Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR : Canon - Nikon - Pentax - ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR : Canon - Nikon - Pentax - ?

De 40D heeft een (bijna) geruisloze spiegel.. Je hebt 3 modi qua geluidssterkte dacht ik..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      De 40D heeft een (bijna) geruisloze spiegel.. Je hebt 3 modi qua geluidssterkte dacht ik..
      ja ge kunt dat regelen met dat toppeke opzij tussen 0 en 70 db

serieus nu, alle nieuw toestellen zijn beter gedempt dan vroeger en je verwart waarschijnlijk met 3 mogelijke matglazen (standaard,MF,grid)

Comment

Gisteren heb ik in een fotozaak in Hasselt de kliks van de "stille" Canon 40D en de "luide" Pentax K100D uitgebreid kunnen vergelijken (rustige omgeving en kliks vlak na en naast elkaar) en ik moet zeggen dat het verschil miniem is.
        Tijdens concerten storen m.i. beide tijdens de zachte passages in de muziek en blijven beide onopgemerkt zodra de muziek luider klinkt (dat zijn dus de geschikte momenten om te fotograferen en gewoonlijk volop aanwezig ).
        Als ik alle voor- en nadelen van Canon, Nikon, Sony en Pentax op 'n rijtje zet, biedt laatstgenoemde mij de beste prijs/kwaliteit. Wellicht wordt het in mijn geval om te starten dus K100D Super + 17-50/2.8 + 50-135/2.8 + 50/1.4.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Als ik alle voor- en nadelen van Canon, Nikon, Sony en Pentax op 'n rijtje zet, biedt laatstgenoemde mij de beste prijs/kwaliteit. Wellicht wordt het in mijn geval om te starten dus K100D Super + 17-50/2.8 + 50-135/2.8 + 50/1.4.
          Jij bent de enige die weet wat het beste aan jouw vereisten voldoet, dus ga ervoor, en geniet ervan !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik ben zelf heel tevreden over m'n Pentax bij concerten. (wel al iets oudere generatie *ist DL)

't Grote voordeel is dat oudere manuele lenzen er met volledige lichtmeting op gebruikt kunnen worden. Vooral de A-series zijn interessant daarvoor (alle program modes blijven bruikbaar).
            Zo heb ik een set van lichtsterk glas kunnen opbouwen aan een fractie van de prijs voor de AF-equivalenten, én heb ik leren manueel focussen.

't Zijn wel geen jazz-concerten waar ik fotografeer, dus over dat geruisloos weet ik niet of de sluiter zou storen, de concerten zijn meestal luid genoeg.
            'k Moet zeggen, Pentax heeft wss de luidste sluiter van de huidige DSLRs. Mss ligt op dat vlak Canon je beter.
            Over autofocus is er een heel goedkoop alternatief : jouw eigenste vingers hebben ingebouwde USM Manueel focussen is compleet geruisloos
            't hangt ervan af waar je prioriteiten liggen en hoeveel budget je hebt.

Je kan natuurlijk ook de extreme weg op gaan: onlangs toen ik foto's ging nemen op een filmset was er een andere fotografe die een geluidsdichte doos had voor haar 5d. Een enorm ding om vast te houden, maar compleet stil!
            helaas geen idee van de kost...
            ~TDN
            fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Voigtländer heeft zojuist twee lichtsterke MF lenzen voor Pentax aangekondigd, een 2.0/40 en een 1.4/55 voor 350 Euro per stuk. De 2.0/35 en de 1.4/50 van Pentax zijn nog nieuw beschikbaar bij Duitse internethandelaars.
              Ik gebruik voor concerten graag de Porst 1.2/55 en de Jupiter J9 2.0/85 op mijn Pentax. Volledig manual focus, oude modellen maar perfect lichtsterk. Voor het iets langere werk is de Pentax-Takumar 2.5/135 ook aan te raden. De Jupiter is nog nieuw te krijgen bij Russische verzendhuizen, de Porst en de Takumar op de gebruikelijke beurzen.

Comment

Working...
              X