Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Praktijkervaringen met verschillen tussen Canon 1D Mark II(I) en xxD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Praktijkervaringen met verschillen tussen Canon 1D Mark II(I) en xxD

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
    Als ik jouw uitgebreide reactie lees dan heb je met name om de betere "handling" en de handige features gekozen voor de 1D Mark III, en niet eens zozeer vanwege de betere/mooiere beeldkwaliteit ten opzichte van de 40D; klopt die indruk?.

Zoals ik er nu tegenaan kijk zou mijn droomcamera er zo uit kunnen zien:

- 1,6 sensor
    - 10 - 12 MP
    - AF van de 1D Mark III
    - weathersealing
    - zo compact als mogelijk (zeg maar een body a la 5D/40D)
    - behoorlijk aantal frames per seconde ( 6 - 8, meer mag natuurlijk altijd ... maar ben ook bij sportopnames geen echte "filmer")
    - live view
    - ruisprestaties zodanig dat 3200 ISO goed bruikbaar is
    - prijs: zo laag mogelijk (zuinige Hollander, need I say more ), maar realistisch gezien misschien een 2000 Euro

Misschien wel de ingredienten voor een 50D ?
    Ik wil niet veel zeggen, maar ik denk niet dat een betere beeldkwaliteit een argument is. Al deze genoemde camera's leveren beelden op die goed zijn. Het zijn de mogelijkheden die het verschil maken.
    Maar alle gekheid op een stokje, de specs die je opnoemt wijzen in een enkele richting: de 40D. Je hebt je eigen antwoord al gegeven.

En Jan, dat uitlokken van weer een zinloze Nikon-Canon discussie toont een aanzienlijk kortzichtige blik . De vraag van de topicstarter was duidelijk en zijn antwoord op jouw reactie zegt boekdelen.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
      En Jan, dat uitlokken van weer een zinloze Nikon-Canon discussie toont een aanzienlijk kortzichtige blik . De vraag van de topicstarter was duidelijk en zijn antwoord op jouw reactie zegt boekdelen.
      Dat weten we dan ook weer.

Ik heb niet de specs van de topic starter opgesteld.
      En ik fotografeer nog altijd met Canon.
      En ik volg het antwoord van de topic starter.

Veel geluk met uw 40D en/of 1DIII.

Jan.

Comment

Ik heb zelf 5 jaar met een 10D gewerkt, tot recent, wanneer ik overgetapt ben naar een 1DM3. Ik ook heb lang getwijfelt tussen een 5D en een 1DM3.

De 1DM3 is inderdaad groter en zwaarder dan een 10D, maar niet dan een 10D met battery grip. Om eerlijk te zijn ligt de 1D beter in de hand, en ios get gemakkelijker om het toestel stabiel te houden tijdens het fotograferen. Natuurlijk met de 10D had je de optie om zonder battery grip te werken, iets dat ik nooit deed. Mijn vriendin gebruikt no echter de 10D zonder battery grip, dus je ziet maar, het hangt allemaal af van persoon tot persoon.

De beelden die uit een 1D komen zijn prima, de beelden die uit een 10D komen zijn echter ook prima Vergeet niet dat het objectief steeds het belangerijkste onderdeel is .

Hoe voelt de 1DM3 aan? Supper, je voelt echt dat het een werkpaard is, en dat je een stevig toestel in handen hebt. De snelheid tov de 10D is enorm (de 10D is dan ook wel al een paar generaties oud). De bediening van het toestel is heel aangenaam (blijkbaar een grote verbetering tov de 1DM2).

Aan de andere kant, toen ik twijfelde tss een 5D en een 1DM3 was het prijsverschil aanzienlijk kleiner. Nu heb je twee 5D's voor de prijs van één 1DM3! Langs de andere kant mag je er zo goed van zeker van zijn dat de 5D zal vervangen worden tijdens de komende maanden.

Ik heb in ieder geval geen spijt van mijn aankoom de 1DM3 is een heel aangenaam toestel om mee te werken, welke alles in huis heeft om in minder goede omstandigheden gewoon te kunnen doorwerken.
        Canon met glas...

Comment

Die 1D Mark III blijft natuurlijk stukken duurder dan een 40D maar in recente weken is de prijs wel behoorlijk gezakt naar nog net geen 3300 Euro bij Cameranu.nl. Heeft het iets te maken met de naderende PMA (24 januari), de AI-servoproblemen of is dit een "gewone" prijsaanpassing? Wie het weet mag het zeggen ......

Comment

Die 1D Mark III blijft natuurlijk stukken duurder dan een 40D maar in recente weken is de prijs wel behoorlijk gezakt naar nog net geen 3300 Euro bij Cameranu.nl. Heeft het iets te maken met de naderende PMA (24 januari), de AI-servoproblemen of is dit een "gewone" prijsaanpassing? Wie het weet mag het zeggen ......
            wordt Of er een relatie is met de PMA weet ik niet maar in een dag is de prijs bij de internetwinkels fors gestegen (Cameranu.nl bijvoorbeeld van 3239 -> 3699 Euro !)

Comment

wordt Of er een relatie is met de PMA weet ik niet maar in een dag is de prijs bij de internetwinkels fors gestegen (Cameranu.nl bijvoorbeeld van 3239 -> 3699 Euro !)
              zouden we durven hopen op een 1DmkIIIn?
              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
              X