Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Wat is je budget?
    all in : +-1000€ (body +-550 euro, lens en acc samen zou ik samen ook 500€aan willen besteden.)
    Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

    Comment


    • #17
      Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

      Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
      Het gaat erom dat ik vind dat de kitlenzen wel hun geld waard zijn. Ik wil hier niet gaan vergelijken met andere lenzen. Er is altijd beter en duurder.........
      Wat is het punt om (vrijwel geen) geld te geven aan een kitlens als je beter, veel beter af bent met een body en een standaard lens zoals bvb die Sigma ? dat kost je krap 300 euro meer akkoord maar als je budget niet boven een combinatie met de kitlens gaat wat is dan hoedanook het nut om de vraag te stellen ?
      Alles hangt af van wat de OP zijn ambitie is op fotografisch gebied ... maar volgens wat ik lees/zie is hij nog beter af met 1 nieuwe 18-55IS kitlens ipv met de 2 "oude"
      JMHO

      Comment


      • #18
        Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

        Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
        Ik mag er dan vanuitgaan dat de foto in post 10 slecht is naar jou gedacht?
        ik ben er niet wild van

        dit is een foto die in ideale omstandigheden genomen is, het is moeilijk om in deze omstandigheden een slechte foto te maken
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #19
          Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

          Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          ik ben er niet wild van

          dit is een foto die in ideale omstandigheden genomen is
          Je hebt gelijk, maar wacht hier staan 60.000 voorbeeldjes. Daar gaan er wel goeie tussenzitten genomen in slechte omstandigheden.

          Groetjes Steco

          Comment


          • #20
            Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

            Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
            Je hebt gelijk, maar wacht hier staan 60.000 voorbeeldjes. Daar gaan er wel goeie tussenzitten genomen in slechte omstandigheden.

            http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_1855_35
            so what ? hier staan 18000 zeker betere http://www.pbase.com/cameras/sigma/17_70_28_45_dc_macro en ga zo maar door .. beetje curieuze logical die je hanteert toch ?
            .. en hier staan er bijn 65K http://www.pbase.com/cameras/canon/efs_17-85_4-56_is

            Comment


            • #21
              Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

              Ik zou zeggen ga even zoeken waar je goedkoop een body krijgt met nog een tijdje (rest-)garantie, dan een Tamron 17-50mm en een 70-200 f4.
              Bij de huidige 2e hands prijzen (voor bijna nieuw materiaal) zou ik zeggen dat het voor rond de 1100 euro zou moeten lukken.
              Bij de Tamrons lens extra letten op goede centrering (links en rechts even scherp).
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #22
                Re: Naar welk 400D-pakket gaat de voorkeur?

                ALs ik het zo een beetje doorneem kom ik volgend besluit
                400D (stond als vast)
                1) in combinatie met oudere kitlenzen = NOK, niet dat het slechte lenzen zijn maar te beperkt en ik heb geen zin om mij na enkele maanden nieuwe lenzen te moeten kopen (of het is als aanvulling)

                2) in combinatie met nieuwe kitlenzen = +-OK echter is de 55-250 niet super uit de testen gekomen.

                3) in combinatie met 1 lens nl.28-135 = OK maar heb ik dan niet te weinig groothoek en te weinig tele??? Ga namelijk regelmatig naar een cyclocroske of wegrit (zou lens dan ok zijn??)

                dus zal zeker al gaan tss 2 en 3, ik laat het nog eens bezinken en zal nog wat verder op het forum rondneuzen.
                Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

                Comment

                Working...
                X