Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 24 -70 ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 24 -70 ex

    Sigma AF 24-70/2.8 EX DG DF ø 82mm
    is dit een goede lens ik overweeg deze te kopen wie kent deze

    jaja ken je deze of iemand anders
    of is de canonCanon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm beter

    het is voor de 10d van canon
    groet Jack

  • #2
    Hallo jack-l,

    Persoonlijk ken ik deze lens niet, maar bv. bij DPR krijgt ze erg goede kritieken ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3

      Ik heb hem en hij is even goed als de 15-30, die ik ook heb.

      Wegens het bereik is de 24-70 mijn vaste lens op mijn D60. Ik betaalde er vorig jaar meer dan 600 € voor maar hij is nu zonder twijfel voor een pak minder geld te vinden.

      Nadeel is wel dat de filters ervoor duur zijn. Een gewone UV- of polarisatiefilter kost al snel een fortuin wegens de grote diameter.
      Een voordeel van deze Sigma-lens is dat hij geleverd wordt mét tas en mét de bloemvormige zonnekap (dit is ook bij de andere Sigma-lenzen uit de EX-reeks het geval.

      Wil je echter iets meer telebereik, ga dan voor de 28-135 van Canon. Die biedt bovendien beeldstabilisatie en is denk ik iets goedkoper. De Sigma is robuuster gebouwd dan de Canon maar is hierdoor mogelijk zwaarder, heeft echter het voordeel van 4 mm wijder te gaan, wat toch een groot verschil is. Een ander groot pluspunt van de Sigma is dat ie tot f2.8 gaat, de Canon maar tot f3.5.

      Groeten,
      Frank

      Comment


      • #4
        Ik zie die sigma 24-70 in de VS staan voor 379,99 $... veel goedkoper dus!

        hoeveel kost die canon ongeveer?

        Iemand ervaring met de Nikon 24-85mm f/3.5-4.5 G AF-S AF Lens? Die kost in de VS ook ong. 350 $...

        SjarelKe
        www.jeverphotography.be
        D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

        Comment


        • #5
          yep, die Nikor is prima spul, die gaat m'n Sigma vervangen (is geen en m'n ennige niet-EX).

          Heeft ene silent wave motor, zeer snelle AF, goede contrasten en scherp glas (ED element). zeker een aanrader die nikkor !!!!

          Comment


          • #6
            Ik gebruik de 24-70 EX/2.8 als standaardlens met mijn (film) F80.

            Pros:
            - prima beelden (zie ook de test van Chasseur d'Images, 5/5 sterren), zelfs op f2.8
            - construktiekwaliteit
            - goedkoop ivm. Nikkor of Canon

            Cons:
            - dik en zwaar
            - geen HSM
            - 82mm filters (NIET goedkoop)

            Ik heb geen ervaring met de 10D/Sigma combinatie.

            Comment


            • #7
              heb zelf de sigma,kameraad de 24/85 afs.als je begint in te zomen(op je pc)merk je toch dat nikkon scherper is,op foto's is dit niet te merken.voordeel van deze sigma is lichtsterkte wat regelmatig van pas komt als je actiefoto's neemt,nikon heeft dan weer meer zoom en focust(iets)sneller

              Comment


              • #8
                ik heb de 28-70 ex 2.8, ik weet niet in hoeverre je die twee lenzen kan vergelijken maar mijn eerste indrukken zijn als volgt

                -stelt snel maar niet supersnel scherp
                -tussen f 2.8 en f4 zijn de foto scherp maar niet haarscherp
                -na f4 superscherpe foto's
                -enkele foto's genomen tegen licht in en geen chromatische aberatie te zien
                -weinig of geen last van lensflare
                -zoomring is een beetje klein (zal dit even moeten gewend worden)
                -ziet er kwalitatief gebouwd uit
                -je krijgt er bij aankoop een zonnekap bij
                -thread aan de voorkant is 77mm, dus als je filters schikt te kopen kosten ze u bakken geld
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  In het mei-nummer van "Practical Photography" staan de nikon 28-105 f3.5-5.6 en de nikon 24-85 f3.5-4.5 AFS getest. De eerste krijgt eindbeoordeling van 90%, d tweeede van 89 % (allicht doordat deze laatste duurder is en prijs/kwaliteit wat lager scoorde).

                  de canon 28-105 f3.5-4.5 II USM kreeg eveneens 88%.

                  't is maar dat ge 't weet..
                  www.jeverphotography.be
                  D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

                  Comment


                  • #10
                    In het mei-nummer van "Practical Photography" staan de nikon 28-105 f3.5-5.6 en de nikon 24-85 f3.5-4.5 AFS getest. De eerste krijgt eindbeoordeling van 90%, d tweeede van 89 % (allicht doordat deze laatste duurder is en prijs/kwaliteit wat lager scoorde).

                    de canon 28-105 f3.5-4.5 II USM kreeg eveneens 88%.

                    't is maar dat ge 't weet..
                    www.jeverphotography.be
                    D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

                    Comment

                    Working...
                    X