Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon g3 batterij BP-511 of BP-512?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon g3 batterij BP-511 of BP-512?

Een Canon BP-512 batterij is de opvolger van de BP-511 met 1400 mAh en voorzien van een controlechip. Past zonder problemen in alle toestellen die ook de Canon BP-511 gebruiken.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik heb een week geleden via onze leverancier, Action Shop een GP batterij gekocht voor mijn EOS 300D. De batterij is krachtiger dan de originele Canon batterij en ook goedkoper (39 EUR tov +/- 90 EUR).

De BP-511 is een batterij van 1.100mAh terwijl de BP-512 1.200mAh levert (volgens info canon & dealer). De GP batterij levert 1.300mAh.

In tegenstelling tot het volgende bericht dat op geheugenkaart.be terug te vinden is werkt deze GP batterij perfect in het toestel:

Waarschuwing

Wij hebben in verband met de vele klachten over niet werkende GP-akku's in Canon, Minolta en Sony toestellen de verkoop van het hele gamma gestaakt. Dit mede door het feit dat wij konden opdraaien voor vervangakku's en de portokosten en GP tot op heden niets heeft vergoed.

Daarom adviseren wij u om in geen geval GP vervangakku's te kopen maar uitsluitend de orginele akku van Canon, Minolta of Sony te gebruiken.

Als alternatief kunnen wij u de vervangakku's aanbieden die wij onder eigen label verkopen en welke afkomstig zijn van Hitachi en Sanyo.
      Mvg,
      *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Die Gp-batterijen vind je idd ook in de Makro (als ze in voorraad zijn, tenminste), maar de prijs, tja ... die is bijna weerzinwekkend in vergelijking met de hierboven vermelde shops ...
        EOS 80D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
          Een Canon BP-512 batterij is de opvolger van de BP-511 met 1400 mAh en voorzien van een controlechip. Past zonder problemen in alle toestellen die ook de Canon BP-511 gebruiken.
          Ehm, ik heb ze hier nog voor mij liggen, bij mij staat er op:
          CANON BP 512:
          - Batteriepack Li-ion (High Energy)
          - 7.4V
          - 1100mAh

Dus nikske te "1400 mAh"
          In principe mag ik die dan ook opladen met mijn Canon Battery Charger CB-5L (stak bij mijn body)?

Vind het allemaal nogal verwarrend, in mijn handleiding staat dat ik alleen de BP-511 mag gebruiken voor mijn EOS 20D, op verschillende sites staat dan dat BP-512 ook mag...

Ik ben trouwens op zoek naar laders waar je 2 batterijen tegelijkertijd in kunt opladen. Aangezien ik met de 512 en de 511 werk zou hij beide soorten moeten kunnen opladen... dan kan ik enkel maar de "Canon CG-570" kopen, klopt dat?
          Hebben hier mensen ervaring met die dubbele opladers? Die laden toch gelijktijdig op, dus na anderhalf uur zijn beide gelijktijdig opgeladen?

Zover ik weet kan ik met deze niets aanvangen:
          -Canon CA-PS400 (alleen voor de BP-511?)
          -Canon CR-560 (alleen voor in de auto? en weer enkel de BP-511?)

Laden jullie jullie batterijen ook met andere laders op (goedkopere dan die van Canon?).

Vele vraagjes... ik weet het

Comment

Working...
          X