gezet
                      Heb vandaag een workshop van Olympus gehad gegeven door twee profesionele fotografen en die bevestigden dat de stand SI2 uitstekend te gebruiken was voor bijv pannen
                      Kwam net een site tegen met revieuws van lenzen

                      Canon Nikon eat your hart out
                      Iedereen zit altijd tezeuren dat glas het belangrijkst is
                      Olympus heeft super lenzen
                      Wat ik hiervan onthoud is dat is dat Olympus eigenaren super defensief worden als er iets minder goed over hun materiaal gezegd wordt.

                      Ik denk bij Olympus vooral aan een compacte DSLR met inderdaad goede objectieven, maar die hebben de andere merken ook

                      Comment


                      • #26
                        Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Wat ik hiervan onthoud is dat is dat Olympus eigenaren super defensief worden als er iets minder goed over hun materiaal gezegd wordt.

                        Ik denk bij Olympus vooral aan een compacte DSLR met inderdaad goede objectieven, maar die hebben de andere merken ook
                        Valt wel mee hoor Frank,
                        Ik voel me niet defensief en heb ook totaal geen belang om iets te verdedigen. Kijk ik verdien mijn geld niet met Olympus, ik verkoop het ook niet en heb er ook geen aandelen. Destijds heb ik echter wel een ontzettend goede koop gedaan aan mijn E330. Zeer voordelig had ik ineens een bereik van 28 tot 300 en dat relatief goedkoop met een beeldkwaliteit vele malen beter dan een compact.

                        Ik voel me niet emotioneel verbonden met Olympus en achterom kijken en het gras van de buren bekijken heeft mij alleen maar ontzettend veel geld gekost en mij weer terug gebracht naar het Olympus systeem. Schijnbaar spreken de beelden die uit de Oly camera's komen (en Pentax) mij het meeste aan.

                        Om dan te stellen dat alle Oly gebruikers defensief zijn vind ik nogal kort door de bocht.

                        Ik voel me in ieder geval niet zo. Ik ben ontzettend zeker van mijn zaak dat ik destijds een enorm goede en vooral voordelige aanschaf heb gedaan.

                        Groetjes,
                        Bart

                        Comment


                        • #27
                          Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                          Valt wel mee hoor Frank,
                          Ik voel me niet defensief en heb ook totaal geen belang om iets te verdedigen. Kijk ik verdien mijn geld niet met Olympus, ik verkoop het ook niet en heb er ook geen aandelen. Destijds heb ik echter wel een ontzettend goede koop gedaan aan mijn E330. Zeer voordelig had ik ineens een bereik van 28 tot 300 en dat relatief goedkoop met een beeldkwaliteit vele malen beter dan een compact.

                          Ik voel me niet emotioneel verbonden met Olympus en achterom kijken en het gras van de buren bekijken heeft mij alleen maar ontzettend veel geld gekost en mij weer terug gebracht naar het Olympus systeem. Schijnbaar spreken de beelden die uit de Oly camera's komen (en Pentax) mij het meeste aan.

                          Om dan te stellen dat alle Oly gebruikers defensief zijn vind ik nogal kort door de bocht.

                          Ik voel me in ieder geval niet zo. Ik ben ontzettend zeker van mijn zaak dat ik destijds een enorm goede en vooral voordelige aanschaf heb gedaan.

                          Groetjes,
                          Bart
                          Dat was inderdaad wat kort door de bocht

                          MVG,

                          Comment


                          • #28
                            Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Wat ik hiervan onthoud is dat is dat Olympus eigenaren super defensief worden als er iets minder goed over hun materiaal gezegd wordt.

                            Ik denk bij Olympus vooral aan een compacte DSLR met inderdaad goede objectieven, maar die hebben de andere merken ook
                            Wat mij altijd opvalt van niet Olympus gebruikers is dat ze altijd zitten tezeuren over de kleine sensor
                            Terwijl als je tele werkt dat alleen maar een voordeel is
                            Ze vergeten dat hun eigen camera achterloopt op punten zoals inbody IS ,werkende antistof functie ,kwaliteit van het glas en de prijzen daarvan

                            Comment


                            • #29
                              Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                              twee goede sites voor iemand die ook aan het twijfelen is:



                              en



                              Comment


                              • #30
                                Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                                Wat mij altijd opvalt van niet Olympus gebruikers is dat ze altijd zitten tezeuren over de kleine sensor
                                Terwijl als je tele werkt dat alleen maar een voordeel is
                                Ze vergeten dat hun eigen camera achterloopt op punten zoals inbody IS ,werkende antistof functie ,kwaliteit van het glas en de prijzen daarvan
                                Ik ben het niet met je eens over de verschillende technische aspecten, maar ga niet verder op de zaak in, omdat dit alleen maar weer de zoveelste zinloze discussie op gang zou brengen. Immers met beide systemen kan elke creatieve fotograaf fantastische resultaten behalen

                                Comment

                                Working...
                                X