Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ18 of Nikon D40x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Panasonic FZ18 of Nikon D40x

CANON EOS450D (wordt hoogstwaarschijnlijk eind Januari voorgesteld op de PMA2008 in L.A.). Canon zal hopelijk weer uitpakken met de nodige innovatie's voor beste prijs/kwaliteit. Hoop live-view, anti-shake in body, filmen (geruchten maar geloof er niet veel van).

Nog maandje uithouden..
    En indien je Nikon of Panasonic neemt, ook best maandje wachten, elk merk brengt dan nieuwe camera's uit...

Greetz,
    Innovator

Comment

een dslr wordt 't niet meer hoor...

kom van een 1D mk2+5D & hoop goed glas...
      heb alles de deur uitgedaan, ga gwn een compactje aanschaffen voor de huis en tuinfoto's :-) goed genoeg voor wat webfoto's en een 10*15 printje af en toe

zo'n miniding is het nu ook weer niet, was vroeger na een hoop minicompactjes a la powershot's gehad te hebben tevreden van mijn pro1 dus ga ik terug voor zoiets in die richting...

de fz18 ligt me wel, nadelen zijn voor mij die beeldproblemen (als ze er al zijn) , geen bediening tijdens filmen

ma de rest ligt me wel heel goed

binnekort toch eens testen

ps kan je alleen niet meer zoomen tijdens filmen of ook geen belichting meer regelen?

Comment

Vandaag naar de winkel om een Panasonic FZ18 aan te schaffen. Ben zonder terug gekomen. Reden, tijdelijk niet leverbaar.
        Zou dit niet te maken hebben met het bleu band probleem?
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
          Vandaag naar de winkel om een Panasonic FZ18 aan te schaffen. Ben zonder terug gekomen. Reden, tijdelijk niet leverbaar.
          Zou dit niet te maken hebben met het bleu band probleem?
          nee ze zijn gewoon op ( de zwarte toch )

vrijdag ook naar turnhout gereden om de fz18 eens te testen,ze hadden een demo die ook al verkocht was... zou volgende week terug binne komen... volgens een van die verkopers...

toen ik ff bij mij in het dorp bij de fotozaak binneliep om te zien of die 'r geen meer had ligge en 'm dan miss aan dezelfde prijs kon meepikke als konijn had die ook enkel de zilveren liggen en hij verzekerde mij dat bij bij panasonic out of stock is en binne 1 a 2 weken bij panasonic een nieuwe levering komt... en dan moeten ze nog verstuurd worden naar de winkels

dan nog maar ff wachten zeker...

vond 't wel een goed toestel, ruis op iso 800 was nog te doen(moet toch maar dienen voor webformaatfoto's en 10*15 afdrukken ) hoger ben ik niet geweest, gaat toch de foute kant op met die compacts dan

enige minpunt is dat je niet kan zoomen of bedienen tijdens filmfunctie

Comment

enige minpunt is dat je niet kan zoomen of bedienen tijdens filmfunctie
            Kijk dan eens naar de canon S5.
            foto's zijn verglijkbaar met de FZ18 maar heeft een veel betere filmfunctie.
            Janus.
            Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
            Enkele van mijn foto's

Comment

Of de FZ50. Kan alles wat de FZ18 kan en meer. Zoals (manueel, zoomring) zoomen tijdens filmen. Bediening is ook meer DSLR-like. Maar wel iets duurder en minder groothoek.

Comment

Hoi ik ben de gelukkige bezitter van een Fuji Finepix met 10x zoom. Ik heb als opvolger steeds gedacht aan de FZ18 omdat ik met de Fuji aardige foto's maakte. Totdat ik na een hele tijd weer opnames maakte met een analoge Canon EOS. Ik schrok van het verschil in reactietijd, gewoon klik en hij gaat. Als ik met de Fuji afdruk op een vogel is het echt afwachten of hij in focus komt en wanneer. Bij het proberen van de FZ18 had ik niet de indruk dat hij veel beter ging dan de oude Fuji. Voor mij is de strijd weer helemaal open: leuke plaatjes voor 300 euro en een hoop ergernis, of genieten voor het dubbele (of driedubbele, of...).
                Overigens, NABI: ik zag dat de FZ50 maar 12x zoomt dus volgens mij kan hij niet alles wat de FZ18 kan hoor!
                Last edited by hugie45; 7 januari 2008, 19:45.

Comment

Hey Hugie45
                  De zoom van de FZ18 is een 28-504 en deze van de FZ30/50 is
                  35-420 (of 432? laat ik effe in het midden)
                  Dus 18x is meer dan 12x, daar heb je gelijk in. Maar is dat beter? Het grootste pluspunt is volgens mij de 28mm tov 35mm. De extra tele kan mij persoonlijk in ieder geval niet bekoren.
                  Geef mij maar de betere snelheid van de FZ30/50 tov de FZ18 en de manuele zoom. Dat alleen rechtvaardigt de meerprijs. Voor mij toch. Ik begrijp dat dat niet voor iedereen geldt.
                  Is overigens de Fuji s8000 niks voor jou? Ook 18x zoom (27-486 of zoiets). Ik denk wel dat de s8000 niet veel sneller is dan de FZ18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
                    Kijk dan eens naar de canon S5.
                    foto's zijn verglijkbaar met de FZ18 maar heeft een veel betere filmfunctie.
                    was eigelijk mijn nr 1 , maar wou graag wat groothoek en geen zin om met converters te werken...
                    heb al mijn profspulle verkocht ( 1d mk2 + 5d en een hoop goed glas ) en ga 't op een compact houden, maar als je eens die groothoek gewend bent is 36 mm niet veel soeps, maar we zien wel, die fz18 is momenteel toch uitgeput in het zwart...

Comment

Ik ben bang dat er twee forumthreads dooreen lopen, maar goed het gaat nog steeds over camera's:
                      De Fuji S8000 kan inderdaad 18x zoomen net als de FZ18, maar ik heb hem nog niet in de hand gehad. Ik fotografeer vogels en heb dus nooit genoeg zoom. Vooral als je onderwerp klein is kun je in een electronische zoeker alleen zien of je goed scherp staat als je enorm inzoomt, soms zelfs met digitale zoom. Echter voor vliegende vogels is de snelheid van de autofocus veel belangrijker, maar daar is moeilijk een getal aan te hangen. Dus moet ik ze gewoon proberen...

Comment

@ Hugie,

Vergeet nu die ....x zoom nu even, dat is alleen het verschil tussen tele en groothoek bereik.
                        Een 10-100mm lens ik ook 10X zoom maar daar heb jij niets aan voor je vogeltjes.
                        De Fuji heeft een bereik van 27-486mm
                        De FZ 18 heeft een bereik van 28-504mm
                        Janus.
                        Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                        Enkele van mijn foto's

Comment

Als vogeltjes je favoriete onderwerp zijn, laat dan de FZ18 en de s8000 maar links liggen wegens te traag. Je onderwerp is al lang vliegen voor je foto genomen is
                          Koop liever een DSLR met een fatsoenlijke telelens.

Tip: bij Bartok (Hasselt) ligt momenteel de Pentax k100D met standaardlens voor 399 euro. Voor een 400 euro vindt je wel een Tamron 18-250 (lensbereik 27-375 in kleinbeeld). En ik kan me voorstellen dat even googlen gelijkaardige combinaties oplevert, misschien zelfs prijsgunstiger.

Een goedkoper alternatief, maar minder geschikt en niet zo snel als een reflex, zou een FZ50 of s9600 zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Als vogeltjes je favoriete onderwerp zijn, laat dan de FZ18 en de s8000 maar links liggen wegens te traag. Je onderwerp is al lang vliegen voor je foto genomen is
                            Koop liever een DSLR met een fatsoenlijke telelens.

Tip: bij Bartok (Hasselt) ligt momenteel de Pentax k100D met standaardlens voor 399 euro. Voor een 400 euro vindt je wel een Tamron 18-250 (lensbereik 27-375 in kleinbeeld). En ik kan me voorstellen dat even googlen gelijkaardige combinaties oplevert, misschien zelfs prijsgunstiger.

Een goedkoper alternatief, maar minder geschikt en niet zo snel als een reflex, zou een FZ50 of s9600 zijn.
                            Ook een 250mm lens is nog véél te zwak voor vogelfotografie !

Comment

Wat stel jij dan voor? En wakosda?

Comment

Vandaag (eindelijk binnen) m'n FZ18 gekocht. Is m'n eerste digitaal toestel en met al die toeters en bellen toch eventjes gewoon worden.
                                Licht goed in de hand en ik moet zeggen dat hij mooie foto's maakt. Moet uiteraard nog veel leren.
                                Blue band, we hebben vanalles geprobeerd en alleen bij tegenlicht zou het kunnen, anders alles perfect.
                                Eerste indruk, een aanrader. Kost niet teveel (€450 met 1GB gehuegen), heeft veel functies en goede kwaliteit.
                                http://www.photo-patricske.be
                                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Working...
                                X