Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ISO 1250 Nikon D300 - Ruis?

Geen concertfoto, maar wel een foto die zeker vergelijkbaar is qua omstandigheden met die van topictstarter, iedereen die al eens in bos gelopen heeft weet hoe donker het daar kan zijn.
    Foto is genomen in oktober 2006, lang voor er sprake was van een D300.
    met de D200 handheld,1/500", F6.3, 500mm en jawel ISO 1600

fotosite

Comment

kan je niet vergelijken met een 100% crop
      vind trouwens voor een geresizede img dat hij nog vrij veel ruis vertoont

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Geen concertfoto, maar wel een foto die zeker vergelijkbaar is qua omstandigheden met die van topictstarter, iedereen die al eens in bos gelopen heeft weet hoe donker het daar kan zijn.
      Foto is genomen in oktober 2006, lang voor er sprake was van een D300.
      met de D200 handheld,1/500", F6.3, 500mm en jawel ISO 1600

http://img159.imageshack.us/img159/5...c004403ay6.jpg
      Fuji XPRO1

Comment

Foto van Black Bandit laat goed zien hoe goed Canon al een paar jaar geleden was met z'n hoge iso-ruisweergave. Je jpg had wel 2 1/3 stop meer licht...
        Foto van Elsan is geen 100% crop en had ruim 3 stops meer licht en lijkt me tevens bewerkt.
        Vanmiddag aan het stoeien geweest en uiteindelijk Capture maar overgeslagen en de foto via CS3 geconverteerd met alle instellingen op 0 en/of uit.
        Vond zelf CS3 het beter doen dan Capture...(?)
        Hier de jpg van die 1600 iso opname.
        en hier de 100% crop.

Groetjes Edwin
        Mijn Foto's

Comment

Foto van Elsan is geen 100% crop en had ruim 3 stops meer licht en lijkt me tevens bewerkt.

Ik vergelijk ook alleen met die van TS (foto van het kerkhof) en ik vind dat hij zeker de verglijking met die foto kan doorstaan.
          Bewerkt is ie niet echt, alleen door de Rawshooter gehaald en resized.
          Nu ja, 't zou maar erg zijn als de D300 minder zou presteren dan de D200
          Ik blijf in elk geval van mening dat voor mijn fotografie de D200 nog altijd ruimschoots beantwoordt aan mijn behoeften. (Gelukkig maar, ik ben nog altijd mijn 500mm aan 't verteren)
          fotosite

Comment

"k snap wat je bedoelt Elsan. Heb me net zo'n veel te dure 500mm aangeschaft en dat leegt de buidel behoorlijk. Ben er wel veel blijer mee als de camera...
            Toch is voor natuurfotografie de mogelijkheid om op hogere iso's te schieten wel heel waardevol. Vorige week zaten er fazantehennen over een sloot te springen. Door de cam op 1600 iso te zetten kon ik de actie bevriezen. Tot nu toe heb ik toch echt de indruk dat die D300 juist hierin beter is dan de D200 wat een camera blijft natuurlijk die prachtige platen voort kan brengen...
            Ook denk ik dat de combinatie van nieuwe sensor en AA-filter foto's zo uit de camera scherper over laat komen dan bij z'n voorganger. Zie dit vooral bij bv de 80-400VR. 'k heb wel eerder last van CA bij sommige lenzen...
            Groetjes Edwin
            Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
              'k heb wel eerder last van CA bij sommige lenzen...
              Groetjes Edwin
              Zeg niet dat het zo is maar zou kunnen een gevolg zijn van de hogere resolutie,
              als de lens de resolutie van de camera niet meer kan volgen kun je CA achtige vervorming krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Zeg niet dat het zo is maar zou kunnen een gevolg zijn van de hogere resolutie,
                als de lens de resolutie van de camera niet meer kan volgen kun je CA achtige vervorming krijgen.
                Dat is gedeeltelijk correct. Het is inderdaad het gevolg van de hogere resolutie dat optische afwijkingen zoals CA eerder aan het licht komen, maar CA en scherpte zijn twee optische eigenschappen die niet noodzakelijk aan elkaar verbonden zijn.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
                  "k snap wat je bedoelt Elsan. Heb me net zo'n veel te dure 500mm aangeschaft en dat leegt de buidel behoorlijk. Ben er wel veel blijer mee als de camera...

Groetjes Edwin
                  Gelukgewenst met je 500mm Edwin Daar ga je inderdaad veel plezier aan beleven als natuurfotograaf

MVG,

Comment

Working...
                  X