Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugencapaciteit voor op vakantie ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugencapaciteit voor op vakantie ...

Hallo,

Ben - ik weet het, 't is nog vroeg, maar toch - zinnens om mij op vakantie deze zomer te beperken tot het meenemen van mijn digitale zooooom Oly-C2100uz.
    Hierbij rijst de vraag of ik wel genoeg capaciteit kan/ga meenemen ...
    Ik heb momenteel een SmartMedia kaartje van 128Mb.

Wat denkt het publiek ? 10 kaartjes meenemen ? Iets anders ?

Ik vrees da'k op het Toscaanse platteland geen internet access zal hebben om mijn beeldjes tussentijds te uploaden ...

embee

"Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."
    embee ::: nikon stuff

Ideaal is natuurlijk een laptop of zo'n Imagetank of iets dergelijks.
    Anders een 1gig Microdrive aanschaffen (als die werkt op een C2100)

Comment

Hallo Embee,
      Eeb oude laptop lijkt mij ook het meest nuttige; bovendien kan je je beeldjes al een beetje beoordelen, alhoewel het geen CTR-scherm is...
      Wat is het maximum dat een UZI nu aankan ? 128MB ? Jammer dat je er geen CF kan instoppen, want in dat geval had ik gezegd: 2 x 256 MB van Ridata en je zit op rozen ....

Marc

" Waar een wil is, is een weg ! Zelfs als de weg weg is ! " ;-)
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Embee, ik heb (had ) hetzelfde probleem : voor een 4 maanden lange reis kan je onmogelijk voldoende CF of andere kaartjes meenemen... ik heb daarom zo'n MindStor gekocht van 5GB (bestaat ook in 10 en 20 GB-versie)... doe eens een search hier in het forum... een aantal weken terug is daar ook vanalles rond gepost...

Jan
        -----------------------
        Ayse & Jan's Travelspot :
        Travel with us to Turkey, Iran, Pakistan, Xinjiang, Thailand, Laos, Malaysia,...
        http://start.at/travelspot
        Jan
        www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

Comment

Embee,

Ik heb op de vakantie altijd, sinds ik digitaal fotografeer, een laptop mee. Dit bevalt me uitstekend. Op verloren of verregende momenten kun je dan ook gelijk al wat aan album-werk e.d. doen. Bijkomend voordeel: routeplanner!

Jan

You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

[quote]
            Embee, ik heb (had ) hetzelfde probleem : voor een 4 maanden lange reis kan je onmogelijk voldoende CF of andere kaartjes meenemen... ik heb daarom zo'n MindStor gekocht van 5GB (bestaat ook in 10 en 20 GB-versie)... doe eens een search hier in het forum... een aantal weken terug is daar ook vanalles rond gepost...

Jan
            -----------------------
            Travel with us to Turkey, Iran, Pakistan, Xinjiang, Thailand, Laos, Malaysia,...

Ja, Jan, maar zo'n doosje kost stukken-van-mensen ( alhoewel, als je de auto's van de forumleden ziet ... ) en niet iedereen heeft bij wijze van spreken "nen nonkel-pater" in de States die het spul in ontvangst kan nemen...
            Maw,wij vinden dit wel leuk, handig, klein, nuttig, maar hoe geraken WIJ eraan tegen een redelijke prijs...
            Behrijp je ?

Marc

Comment

Embee,

Wanneer vertrekt ge naar Toscanië ???
              Ge kunt daar wel onze premier vinden ... die zal wel een internetaansluiting hebben

Ik wil u wel aan de coördinaten helpen!

Groeten

Geert

Nikon D80

Comment

en niet iedereen heeft bij wijze van spreken "nen nonkel-pater" in de States die het spul in ontvangst kan nemen...
                Maw,wij vinden dit wel leuk, handig, klein, nuttig, maar hoe geraken WIJ eraan tegen een redelijke prijs...
                Behrijp je ?
                Ik 'behrijp' het en voor alle duidelijkheid : 't is 'nen neef pater' !

Jan
                -----------------------
                Jan

Comment

Ja, Jan, maar zo'n doosje kost stukken-van-mensen ( alhoewel, als je de auto's van de forumleden ziet ... )
                  Marc,
                  Dan verkoop je de E100RS toch!?

Jan

You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Hallo embee,

Hoeveel ruimte heb je nodig, hoeveel foto's denk je te maken? Een oude laptop is niet altijd een oplossing, aangezien de meeste oude laptops géén USB-poorten hebben. Dynalink heeft echter een pc-card (die PCMCIA dus) met 2 USB-poortjes voor ik dacht ongeveer 60 euro, dus dat is dan wellicht een oplossing.

Ze hebben natuurlijk ook van die PCMCIA-slaves waar je een SM of CF insteekt, maar op een oude laptop met Win95 en zonder USB heb ik het hier nog niet aan de praat gekregen. Maakt voor mij ook niet zo heel veel uit, neem altijd nieuwe laptop mee

In Toscane vind je overigens meer Internetaccess dan je wellicht denkt. Wij huren regelmatig in het voorjaar ergens een huisje en gaan dan een maandje aldaar zitten werken. Ook dan is Internettoegang wel handig (via GSM is een ramp). Ik heb oa in de buurt van San Gimigliano in een bloemist zitten internetten, gewoon op hun pc (er hing ook een miniscuul bordje Internet Cafe onder de bloemen ). Tegen een tarief van ongeveer 16 triljard lire, da's ongeveer 6 euro) kon ik daar een uurtje zitten. Overigens is 128 MB via een ISDN- of 56k6-lijntje oversturen waarschijnlijk ook niet de manier waarop je je vakantie wilt doorbrengen...

Veel plezier,

Erik

Edited by - Erik Mansvelders on 21 March 2002 16:36:25

Comment

Phewww... heel wat antwoorden, waarvoor heel hartelijk dank.
                      Ik probeer wat geresumeerd te antwoorden :
                      Een laptop lijkt me handig, maar die heb ik niet. Maar voor de prijs van een 5Gb Mindstor kan ik misschien wel al iets op de kop tikken...

Aantal foto's ? hmm Rekening houdend met het gehalte aan mooie zichten, leuke hoekjes en prachtige straatbeelden vrees ik dat ik héél wat foto's ga trekken ...

Of ik ginder internet access ga vinden ? mja misschien wel - we gaan naar Zuid Toscane, tussen Siena en Montepulciano ... en vind misschien in een middeleeuws spelonk wel een internet connectie ...

Anders wordt het gewoon enkele extra kaartjes, vrees ik ( of we hebben geen geld om naar ginder te rijden !)

embee

"Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."
                      embee ::: nikon stuff

Comment

Een oude laptop is niet altijd een oplossing, aangezien de meeste oude laptops géén USB-poorten hebben. Erik
                        Voor SM bestaat de diskette convertor. Een laptop heeft meestal wel een diskdrive dacht ik, desnoods extern.

.... maar zal nog steeds "pokketraag" zijn....

Marc

Comment

Een oude laptop is niet altijd een oplossing, aangezien de meeste oude laptops géén USB-poorten hebben. Erik
                          Voor SM bestaat de diskette convertor. Een laptop heeft meestal wel een diskdrive dacht ik, desnoods extern.

<font size=5></font id=size5>Kijk dan even uit naar NIXVUE op hun website www.nixvue.com vindt je de coördinaten van de belgische verdeler. Ik kocht een 10 gb voor een 700 euro en had het binnen de week in mijn bezit

Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Op http://www.fotoapparatuur.nl/Aangebo...t.asp?soort=43 staat een Digital Wallet 6GB te koop voor 450 euro. De Digital Wallet is de vorige versie van de MindStor...

Jan
                            -----------------------
                            Jan

Comment

Euh ...
                              Ik ben nog niet zo lang op het Forum maar
                              Aan SM doen met een diskette convertor ... wat moet ik me daarbij voorstellen ?

Comment

Working...
                              X