Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 registreren lukt niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 registreren lukt niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    En waar is dat nu zo uitdrukkelijk voor nodig,dat registreren van je camera?Ik moet de mijne ook nog doen,maar ,tja,waarom eigenlijk,software kan je nog updaten,maar een camera?...firmware heb je toch geen registratie voor nodig?

Walter
    de dag dat ze uw speelgoed pikken zult ge blij zijn dat het geregistreerd is! Zo wordt het misschien ooit nog teruggevonden!
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
      de dag dat ze uw speelgoed pikken zult ge blij zijn dat het geregistreerd is! Zo wordt het misschien ooit nog teruggevonden!
      Bij diefstal melding aan Nikon, loopt er vanaf dat moment een controle op het binnenbrengen van app. in het servicecentrum.
      Dus in reparatie geven zonder gepakt te worden is nagenoeg onmogelijk.
      Een oud collega van mij heeft op deze wijze zijn spullen terug gekregen.
      mvgr
      antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Registreren bij Nikon europa kan alleen met een serienummer
        Ik heb een tweede hands lens, zonder enige papieren, uit de VS gewoon gereigistreerd bij Nikon NL. Het zou toch straf zijn een lens gekocht in een winkel in LA en daar ingeruild door iemand uit Nederland, het kan....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
          Vandaar...
          Ik heb een toestel uit de USA en dus ook geen gele kaart. Kan ik mijn toestel dan helemaal niet registreren?
          Wou het registreren om zo de spaanse manual op te sturen en een nederlandse te kunnen ontvangen.
          Zou ik de spaanse manual gewoon opsturen naar hun service?
          Dan kan je deze wel registreren op een USA site, maar of dat veel zin heeft
          Ik heb mijn D300 zonder problemen kunnen registreren op de Belgische site, deze is dan ook hiet aangekocht
          Objectieven eender waar deze vandaan komen is normaal geen probleem, dit kan alleen maar in je voordeel spelen bij garantiegevallen, en in sommige omstandigheden bij diefstal, maak je verre reizen, neem dan een afdruk mee van de registratiepagina, alsook copie's van de gele kaarten die je hebt, bij twijfel bij de duane kan je dan altijd bewijzen via datum van registratie enz. dat het materiaal van jou is, en dat je het reeds had van vóór je vertrek, zorg dat je je wachtwoord kent om in te loggen, zo kan er nooit discusie zijn, en kan de duane het in het slechtste geval ook natrekken, bij mij zitten al deze copie's Samen met mijn CVB perskaart, netjes geplastificeerd in mijn rugzak, liever voorkomen, dan een hoop mizerie met een moeilijk doende duanier
          En wil je dan eens iets invoeren, zullen ze heus de moeite niet doen om al dat materiaal appart te checken op serienummer
          Last edited by Guest42; 24 december 2007, 12:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hot radiator Bekijk bericht
            Zaterdag mijn D300 afgehaald en in mijn fotozaak zei de verkoper uitdrukkelijk mijn toestel niet te registreren op internet.
            Zo weet men waar uw toestel te stelen valt, ik vraag mij af wie er gelijk heeft.
            uw fotozaak zal deze ingevoerd hebben vanuit usa daarom raad hij dit ten steligste af,de verkoper heeft uw gegevens eveneens dus hij kan ook komen stelen.

Comment

Vandaar...
              Ik heb een toestel uit de USA en dus ook geen gele kaart. Kan ik mijn toestel dan helemaal niet registreren?
              Wou het registreren om zo de spaanse manual op te sturen en een nederlandse te kunnen ontvangen.
              Zou ik de spaanse manual gewoon opsturen naar hun service?
              @ Stijn,

Ik dacht dat je hem hier in België bij Geheugenkaart.be had gekocht?

Zie
              Daar ik van plan ben een D300 aan te schaffen leek het me interessant om een topic op te starten om de verschillende plaatsen en prijzen te vergelijken? Dus laat maar komen die prijzen ;)

Wat zegt de verkoper?...

BTW, waarom heb je een USA model gekozen?...
              Voor die prijs kan je overal in BE een D300 kopen mét BE garantie...

Comment

Zeg eens,

Oorspronkelijk geplaatst door marauder Bekijk bericht
                uw fotozaak zal deze ingevoerd hebben vanuit usa daarom raad hij dit ten steligste af,de verkoper heeft uw gegevens eveneens dus hij kan ook komen stelen.

als dat zo zou zijn,geniet Darth Stijn dan nog van garantie hier in Europa?

Walter
                D850

Comment

Even opgezocht :

Does owning a "Grey Market" Nikon product mean I don't have a warranty?
                  No! All Nikon products come with a warranty by the manufacturer. The designated Nikon service center will always repair "in warranty" Nikon products and perform "out of warranty" repairs. If you own a Gray Market product it will need to be returned to the reseller or importer for service. Refer to your reseller or to the warranty cards included with the product for service contact information.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Even opgezocht :

Does owning a "Grey Market" Nikon product mean I don't have a warranty?
                    No! All Nikon products come with a warranty by the manufacturer. The designated Nikon service center will always repair "in warranty" Nikon products and perform "out of warranty" repairs. If you own a Gray Market product it will need to be returned to the reseller or importer for service. Refer to your reseller or to the warranty cards included with the product for service contact information.
                    Of gewoon in het Nederlands
                    Originele tekst NIKON Europa BV

Gewoonlijk werkt een fabrikant samen met één importeur die zijn producten mag verkopen en ondersteunen in een bepaalde regio. De importeur beschikt gewoonlijk over plaatselijke verkopers en distributeurs die de geïmporteerde producten doorverkopen; dit wordt een "distributiekanaal" genoemd. De term grijze markt verwijst naar handelsgoederen die worden geïmporteerd en verkocht op andere manieren dan via deze normale kanalen.

Vanwege veiligheidsvoorschriften en -certificaten (FCC, CE, UL en dergelijke) en eisen van de overheid levert een fabrikant een speciale verpakking (handleidingen in de desbetreffende taal, de juiste stroomkabels voor het stopcontact enz.) en een productontwerp welke voldoen aan de plaatselijke wetten. Fabrikanten hebben ook service- en ondersteuningsovereenkomsten gesloten met de officiële, geautoriseerde importeur.

Producten zijn ontworpen om verkocht te worden in een specifieke markt. Grijze markt producten worden echter in een andere markt aangeboden dan de markt waarvoor zij zijn ontworpen. Daarom kunnen zij niet worden ondersteund door de officiële importeur; ze voldoen immers niet aan de verplichte veiligheids- en certificeringsvoorschriften. Bovendien werken ze mogelijk niet correct of kan de officiële importeur mogelijk niet de juiste service, ondersteuning of software bieden.

Nu de internationale grenzen steeds verder open gaan en steeds meer goederen worden verkocht via internet, zijn producten van de grijze markt zeer gangbaar geworden op het gebied van fotografische apparatuur en consumentenelektronica. Verschillende soorten apparaten worden in Europa te koop aan geboden zonder de juiste documentatie, en Europese consumenten weten niet altijd wat ze precies kopen.

Aangezien de kosten voor wederverkopers lager liggen, kunnen ze grijze markt producten goedkoper verkopen. Helaas geldt deze kostenbesparing alleen voor de eerste aankoop; aangezien service en ondersteuning veel moeilijker te verkrijgen zijn, is het zeer aannemelijk dat de consument op de lange termijn duurder uit is.

Wie is de officiële importeur van Nikon producten in Europa?
                    Nikon Europe B.V. is de enige officiële, geautoriseerde importeur van Nikon Corporation in Japan voor fotografische apparatuur. Goederen worden vervolgens gedistribueerd naar de landelijke distributeurs van Nikon die de verzendkosten naar het desbetreffende land en de invoerrechten en belastingen betalen en die service en ondersteuning voor deze producten bieden. Nikon Europe B.V. garandeert dat de producten die ze importeren volledig gecertificeerd zijn en veilig zijn voor gebruik op de Europese markt.

Hoe weet ik of mijn Nikon product van de "grijze markt" komt?
                    Een van de eerste aanwijzingen dat een Nikon product afkomstig kan zijn van de grijze markt, is dat de prijs veel lager ligt dan bij de meeste andere verkopers. Daarnaast bevat een product dat wordt verkocht door de officiële Nikon distributeur van een land een gebruikshandleiding in de desbetreffende taal. Gedrukt materiaal in elke andere taal duidt op een product van de grijze markt. Een andere aanwijzing dat een product van de grijze markt komt, zijn gekopieerde handleidingen of zelfgemaakte software-cd's. Nikon distributeurs in Europa leveren altijd professioneel gedrukt of gedupliceerd materiaal bij hun producten.

Wat betekent het voor u wanneer u een Nikon product van de "grijze markt" bezit?
                    De Europese kantoren van Nikon kunnen geen technische ondersteuning of garantie bieden voor producten van de grijze markt. Daarnaast kunnen ze geen betaalde reparaties van producten van de grijze markt uitvoeren. Neem daarom geen contact op met de plaatselijke Nikon leverancier voor hulp bij producten van de grijze markt, maar neem contact op met de verkoper of importeur van uw product voor garantie en service-informatie en voor software-updates en -downloads.

Als ik een Nikon product op de "grijze markt" heb gekocht, heb ik dan garantie?
                    Ja, alle Nikon producten zijn voorzien van een garantie van de fabrikant. Het daartoe bestemde Nikon servicecenter zal altijd Nikon producten repareren die onder de garantie vallen, terwijl ze ook reparaties uitvoert die buiten de garantie vallen. Als u een product van de grijze markt bezit, dient u dit voor onderhoud terug te sturen naar de verkoper of de importeur waar het product werkelijk vandaan komt. Raadpleeg hiervoor de contactinformatie van de leverancier.

mvgr
                    antoine200
                    Last edited by antoine200; 24 december 2007, 13:32.

Comment

Toestel komt inderdaad van bij Geheugenkaart. Verkoper heeft er ook geen doekjes om gedaan, toestel komt van B&H in USA. Maar is netjes geregistreerd bij de douane dus geen probleem hier. Inderdaad, ik kan mijn toestel registreren bij Nikon USA.
                      Qua garantie is er inderdaad helemaal geen probleem, 2j bij geheugenkaart + vervangtoestel .
                      Waarom een amerikaans toestel? Wel er is heus geen verschil hoor. Juist dat ik geen Nederlandstalige manual heb. En dat ik onmiddelijk mijn d300 had en aan een aantrekkelijke prijs 1599€. Overal waar ik naartoe gebeld heb kost hij tss de 1650€ en de 1900€ en moest ik +/- 1 tot 3 maanden wachten.
                      Nederlandse manual heb ik reeds gedownload maar is +/- 400blz
                      Daarmee dat ik net mijn spaanse manual op de post gedaan heb om een nederlandse in de plaats te krijgen van nikon
                      StijnDeGrauwe.be

Comment

Dat ziet er dan toch nog niet goed uit?

De Europese kantoren van Nikon kunnen geen technische ondersteuning of garantie bieden voor producten van de grijze markt. Daarnaast kunnen ze geen betaalde reparaties van producten van de grijze markt uitvoeren. Neem daarom geen contact op met de plaatselijke Nikon leverancier voor hulp bij producten van de grijze markt, maar neem contact op met de verkoper of importeur van uw product voor garantie en service-informatie en voor software-updates en -downloads.

Als ik een Nikon product op de "grijze markt" heb gekocht, heb ik dan garantie?
                        Ja, alle Nikon producten zijn voorzien van een garantie van de fabrikant. Het daartoe bestemde Nikon servicecenter zal altijd Nikon producten repareren die onder de garantie vallen, terwijl ze ook reparaties uitvoert die buiten de garantie vallen. Als u een product van de grijze markt bezit, dient u dit voor onderhoud terug te sturen naar de verkoper of de importeur waar het product werkelijk vandaan komt. Raadpleeg hiervoor de contactinformatie van de leverancier.

mvgr
                        antoine200

Betekent dit in de praktijk dan dat als Darth een probleem krijgt met zijn D300,hij deze moet terugbezorgen aan Geheugenkaart,die hem op zijn beurt helemaal terug naar de States moet sturen ter reparatie?

Walter
                        Last edited by Franciskine; 24 december 2007, 14:02. Reden: tags aangepast
                        D850

Comment

Volgens geheugenkaart moet hij contact opnemen met B&H alvorens het toestel ter reparatie op te sturen.
                          StijnDeGrauwe.be

Comment

Volgens geheugenkaart moet hij contact opnemen met B&H alvorens het toestel ter reparatie op te sturen.
                            En dan worden ze gerepareerd bij Rovarepair op kosten van Geheugenkaard.be
                            Die stuurt dan de onkostennota naar B&H en klaar is kees
                            En je hebt een goedkoop toestel met garantie.

Comment

Er zijn meer bekende winkeliers binnen europa die op zo een vreemde manier zaken doen. Mediamarkt is er ook zo een. Toen ik vorig jaar de grip BD200 daar wilde kopen vroeg ik naar de gele garantiekaart. De verkoper zei dat ik garantie kreeg van Mediamarkt en dat dan die gele kaart dan overbodig was.
                              Natuurlijk koop ik niets zonder deze gele kaart.

Ik raad toch een ieder aan om het garantiebewijs (gele kaart van Nikon) bij aankoop goed te controleren. Voorkomen is beter dan genezen.
                              mvgr
                              antoine200

Comment

Mja, een toestel dat niet van Europa komt heeft inderdaad zo geen gele kaart. Maar een garantiekaart van je dealer komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Het enige nadeel is dat je dan enkel bij die dealer terecht kan voor je garantie.
                                StijnDeGrauwe.be

Comment

Working...
                                X