Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimage Hi7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dimage Hi7

Op de vooravond van het voor mij digitale tijdperk zit ik met een vraag. Na lang overwegen, heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt over welk toestel ik zal kopen, de dimage 7hi zal het geworden. Dit na onderlinge strijd met de coolpix 5700, de sony F717 en de olympus E-20.

Na veel lof te hebben gelezen op dit forum over de winkel Topfoto in Duitsland, zal ik hem dan ook daar bestellen en gaan ophalen. Maar ik worstel echter met enkele vraagjes, gezien de prijzen veel gunstiger zijn dan in ons Belgenland (300 euro op de dimage hi) en ik geen zin heb om iedere week naar Duitsland te rijden, zat ik mij af te vragen of het niet interessant zou zijn om ook meteen de HS3600 flits bij te kopen, gezien die daar nog eens 60 EURO goedkoper is dan in België, maar mijn vraag is dan ook of die de 155 Euro extra, het waard is, of is de standaardflits op het toestel voldoende om tevreden resultaten mee te behalen. De 5600 ligt wel buiten mijn budget en zal ik dus niet kopen.

And Last but not least wil ik jullie vragen welke geheugenkaart ik best aanschaf? De een raadt Microdrive aan de andere CF kaartje? Welke opslagcapaciteit moet ik voor ogen houden, 2 kaartjes van 256, 1 van 512 of 1 van 1GB? In ieder geval heb ik begrepen dat ik het best kaartjes van het snellere type moet verkiezen.

Alvast heel veel dank bij voorbaat.

Hallo Mastermind,

Op vraag 1 kan ik je de gouden raad geven om een externe flitser aan te schaffen. Bevraag je ook eens naar het alternatief van Metz ipv de HS3600. Ik denk dat die zelfs nog iets goedkoper is dan de flits van Minolta zelf.

Op je tweede vraag zou ik je aanraden om 2 kleinere CF-kaarten aan te schaffen. Zo heb je steeds een "reserve"-kaart bij de hand. Het zou niet de eerste keer zijn dat een CF-kaart de geest geeft tijdens een dag uit met de camera. Hiermee bedoel ik zeker niet dat CF-kaartjes slechter zijn dan andere soorten kaartjes, maar beter voorkomen dan geen foto's...

Groeten,
    Arne
    http://www.arnesmeets.tk

Comment

Hoi Mastermind,

ik ben er vorige week ook mijn Minolta Dimage 7hi gaan halen en heb de week ervoor ook ineens de flash besteld, maar spijtig genoeg is deze nog steeds niet binnen ...
      Vandaar, bestel indien je ineens voor bijde toestellen wil gaan je flash op tijd! Het fototoestel lag er in mijn geval devolgende dag al!
      Maar vermits ik niet meer wou wachten tot de flash binnen was ben ik dan toch al maar gegaan voor het fototoestel alleen...
      Voor ons valt de afstand nogal mee, ik woon in Diest en we hebber er een dik uur over gereden op een vrijdag namiddag.

groetjes,
      Kristien
      Olympus E500
      take the time it takes so it takes less time...
      www.pnh.be

Comment

Als alternatief voor de Minolta 3600 flash kan ik je de Sigma EF500 DG Super aanbevelen. Deze is vergelijkbaar met de 5600, maar wel stukken goedkoper. Belangrijkste voordel van de Sigma is het grotere richtgetal van 50, Multi Flash (strobo effect), zowel horizontaal als verticaal te draaien,... Ik heb deze gekocht bij cameraexpress voor 275€. Iets duurder dan de Minolta maar wel beter leek me. Let wel dat je de DG neemt, want de gewone EF500 super zal niet werken!
        BD0055BE of te wel Krisv5
        http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

Comment

Working...
        X