Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallo,

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hallo,

Eindelijk mee op de boot gestapt van de digitale fotografie. Heb me gisteren een Canon G2 aangeschaft.
    Nu was mijn vraag, welke resolutie stel ik in om kwaliteits afdrukken te laten maken in de fotozaak (adrukken tot 18/24)

Jean.

35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Kwaliteit is in raw-mode fotos maken en dan converteren naar TIF en vervolgens de TIF op CD binnensteken.
    Bij alle andere oplossingen verlies je kwaliteit.

Comment

dit is niet echt waar! je verliest wel een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje van kwaliteit maar dit is zo klein bij een Jpg zodat je het niet zal zien met het blote oog

Comment

Dank je, zal eens een zelfde foto maken in meerdere bestandsformaten en vervolgens laten afdrukken.

35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Dank je, zal eens een zelfde foto maken in meerdere bestandsformaten en vervolgens laten afdrukken.

<font size=5></font id=size5>Dit is de juiste ingesteldheid, wetenschappelijk onderzoeken en later de resultaten meedelen, zo heeft iedereen er iets aan.
          mvg

Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik heb hier op het Forum nog maar weinigen gehoord die in RAW saven.
            De meesten gebruiken het beste JPEG-formaat : het saven gebeurt veel sneller, je kan meer foto's op je CF kwijt (7 à 9 maal meer) en aan de kwaliteit is het nauwelijks te merken.
            Bij normale JPEG (standard of iets dergelijks) merk je wel verlies in de kwaliteit bij de meeste foto's.

Comment

het ligt nu ook wel wat van printer tot printer. Wij hebben een zeefdrukkerij hier wordt meestal met TIFF gewerkt omdat je hierbij nog kleurencorrectie kan aanbrengen en Jpg wordt ook wel eens gebruikt vooral op gewoon A4 of A3 formaat

Comment

Afhankelijk van de soort opname is het verschil tussen RAW en JPEG soms goed te zien of juist niet. Alleen test opnames zullen je de uitslag geven. Als je niet echt kunt aanwijzen waar het verschil te zien is tussen een RAW/TIFF en een JPEG opname moet je letten op de 'rust' die een opname uitstraalt. Mijn ervaring is dat een RAW/TIFF opname een rustiger beeld geeft dan een JPEG. In ieder geval adviseer ik je héél voorzichtig te zijn met de compressiefaktor. Hoe hoger de compressie faktor, en hoe meer opnames op een kaartje passen, des te meer sprake is van die 'onrust'.

Ik ben in ieder geval iemand die de vertragingen van het werken met RAW voor lief neemt. Ik ben een zeer enthousiast digitaal fotograaf geworden maar ik hoop natuurlijk dat de digitale resolutie die van de analoge snel zal benaderen, laten we objectief zijn die resolutie ... wauw! Dus, voor maximale beeldkwaliteit: RAW-format.

Groetjes,
                Willem

Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Working...
                X