Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goede instap reflex??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Een goede instap reflex??

    Oorspronkelijk geplaatst door Peusy Bekijk bericht
    Knoemde nikon omdat ik int verleden een nikon heb gehad (compact) en altijd tevreden over deze was...
    Mijn eerste (compact) digitaaltje was een Pentax.
    Bij mijn overstap naar een DSLR heb ik om verschillende redenen voor Konica-Minolta (nu Sony dus) gekozen.
    Als ik die redenen moet toelichten krijg ik de Canonians en de Nikonians weer over mij heen dus dat doe ik nu niet.
    Om maar te zeggen dat het niet veel uitmaakt voor welk merk je kiest als je nog niet gebonden bent door een hoop objectieven, bijvoorbeeld.

    Ik heb laatst ook ergens gelezen dat veel SLR-beginners zich laten verleiden door de gebruiksinterface van de Sony's.
    Last edited by dg; 23 december 2007, 18:53.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

    Comment


    • #32
      Re: Een goede instap reflex??

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      3.5jaar is een eeuwigheid in digitale fotografie

      Ik ben eens gaan terugkijken in mijn RAW bestanden, en de kleuren van de D40 zijn zeker prettiger en levendiger zonder overdreven over te komen. De automatische WB is ook een stuk aangenamer. Ik zie toch bij veel van mijn D70 foto's een lichte overheersing van groen en een neiging tot onderbelichting. De D40 daarentegen is iets te enthousiast en moet ik zelf ca. -0.7eV terugschroeven omdat ie makkelijk overbelicht. Dan nog valt het mee omdat uitgebrande delen redelijk goed terug te halen zijn in NX.

      MVG,
      ja, er zit een generatie tussen die 2: heb je de D70 met curves gebruikt?

      Dat maakt wel wat uit namelijk. Probeer reala2 eens.

      Blowing highlights = blowing highlights, daar kan niemand iets aan doen: anders waren ze namelijk niet "uitgebrand" zoals je het noemt, de info is er gewoon niet. Ook niet terug te halen.

      Karel

      Comment


      • #33
        Re: Een goede instap reflex??

        Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
        heb je de D70 met curves gebruikt?

        Dat maakt wel wat uit namelijk. Probeer reala2 eens.

        Karel
        p.s. ik heb er momenteel curve114d in, ook niet gek. Je vind ze op het web, met voorbeelden van het effect.

        K

        Comment


        • #34
          Re: Een goede instap reflex??

          Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          ja, er zit een generatie tussen die 2: heb je de D70 met curves gebruikt?

          Dat maakt wel wat uit namelijk. Probeer reala2 eens.

          Blowing highlights = blowing highlights, daar kan niemand iets aan doen: anders waren ze namelijk niet "uitgebrand" zoals je het noemt, de info is er gewoon niet. Ook niet terug te halen.

          Karel
          Die hoge lichten worden terug gehaald op basis van de niet uitgebrande kanalen, en als ze waarheidsgetrouwe kleuren geven, zijn ze een verbetering voor mij Ik praat hier wel over "licht uitgebrand" en meestal in het rode kanaal waarbij zonder ingrijpen huidtinten flets worden.

          3 jaar geleden was ik nog niet vertrouwd met custom curven En nu heb ik geen D70 meer om het mee te proberen Bij de D2X heb ik ze nooit nodig gehad omdat die vanzelf zeer goed is, net als de D40 nu.

          MVG,

          Comment


          • #35
            Re: Een goede instap reflex??

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Die hoge lichten worden terug gehaald op basis van de niet uitgebrande kanalen, en als ze waarheidsgetrouwe kleuren geven, zijn ze een verbetering voor mij Ik praat hier wel over "licht uitgebrand" en meestal in het rode kanaal waarbij zonder ingrijpen huidtinten flets worden.

            3 jaar geleden was ik nog niet vertrouwd met custom curven En nu heb ik geen D70 meer om het mee te proberen Bij de D2X heb ik ze nooit nodig gehad omdat die vanzelf zeer goed is, net als de D40 nu.

            MVG,
            Het zou me verbazen als je zoiets als curves bij de D300 nodig zou hebben. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.
            Maar de D70 kun je ermee op een gemakkelijke manier verbeteren (de D100 trouwens ook).

            Karel

            Comment


            • #36
              Re: Een goede instap reflex??

              ff terug on topic!

              Mijn raad voor u is... ga eens langs in een winkel en pak ze allemaal eens vast. Ik twijfelde indertijd tss een canon 300D en een nikon D70. Na ze allebei eens vast gehad te hebben was mijn keuze snel gemaakt... Voor mij paste die D70 beter in de hand. En probeer ook al eens de lenzen vd verschillende merken te bekijken... de verschillen zijn niet groot, maar ze zijn er. Bereid je nu al voor op wat eventueel later nog kan komen

              Feit is dat je zowel met alle reeds genoemde merken niets verkeerd koopt. Belangrijkste is dat je er graag mee fotografeert en het is best mogelijk dat het ene systeem u beter ligt dan het andere...

              groeten
              Andries
              https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

              Comment


              • #37
                Re: Een goede instap reflex??

                Kdenk dak vndg eens langs gaan inpaar winkels alsk de tijd vind...
                zouden er in januarie ng acties komen op deze toestellen?
                ni dak vndg eentje koop en volgende week komen er acties.. ge begrijpt wat ik bedoel he

                greetz

                Comment


                • #38
                  Re: Een goede instap reflex??

                  Vndg eens paar toestelle in de hand genomen..
                  zowel de eos 400D als de nikon D40X voelen goed aan..

                  ist waar dat konijnenberg in turnhout ook goedekopere prijzen heeft?
                  ik heb me dit laten vertellen... volgend jaar daar eens langs gaan

                  greetz

                  Comment


                  • #39
                    Re: Een goede instap reflex??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peusy Bekijk bericht
                    Vndg eens paar toestelle in de hand genomen..
                    zowel de eos 400D als de nikon D40X voelen goed aan..

                    ist waar dat konijnenberg in turnhout ook goedekopere prijzen heeft?
                    ik heb me dit laten vertellen... volgend jaar daar eens langs gaan

                    greetz
                    Vlt de D40X btr aan dan de D40? Dan mt dat aan die X lggn!
                    http://users.telenet.be/patric/

                    Comment


                    • #40
                      Re: Een goede instap reflex??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peusy Bekijk bericht
                      Vndg eens paar toestelle in de hand genomen..
                      zowel de eos 400D als de nikon D40X voelen goed aan..

                      ist waar dat konijnenberg in turnhout ook goedekopere prijzen heeft?
                      ik heb me dit laten vertellen... volgend jaar daar eens langs gaan

                      greetz
                      volgens ik mij heb laten vertellen is er maar een goedkoper dan konijn en met een betere service francis-digital op kapaza.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Een goede instap reflex??

                        De D40 hebk ni gevoeld..
                        ma die zalt sowieso ni worde..
                        ofwel sony A100 (vn deze hebk ook gehoord dat m wel goed is!!), canon 400D of nikon D40X...
                        stof genoeg om over na te denke tijdens de feestdagen

                        Comment


                        • #42
                          Re: Een goede instap reflex??

                          Kheb me laten overtuigen..

                          Tgaat dus een Canon EOS 400D (wss met de sigma 18-200) of een Sony Alpha 100 (Ofwel de sigma 16-200 ofwel de kit lenzen 18-70/75-300) worden...

                          greetz

                          Comment

                          Working...
                          X