Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Het Canon EOS 40D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    Is het zo,
    dat als je met een D40 fotos neemt met een 3e party lens,
    (bigma b.v.)
    de fouten van deze lenzen beter zichtbaar zijn?
    werd me ooit ook wijsgemaakt door een handelaar
    mijn sigma 150 mm macro zou onbruikbaar zijn op de 40d....
    in de praktijk
    pbase

    Comment


    • #47
      Re: Het Canon EOS 40D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door f828 Bekijk bericht
      Ben sinds een week eveneens in het bezit van een 40d. Toch een vraagje, als je in Tv de sluiterijd aanpast, of stops + of - wordt het beeld in de zoeker niet aangepast. Je kunt dus het effect niet zien. In de handleiding vind ik er niks van terug. Heb ik iets over het hoofd gezien ?

      Groetjes,
      Wat je ziet door de zoeker komt door de lens met een volledig open diafragma. Wat je ook instelt daar zal niets aan veranderen. Behalve zoals eerder vermeld als je zoomt of scherpstelt.
      Het enige wat je kan controleren in je zoeker is je scherptediepte, door op je knop (op de body) te duwen linksonder aan de lens. Als je die knop indrukt, zal het diafragma zich sluiten volgens de instelling. Daardoor krijg je dan een zicht op de scherpte die je werkelijk zal krijgen als je de foto neemt, en daardoor ook wordt het beeld door de zoeker donkerder naarmate je diafragma-instelling kleiner is (groter getal).
      The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
      Fuji XT-2 + .......

      Comment


      • #48
        Re: Het Canon EOS 40D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
        Het enige wat je kan controleren in je zoeker is je scherptediepte, door op je knop (op de body) te duwen linksonder aan de lens. Als je die knop indrukt, zal het diafragma zich sluiten volgens de instelling. Daardoor krijg je dan een zicht op de scherpte die je werkelijk zal krijgen als je de foto neemt, en daardoor ook wordt het beeld door de zoeker donkerder naarmate je diafragma-instelling kleiner is (groter getal).
        Dat is allemaal heel juist. Althans in theorie. In de praktijk zie ik geen verschil buiten wat donkerder worden. Waarschijnlijk door gebrek aan ervaring Want in bepaalde situaties zou dit toch goed zichtbaar moeten zijn.
        Groetjes Steco

        Comment


        • #49
          Re: Het Canon EOS 40D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
          Dat is allemaal heel juist. Althans in theorie. In de praktijk zie ik geen verschil buiten wat donkerder worden. Waarschijnlijk door gebrek aan ervaring Want in bepaalde situaties zou dit toch goed zichtbaar moeten zijn.
          In het begin had ik juist hetzelfde idee, maar na wat proberen en spelen met je diafragma-instellingen kun je wel degelijk een verschil zien.
          Zet eens je diafragma op 22 en stel scherp op iets in de voorgrond. Als je dan je DOV knop indrukt, wordt alles donkerder, maar zie je wel degelijk dat de dingen op de achtergrond scherper zijn. Zet hem op 11 en je ziet dat het al wat minder scherp is. Je moet je gewoon concentreren op die achtergrond en dan wordt het wel duidelijk.
          Een wit blad met wat tekst is heel bruikbaar om het effect te zien.
          The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
          Fuji XT-2 + .......

          Comment


          • #50
            Re: Het Canon EOS 40D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door bnotebaert Bekijk bericht
            alleen jammer dat het standaard matglas zo geen rooster heeft...
            Kan er geen matglas met rooster in dan?
            Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

            Comment


            • #51
              Re: Het Canon EOS 40D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
              In het begin had ik juist hetzelfde idee, maar na wat proberen en spelen met je diafragma-instellingen kun je wel degelijk een verschil zien.
              Zet eens je diafragma op 22 en stel scherp op iets in de voorgrond. Als je dan je DOV knop indrukt, wordt alles donkerder, maar zie je wel degelijk dat de dingen op de achtergrond scherper zijn. Zet hem op 11 en je ziet dat het al wat minder scherp is. Je moet je gewoon concentreren op die achtergrond en dan wordt het wel duidelijk.
              Een wit blad met wat tekst is heel bruikbaar om het effect te zien.
              Ik ga dit zeker eens proberen. Het zou het handig zijn dat dit in elke situatie evengoed gaat hé. Tot op heden zit dat knoppeke bij mij er maar werkloos bij
              Groetjes Steco

              Comment


              • #52
                Re: Het Canon EOS 40D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door bnotebaert Bekijk bericht
                werd me ooit ook wijsgemaakt door een handelaar
                mijn sigma 150 mm macro zou onbruikbaar zijn op de 40d....
                in de praktijk
                intresant om weten,
                was al bang, moest ik ooit upgraden van 30D naar de 40D, dat ik al mijn lenzen mee moet upgraden,ik heb namelijk maar 1 canon lens.
                zou duur grapje zijn dan

                Comment


                • #53
                  Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                  Kan er geen matglas met rooster in dan?
                  Yup, vervangen door Canon Ef-D focusing screen.

                  The Ef-D focus screen maximizes viewfinder brightness and is optimized for use with f/5.6 and slower lenses. It provides a 3-line (horizontal) by 6-line (vertical) grid for easier composition and horizon alignment.
                  Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                  Comment


                  • #54
                    Re: Het Canon EOS 40D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door royemans Bekijk bericht
                    Als ex Nikon D70 gebruiker ben ik zeer tevreden over dit toestel !!
                    Is er ook iets te zeggen te zeggen over de kwaliteit van de lichtmeting van dit toestel tov de D70?
                    NaturalMystic
                    Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                    Comment


                    • #55
                      Re: Het Canon EOS 40D topic

                      Ook ik ben overgestapt van de 350D naar de 40D.

                      Naast de reeds geposte bevindingen (degelijk, mogelijkheden en snel) voeg ik het volgende toe aan de 40D hotlist t.o.v. 350D:

                      -mogelijkheid om continu servo focus en one shot focus instant af te wisselen
                      d.m.v. configureerbare AF On knop (geweldig bij wisselend (snel)
                      bewegende/stilstaande sessies; bijv. honden)
                      -kwaliteit van de auto focus (niet alleen bij 2.8 lenzen!):
                      -meer scherpe foto's uit je toestel (minder 'mislukkingen)
                      -ook in combinatie met de 100-400 L 4.5-5.6 trek ik veel meer scherpe
                      foto's; ook bij continue focus/burst.
                      -Auto ISO wanneer licht net niet voldoende en/of wisselend is

                      Comment


                      • #56
                        Re: Het Canon EOS 40D topic

                        Is al besproken, maar ik heb ook het probleem dat ik mijn 40D niet de 6 beeldjes per seconde haalt, ik denk rond de 3?
                        Kom er toch niet precies achter waar dat nou aan ligt, want het zou juist een snelle camera moeten zijn......
                        Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                        Comment


                        • #57
                          Re: Het Canon EOS 40D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                          Is al besproken, maar ik heb ook het probleem dat ik mijn 40D niet de 6 beeldjes per seconde haalt, ik denk rond de 3?
                          Kom er toch niet precies achter waar dat nou aan ligt, want het zou juist een snelle camera moeten zijn......
                          Is dit misschien te wijten aan de instelling High Noise Reduction
                          Last edited by hapa; 11 januari 2008, 20:52.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Het Canon EOS 40D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                            Is al besproken, maar ik heb ook het probleem dat ik mijn 40D niet de 6 beeldjes per seconde haalt, ik denk rond de 3?
                            Kom er toch niet precies achter waar dat nou aan ligt, want het zou juist een snelle camera moeten zijn......
                            Als je maar aan 3 foto" per seconde komt is dat waarschijnlijk te wijten aan je sluitertijd die te laag ligt. Je sluitertijd moet ook snel genoeg zijn om dit te kunenn halen he.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Het Canon EOS 40D topic

                              Je kan ook twee verschillende snelheden kiezen, in de "H" stand zal je het grootste aantal foto's per seconde kunnen maken, op voorwaarde dat de sluitertijd kort genoeg is, in de andere stand is er een beperking tot 3 foto's per seconde.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Het Canon EOS 40D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Je kan ook twee verschillende snelheden kiezen, in de "H" stand zal je het grootste aantal foto's per seconde kunnen maken, op voorwaarde dat de sluitertijd kort genoeg is, in de andere stand is er een beperking tot 3 foto's per seconde.
                                Sluitertijd voldoende, rond de 250 ste
                                Hoe zet je de camera in de H stand, kan het niet vinden in het menu?
                                Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                                Comment

                                Working...
                                X