Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 - D200 batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 - D200 batterijen

Ik betaald slechts € 40 p/st en dan is het prijsverschil alweer heel wat kleiner.
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      4 originele batterijen kosten 240€, de compatiebele kosten de helft. Ik werk al jaren met compatible batterijen en nog nooit één probleem gehad . . . wel met één originele. Gewoon pech natuurlijk.
      Dan is het wel jammer dat deze niet werken in je D300 mijn orriginele werken prima

Comment

Ik heb ook een D300 met battery-pack.
        ik heb mij hierbij een nep-batterij laten aansmeren die zogezegd compatibel was.

Het eerste wat al opviel, is dat ze niet chargeerde.

Als ik ze in het toestel stak, of in de grip, steeds kreeg ik de melding dat ze niet werkte.

In de D200 werkte hij wel

toch maar het zekere voor het onzekere genomen, en de batterij ingeruild voor een originele Nikon
        Mss iets minder mAh, maar wel zeker van de orginaliteit
        Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CODA-gfx Bekijk bericht
          Ik heb ook een D300 met battery-pack.
          Als ik ze in het toestel stak, of in de grip, steeds kreeg ik de melding dat ze niet werkte.
          In de D200 werkte hij wel, toch maar het zekere voor het onzekere genomen, en de batterij ingeruild voor een originele Nikon
          Mss iets minder mAh, maar wel zeker van de orginaliteit
          Ik heb dus net hetzelfde gedaan, ik heb 2 originele accu's in occasie kunnen kopen en die werken dus perfect . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

4 originele batterijen kosten 240€, de compatiebele kosten de helft.
            Moet ik hieruit afleiden dat je voor een camera 5 batterijen gebruikt (ervan uitgaande dat je een originele bij de camera gekregen hebt)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Moet ik hieruit afleiden dat je voor een camera 5 batterijen gebruikt (ervan uitgaande dat je een originele bij de camera gekregen hebt)?
              Toch niet Theo, ik had 1 batterij en wilde er 3 bijkopen, totaal 4 dus, vandaar de vergelijking met 4 batterijen . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Toch niet Theo, ik had 1 batterij en wilde er 3 bijkopen, totaal 4 dus, vandaar de vergelijking met 4 batterijen . . .
                Wie is Theo?

Toch een flink aantal. Ik had er twee voor mijn 20D en die zijn eigenlijk nooit nodig geweest. Tja, als je weken de rimboe intrekt maar met 1 batterijlading kwam ik toch gauw 2 a 3 dagen door.

Comment

Persoonlijk vind ik 2 batterijen ook wel voldoende. Bij mij is het zo: 1 in de cam en 1 volle reserve, is die in de camera plat dan wordt er gewisseld en 's avonds wordt er opgeladen. Met deze ben ik nog nooit zonder stroom gevallen. Natuurlijk in de broesse zou deze methode niet werken en iedereen koopt zoveel batterijen als hij zelf wil natuurlijk.

Wat betreft de compatibiliteit, de recente nikon camera's werken met batterijen met 3 contacten dat derde contact dient om de batterijstatus uit te lezen, dus de camera kan zien wanneer je batterij cappaciteit verminderd en aan vervanging toe is. Daar zou wel eens het probleem van niet goed functioneren kunnen zitten.

En hoe zit dat met hun flitsers: bij een kennis van mij werd haar gloednieuwe SB 800 flitser door lekkage vernietigt met batterijen die zij tegelijk bij de flitser kocht?
                  Bij mijn weten staat in de handleiding van de flitsers welke batterijen er kunnen gebruikt worden en welke voorzorgen men moet nemen om schade te voorkomen.
                  Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Fascinerend...Iedereen spreekt van 'namaakbatterijen' en 'namaakgrips'...Mag ik er dan van uit gaan dat Sigma-lenzen ook namaak zijn vermits ze niet door Nikon zelf gemaakt zijn? Als 'namaak' betekent dat iets niet onder 'volmacht' van Nikon gemaakt wordt dan klopt dit, maar een firma als Hähnel die al vanaf 1959 bezig is met batterijen maken, dan wil ik best een 'namaakbatterij' in mijn toestel...Ik heb enkel positieve reacties op deze batterijen gehoord...

Comment

Ik heb met mijn vroeger D50 ook altijd niet-nikon batterijen gebruikt (aan 5€ per stuk) en nooit enig probleem gehad. Op reis valt het regelmatig voor dat ik een dikke week geen stopcontact tegen kom, en dan heb ik graag genoeg batterijen bij. Als je die allemaal van nikon koopt kost dat een hoop geld en ik zie niet in wat het voordeel is.
                      Waarom ervan uitgaan dat een "namaak" batterij slechter is? Ik ben er zeker van dat nikon zijn batterijen bijna even goedkoop produceert dan "merk X". Ze maken er alleen veel meer winst op.

Een tijdje terug las ik in "reponse photo" een interview met een beroepsfotograaf die vooral natuurfoto's maakte o.a. voor national geographic. Die gebruikte ook alleen goedkope namaak batterijen die hij via ebay kocht. Volgens hem gingen zijn namaak exemplaren langer mee dan de echte nikons.

De gevaren van exploderende batterijen zijn sterk overdreven. Hoeveel mensen hebben dat ooit voorgehad? Die explosies zouden trouwens voorkomen bij het laden, dus niet in je camera.

Comment

Working...
                      X