Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil in Compactflash kaartjes?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil in Compactflash kaartjes?

    Hallo.

    Ik zou graag een extra compactflashkaartje aanschaffen omdat ik de 8mb die bij mijn digitale camera zit toch wel wat weinig vind.

    Maar ik zit nog met enkele vragen :
    1. Is 64mb voldoende of speel ik beter op zeker door ineens een 128mb CF aan te kopen?
    2. Bestaat er een verschil tussen de verschillende merken? Bij het ene merk kost een CFkaartje van 64mb 5000fr en het goedkoopste dat ik al gevonden heb was 3000fr. Het is dus niet nodig om die CFkaart van hetzelfde merk als de camera te kopen?

    Alvast bedankt
    Didier


  • #2
    Dit is een vraag waar eigenlijk meer als 1 antwoord op bestaat.
    De meeste camerafabrikanten leveren inderdaad veel te weinig opslagruimte mee met hun toestellen (sommige zelfs te weinig om 1 foto in hoogste resolutie op te slaan)
    Dit gaat volgens mij allemaal wel een beetje in samenspraak tussen camerafabrikant en fabrikanten van cf cards, smartmedia en dergelijke.
    Nu....de ene persoon heeft liever een gigantische opslagruimte zoals de 1gig microdrive
    voordeel hiervan: honderden foto's in hoogste resolutie mogelijk en eventueel later nog bruikbaar als je ooit naar een toestel met meer megapixels zou grijpen + je moet niet na vijf of tien foto's je toestel uitzetten om van kaartje te wisselen.
    Nadeel van deze drive is dat hij meestal iets trager is dan gewone media omdat de kleine harde schijf ook steeds eerst snelheid moet halen om gegevens op te slaan (dit scheelt niet zo heel erg veel hoor)
    Voordelen van meerdere kleine kaartjes is dat je niet alles kwijt bent als er ooit iets met je ene grote kaart is dus spreiding van gegevens.
    Het is ook geweten dat er sommige modellen zijn die niet met alle soorten kaartjes werkt zelfs ook niet van hetzelfde merk, maar dan kan je beter eens polshoogte nemen op een of ander forum dat specifiek over je toestel handelt, daar zitten meestal wel meer zulke vragen tussen.

    Het is dus zowat je persoonlijke smaak die hier gaat werken...

    mvg. Gaetan

    Comment


    • #3
      Ga eens een kijkje nemen op de volgende URL
      http://www.robgalbraith.com/reports/2001_02_17_compactflash.html Daar kan je zien welke verschillen er zijn tussen de kaarten en het gebruik in de verschillende camera's.

      Ik gebruik in de D30 Simple Technology met zeer goede resultaten.



      Met Vriendelijke groeten
      Jeff Ceuppens
      jeff.ceuppens@skynet.be
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Bij Topvision zie ik een kaartje staan van 128mb en dat kost me 4600fr inclusief verzending. Dit lijkt me wel interessant.....was het niet dat ik op een Amerikaanse site (new egg) er eentje zag voor 3400fr. Het enig probleem is dat ze enkel naar de US shippen.
        Is 4600 een goede prijs of heb ik niet goed genoeg gezocht?

        mvg
        Didier

        Comment


        • #5
          Hallo Didier ,

          Ik heb 128Mb kaartjes van bij Topvision . Ze dragen het merk Hama en verschillen niet in in gebruik van mijn Viking met de D30 .
          Astris heeft een Simple Technology verstuurd gekregen . En 4600fr is aardig goedkoper dan wat je bij andere zaken vind .
          Ze zijn goedkoper in de VS maar reken toch dat je vervoer moet betalen + 21% BTW ( op waarde van de goederen + vervoer ) en een vast bedrag voor de doeaneformaliteiten ...

          Groetjes ,

          Danny

          (quote]
          Bij Topvision zie ik een kaartje staan van 128mb en dat kost me 4600fr inclusief verzending. Dit lijkt me wel interessant.....was het niet dat ik op een Amerikaanse site (new egg) er eentje zag voor 3400fr. Het enig probleem is dat ze enkel naar de US shippen.
          Is 4600 een goede prijs of heb ik niet goed genoeg gezocht?

          mvg
          Didier


          [/quote]

          To live to serve .

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Onlangs Vicking CF-kaartje gekocht voor mijn Olympus e10.
            Werkt niet .... ?

            Is dit kieskeurigheid van Olympus of een slechte merkkeuze van CF-kaart.

            Groeten.

            Christophe


            Comment


            • #7
              Dag Christophe ,

              Het zal wel aan de kieskeurigheid van de E10 liggen ! Die camera is zo nauwkeurig in mekaar gezet dat de tolerantie 0 blijkt te zijn .
              Jaja kent het probleem goed : hij moet de CF'kes proberen voor hij ze koopt want sommige exemplaren binnen hetzelfde merk ,
              werken gewoon niet ...
              Groetjes ,

              Danny



              To live to serve .

              Comment


              • #8
                Gisteren een CF van 128mb besteld bij Topvision.....afwachten nu.
                Ik laat wel weten of het werkt.

                mvg
                Didier

                Comment

                Working...
                X