Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D of 400D??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 350D of 400D??

    Net eventjes in de koopjeshoek gekeken en zie daar een Canon 20D staan.

    Aangezien die wel ouder is maar van een duurdere reeks komt mss de moeite waard om deze te kopen ipv 350/400D?

    Ken al die verschillen niet tussen de camera's.

    Comment


    • #17
      Re: Canon 350D of 400D??

      Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
      Net eventjes in de koopjeshoek gekeken en zie daar een Canon 20D staan.

      Aangezien die wel ouder is maar van een duurdere reeks komt mss de moeite waard om deze te kopen ipv 350/400D?

      Ken al die verschillen niet tussen de camera's.
      Ik heb zowel een 350D als een 20D: ze zijn beide even goed (wat zeg ik, vreselijk goed ). Je kan het verschil niet zien tussen fotos van beide cameras. De 20D is steviger en zwaarder en dat scrollwiel is handig, de 350D is lichter en een klein tikje sneller (wegschrijven files).
      Die 2de handse 20D uit de koopjeshoek, ik zou zeggen, go for it (wel ter plaaste testen natuurlijk).
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Canon 350D of 400D??

        Ik zou zelf ook eerder kiezen voor een 20D dan voor een 350D. Ik gebruik hier trouwens nog een 20D als back-up.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Canon 350D of 400D??

          - De eos 400d heeft 10 miljoen pixels op de zelfde cmos dan de 350d wat in hoge kwaliteit voor lichte ruis zorgt.
          dezelfde sensor ? owja ?
          - Door de zelfreinigende sensor gaat spiegel van de eos 400d maar 50000 clicks mee in goede omstandigheden waar de 350d er 125000 haalt.
          je hebt altijd 2 jaar garantie in belgie, ongeacht het aantal sluiterbewegingen. en een nieuwe sluiter steken is niet zo duur
          - In de behuizing van de 400d zit meer plastik dan in de 350d
          beide zijn toch instappers hoor...
          - De 350d schiet met volle batterij ruim dubbel zoveel foto's als de 400d
          dubbel is veel gezegd maar groter scherm = meer stroom
          - De 350d heeft 2 displays t.o.v. het grotere display van de 400d dat veel batterijtijd verslint
          dat 2e is maar een stom led display, trekt 2x niks
          - Volgens mijn leraar fotografie maakt dit alles de 350d beter dan de 400d!!!
          ik zie maar 1 reden om een oude 350D te kopen, en dat is de balachelijk lage prijzen
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

          Comment


          • #20
            Re: Canon 350D of 400D??

            De 350D laat ik dus al achterwege maar zijn er nog goede alternatieven, 2dehands dan uit het duurdere segment.

            Dus 400D of 2dehands 20D/30D?
            40D zal te duur zijn en zeker nieuw.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 350D of 400D??

              Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
              Dus 400D of 2dehands 20D/30D?
              40D zal te duur zijn en zeker nieuw.
              een tweedehands 400D

              heb er zelf meer dan een jaar één, 13000 fotos en niet te koop

              al deze modellen lijken intern sterk op mekaar, aan het eindresultaat ga je weinig verschil zien

              dacht even van naar een 40D te gaan voor betere tracking en AF, maar zoveel schijnt dat ook niet te geven (daarvoor verkoopt Canon de 1D-reeks), en de rest van de features zijn voor mij geen must

              mijn prioriteit gaat verder naar lenzen (en tijd om mooie plekken op te zoeken en er plezier van te hebben)

              tegen dat de body voor mij de beperking wordt (of de sluiter versleten is) is er al lang een 50D

              prettig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar

              Comment


              • #22
                Re: Canon 350D of 400D??

                Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                - De eos 400d heeft 10 miljoen pixels op de zelfde cmos dan de 350d wat in hoge kwaliteit voor lichte ruis zorgt.

                - Door de zelfreinigende sensor gaat spiegel van de eos 400d maar 50000 clicks mee in goede omstandigheden waar de 350d er 125000 haalt.

                - In de behuizing van de 400d zit meer plastik dan in de 350d

                - De 350d schiet met volle batterij ruim dubbel zoveel foto's als de 400d

                - De 350d heeft 2 displays t.o.v. het grotere display van de 400d dat veel batterijtijd verslint

                - Volgens mijn leraar fotografie maakt dit alles de 350d beter dan de 400d!!!
                Je leraar mag dan wel fotografie geven, maar van toestellen moet ie nog wel wat leren hoor. Als je zijn logica zou volgen, dan had je kunnen zeggen dat 2 lcd monitors meer verbruiken dan 1 lcd monitor.

                De 400D heeft een heel andere sensor dan de 350D, ik zou zelfs durven zeggen dat de 350D dezelfde sensor als de 20D en dat veel van de onderdelen van de 20D overgenomen zijn in dit model, maar firmeware matig uitgeschakeld zijn.
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                Website : http://runaque.deviantart.com/

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 350D of 400D??

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                  - De eos 400d heeft 10 miljoen pixels op de zelfde cmos dan de 350d wat in hoge kwaliteit voor lichte ruis zorgt.
                  Ze zijn beiden CMOS dat is waar, maar de 400D is wel een generatie later. En de 400D presteerd ook beter op ruis dan de 350D.

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                  - Door de zelfreinigende sensor gaat spiegel van de eos 400d maar 50000 clicks mee in goede omstandigheden waar de 350d er 125000 haalt.
                  Dat zelfreinigen is een filter voor de sensor die beweegt. De sensor en de spiegel staan daar volledig los van. Of de spiegel van de 400D minder clicks kan maken heb ik nog nooit ergens gehoord of gelezen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                  - In de behuizing van de 400d zit meer plastik dan in de 350d
                  Geen idee maar het is meer dan stevig genoeg. Heb ooit eens met een 350D gewerkt en ik kan me niet herinneren dat die body zoveel anders was.

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                  - De 350d schiet met volle batterij ruim dubbel zoveel foto's als de 400d
                  Ik haal 2000 foto's met een volle batterij, dus de 350D moet aan 4000 geraken???? Ik denk het niet. Als je natuurlijk het grotere display constant op hebt staan dan verslind hij meer energie. Bij mij staat die meestal af.

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                  - De 350d heeft 2 displays t.o.v. het grotere display van de 400d dat veel batterijtijd verslint
                  Klopt sommigen vinden dat extra display handig. Als je dat gewoon bent kan ik daar in komen. Maar ik was dat dus niet gewoon want mijn 400D is mijn eerste DSLR. Ik kan mij vandaag niet goed inbeelden waarom ik dat 2de display nodig zou hebben. In het donker is dat niet te lezen en moet je steeds opzoek naar de verlichting. Het grote display van de 400D is altijd even goed leesbaar. En zo dikwijls moet je dat nu ook weer niet opzetten om de settings na te gaan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                  - Volgens mijn leraar fotografie maakt dit alles de 350d beter dan de 400d!!!
                  De technologie staat niet stil, meestal zijn de laatste generatie toestellen op verschillende vlakken zelf beter dan hun oudere en duurdere toestellen. Nee de 400D is wel degelijk een beter toestel.

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                  Wij hebben op school ook een 400d en die komt de kast niet uit!"
                  Dat is dan heel jammer, misschien kan je die voor een prikje overkopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                  In hoeverre is dit allemaal waar? Ga ik het verschil merken tussen een 350D en 400D? Met andere woorden, welke geeft me het meeste waar voor mijn geld

                  Alvast bedankt, en prettige feesten aan iedereen.

                  Tom
                  Ik zou net als de andere voor mij voor de 400D gaan.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 350D of 400D??

                    Alvast bedankt voor de vele reacties.

                    FF ter verduidelijking: die reacties van de leraar komen niet van mij maar de verkoper van de 350D zijn leraar

                    Ik ga binnenkort ook een cursus volgen, wil er toch zoveel mogelijk over weten, zeker op technisch vlak.

                    Wat het toestel betreft: eens zien of ik geen deal kan sluiten met mijn broer voor zijn 400D, en anders doe ik nog een paar maandjes door met de FZ50 en spaar ik ondertussen nog wat zodat ik ineens een toestel, extra lens, batterijgrip, extra batterij en speedlite kan kopen

                    Ben een student met niet al te veel geld maar dan weet ik tenminste waar ik voor werk

                    Prettige feesten aan iedereen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 350D of 400D??

                      natuurlijk prijst de verkoper zijn 350D aan,hij schakelt mischien zelf over naar een 400D.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 350D of 400D??

                        De 400D is in wezen eigenlijk een update van de 350D met enkele nieuwe features en voor de rest is ie zo goed als hetzelfde. 2Mp meer, 2AF punten meer, sensorreiniging, wat meer instellingen witbalans, groter scherm, wat meer software (bijgeleverd) en het toestel is iets groter en weegt ook wat meer dan de 350D.

                        De uitleg van het aantal Mp is dan ook gebaseerd op de afmetingen van de sensor, deze zijn idd dezelfde, maar wil niet zeggen dat het om hetzelfde onderdeel gaat.

                        Welke je wil kopen hangt van jezelf af, de 350D zal zeker niet voor de 400D moeten onderdoen en aangezien de 400D nieuw is kan het zijn dat bepaalde "foutjes" (lees kinderziektes) nog kunnen opduiken. Ikzelf heb de 350D (vandaag exact 2 maand) en ben er reuze tevreden over en heb dan ook al redelijk veel foto's gemaakt, waarvan enkele heel mooie en dat met de meegeleverde kitlens.
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 350D of 400D??

                          Oorspronkelijk geplaatst door marauder Bekijk bericht
                          natuurlijk prijst de verkoper zijn 350D aan,hij schakelt mischien zelf over naar een 400D.
                          LOL.. daar ga je echt veel verschil in merken :P
                          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 350D of 400D??

                            Wel, tot spijt van wie het benijdt, maar ik vind de 350D effectief beter dan de 400D.

                            Ik heb met beide toestellen toch wel wat ervaring: met de 350 D heb ik zo'n 15000 shots, met de 400 D een duizendtal. Qua ruis (op 400 en 800 ISO) vind ik de 350D echt een stuk beter dan de 400D, jammer maar helaas.

                            Op het eerste zicht is er niks aan de hand, maar als je foto's gaat verscherpen, dan verschijnen er her en der spierwitte pixels bij de 400D, terwijl foto's die in identieke omstandigheden genomen werden met de 350D dit verschijnsel niet vertonen. Ik neem al mijn foto's in RAW, verscherp niet in de raw-editor, maar op het einde van het editeren gebruik gewoonlijk een onscherp masker en dan krijg je de miserie te zien.

                            Waarom dit zo is weet ik ook niet, het is niet meer dan een constatatie.
                            Beauty need only be a whisper
                            Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 350D of 400D??

                              Oorspronkelijk geplaatst door tmh Bekijk bericht
                              Wel, tot spijt van wie het benijdt, maar ik vind de 350D effectief beter dan de 400D.

                              Ik heb met beide toestellen toch wel wat ervaring: met de 350 D heb ik zo'n 15000 shots, met de 400 D een duizendtal. Qua ruis (op 400 en 800 ISO) vind ik de 350D echt een stuk beter dan de 400D, jammer maar helaas.

                              Op het eerste zicht is er niks aan de hand, maar als je foto's gaat verscherpen, dan verschijnen er her en der spierwitte pixels bij de 400D, terwijl foto's die in identieke omstandigheden genomen werden met de 350D dit verschijnsel niet vertonen. Ik neem al mijn foto's in RAW, verscherp niet in de raw-editor, maar op het einde van het editeren gebruik gewoonlijk een onscherp masker en dan krijg je de miserie te zien.

                              Waarom dit zo is weet ik ook niet, het is niet meer dan een constatatie.
                              het feit dat bij het verscherpen de resultaten op de 400D minder goed zijn, vermoed ik, is omdat de 400D meer pixels heeft en deze bij het verscherpen duidelijker zichtbaar worden. maar op gebied van ruis komt de 350D tekort tov de 400D. Doe maar eens een exacte test op statief, zonder bewerking op ISO 800 en je zal het verschil merken.
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X