Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 als eerste DSLR ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D300 als eerste DSLR ?

    Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
    Laat even duidelijk zijn dat mijn budget niet onbeperkt is maar een D3 is buiten proportie voor mij !
    Ik wil gewoon met mijn keuze een hele poos door kunnen gaan en natuurlijk heeft de toekomst van DX niet veel meer te bieden maar dat is nu éénmaal zo, FF zal de toekomst zijn.
    Tot de D3 ten tonele kwam had je bij Nikon zelfs geen andere keuze dan DX, de lens die ik erbij wil is daarom ook een DX lens, de rest zien we later wel.
    Of ik het budget ervoor heb ? Als ik zou gaan voor de D80 dan kan ik in keer er een mooi statief en balhoofd bij kopen, de flitser, een extra prime, filterjes, ... maar ik vermoed dat ik er spijt van zou krijgen naar keuze van de body na verloop van tijd, soms moet een mens een beetje geduld aan de dag leggen en even wachten (sparen) voor de extra's
    Morgen heb ik een dagje verlof en kan ik gaan spelen met de D300 op de Nikon Solutions in Utrecht Ik hoop dat ik er mijn eigen kaartje mag insteken zodat ik wat testshots op zak heb
    al eens gedacht aan een mooie D200 in occassie?
    heeft mij de mogelijkheid gegeven top-glas te combineren met een semi-prof toestel
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #17
      Re: D300 als eerste DSLR ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
      al eens gedacht aan een mooie D200 in occassie?
      heeft mij de mogelijkheid gegeven top-glas te combineren met een semi-prof toestel
      Heb ik idd al aan gedacht, maar dan is het prijsverschil nog overbrugbaar vind ik voor de nieuwe functies ... tenslotte wil ik er meerdere jaren mee gaan doen. Ik heb er vandaag weer mee kunnen spelen op de Nikon solutions day in de jaarbeurs van Utrecht.
      Ik weet weer waarvoor ik aan het sparen ben
      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

      Comment


      • #18
        Re: D300 als eerste DSLR ?

        ik ben het in deze wel eens met lieven0303: zijn de de voordelen van de D300 tov de D200 echt dat prijsverschil van 1000 € waard? Of, nog een andere optie: voor de prijs van een D300 heb je nu een occasion D2x, en dat was tot voor enkele weken dé professionele camera van Nikon. Geloof me: daar kan ook een D300 echt niet aan tippen.
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • #19
          Re: D300 als eerste DSLR ?

          Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
          ik ben het in deze wel eens met lieven0303: zijn de de voordelen van de D300 tov de D200 echt dat prijsverschil van 1000 € waard? Of, nog een andere optie: voor de prijs van een D300 heb je nu een occasion D2x, en dat was tot voor enkele weken dé professionele camera van Nikon. Geloof me: daar kan ook een D300 echt niet aan tippen.
          Prijsverschil is geen € 1000, hoe kom je daar nou bij? en kijk eens een reactie terug:

          Heb ik idd al aan gedacht, maar dan is het prijsverschil nog overbrugbaar vind ik voor de nieuwe functies ...
          TS geeft daar al het antwoord al op je vraag........
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #20
            Re: D300 als eerste DSLR ?

            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            Prijsverschil is geen € 1000, hoe kom je daar nou bij? en kijk eens een reactie terug:

            Heb ik idd al aan gedacht, maar dan is het prijsverschil nog overbrugbaar vind ik voor de nieuwe functies ...
            TS geeft daar al het antwoord al op je vraag........
            wel de D200 is nieuw niet meer leverbaar door Nikon, hij staat niet langer in de catalogus vermeld.
            Tweedehands gaat hij nu voor 850 à 950 € weg.
            Dus nieuwprijs D300 - huidige marktprijs D200 = 1000€
            QED
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment


            • #21
              Re: D300 als eerste DSLR ?

              Tussen de goedkoopste D200 en duurste D300 zit inderdaad € 1000......... maar de D300 is al voor minder dan de adviesprijs te koop en dan wordt het verschil wel wat kleiner hoor.......en dan nog heb je of een 2e hands D200 of de nieuwe D300..... als ik het geld had en mocht kiezen dan wist ik het wel
              Ik heb 'm overigens al, kom van de D70s en had ook de keuze maar ben toch maar voor de D300 gegaan en heb echt geen spijt.
              Last edited by edjeB; 16 december 2007, 12:07.
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #22
                Re: D300 als eerste DSLR ?

                Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                Voor de prijs van een D300 heb je nu een occasion D2x, en dat was tot voor enkele weken dé professionele camera van Nikon. Geloof me: daar kan ook een D300 echt niet aan tippen.
                Scott Kelby doet zijn D2Xs nochtans weg voor de D300.

                Comment


                • #23
                  Re: D300 als eerste DSLR ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  ik ben het in deze wel eens met lieven0303: zijn de de voordelen van de D300 tov de D200 echt dat prijsverschil van 1000 € waard? Of, nog een andere optie: voor de prijs van een D300 heb je nu een occasion D2x, en dat was tot voor enkele weken dé professionele camera van Nikon. Geloof me: daar kan ook een D300 echt niet aan tippen.
                  Leg me dat eens uit....... wat weet je van de D300 en de D2x wat jou zo overtuigd?
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #24
                    Re: D300 als eerste DSLR ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                    Scott Kelby doet zijn D2Xs nochtans weg voor de D300.
                    Dat artikel heb ik ook met veel plezier gelezen
                    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

                    Comment

                    Working...
                    X