Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax

Duidelijk dat Pentax een probleem heeft met leveringen ik heb een K10d maar verving de standaard lens door de DA* 16-50mm 2.8 , het is pas met zo een lens dat dit toestel voor 100% tot zijn recht komt. Niet te vergelijken. Moest de pentax k10D getest worden met zo een lens dan vrees ik dat hij nog meer wedstrijden zal winnen en dat hij de compitie met high-end toestellen probleemloos aankan. Alleen heb ik daar een half jaar moeten op wachten. Volgend jaar zou ik graag de 50-135 DA* willen , ik heb ze nu al besteld. Dus al wie naar Pentax kijkt , kwaliteit is niet de issue maar de leveringstermijn !

Comment

Voor mij was het duidelijk: na 20 jaar analoge fotografie met mijn Pentax MG ( met zeer grote tevredenheid) ben ik merkgetrouw gebleven en heb ik een K100D gekocht. Ik ben uitermate tevreden van de kwaliteit van dit toestel.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michelk Bekijk bericht
        Duidelijk dat Pentax een probleem heeft met leveringen ik heb een K10d maar verving de standaard lens door de DA* 16-50mm 2.8 , het is pas met zo een lens dat dit toestel voor 100% tot zijn recht komt. Niet te vergelijken. Moest de pentax k10D getest worden met zo een lens dan vrees ik dat hij nog meer wedstrijden zal winnen en dat hij de compitie met high-end toestellen probleemloos aankan. Alleen heb ik daar een half jaar moeten op wachten. Volgend jaar zou ik graag de 50-135 DA* willen , ik heb ze nu al besteld. Dus al wie naar Pentax kijkt , kwaliteit is niet de issue maar de leveringstermijn !
        Je hebt een punt! Levertermijn is moeilijk. Problemen bij de opstart van de nieuwe fabrieken in Vietnam naar 't schijnt. Maar die zouden intussen van de baan zijn en de inhaalbeweging in ingezet. Pentax maakt zich sterk dat er in de toekomst niet langer problemen zullen zijn op dat vlak... Afwachten...

Persoonlijk had ik nog geen dergelijke problemen, maar dat kwam wel omdat ik steeds goed op voorhand m'n bestellingen plaatste. Alles in voorbestelling en bij de juiste handelaar... Dat wil helaas zeggen dat ik niet in België bestelde (ik zou het liever anders zien, maar ja...) maar bij Tekade.de in Duitsland. Die hebben een redelijk goede relatie met Pentax Europe waardoor ze bij altijd erg snel aan hun gerief geraken... Ik ben wel een goede klant, dus mss helpt ook dat wel?

Ik hoop in elk geval dat het klopt dat de problemen aan de opstart van de fabrieken te wijten zijn en dat dat nu van de baan is... 't Zou even goed een excuus kunnen zijn...

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik ben eveneens op zoek naar een digitale dSLR en overweeg om de K10d aan te schaffen. Wat me nog wat tegenhoudt is het feit dat je geen battery-grip met gewone AA batterijen kan aansluiten. Dat kan bij een Nikon D80 wel blijkbaar. Vind ik toch belangrijk dat je na een half uurtje alweer de batterij niet moet gaan vervangen...

Nu lees ik dat er deze week de K20d aankomt... dus zal best nog even wachten alvorens te beslissen...

Wat ik verder nog wou vragen: M'n pc is een iMac met OSX 10.4 erop. Zijn er nog Pentax-gebruikers hier die me kunnen zeggen of deze combinatie goed werkt? Goede of slechte reacties?

Alvast dank!

MD

Comment

Heeft veel te maken met "kuddegeest". Je kan het vergelijken met wat op processorgebied voor PC gebeurt: AMD heeft 4 à 5 jaar aan één stuk de beste processoren gemaakt en klommen met heel veel moeite van 2% marktaandeel naar een kleine 25%. Sinds Intel sedert vorig jaar terug op kop staat is het voor AMD pompen of verzuipen.

Als Pentax nu eens 10 jaar de beste DSLR zou maken, dan nog zou een groot gedeelte van de mensen "camera" nog altijd vereenzevigen met Nikon of Canon hoor.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
            X